FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Slaw w Czerwiec 19, 2011, 01:42:26 am
-
Witam wszystkich na tym forum :)
Kupiłem niedawno Jaguara i ma on następującą przypadłość: słyszę stuki dochodzące ewidentnie z okolic przedniego lewego zawieszenia. Dziwne jest to, że nawet jadąc po prawie idealnym asfalcie słyszę takie lekkie drżenie (nawet nie stukanie, jakby ktoś pukał łyżką w kubku :D). Chciałem to zademonstrować mechanikowi i zrobiliśmy rundę lecz pod większym ciężarem objaw prawie ucichł i dawał o sobie znać tylko na ogranicznikach i też nie zawsze. Obejrzeliśmy wszystko na rampie i niby nie ma się do czego przyczepić, jest tylko mały ślad pod zderzakiem na wprost przedniego lewego koła, jakby ktoś na coś najechał przy sporej prędkości (może dostał amortyzator- taki mój domysł :-A tylko że dociskałem go z góry i zatrzymuje auto od razu). Poważniej robi się na autostradzie, gdzie powyżej 160 auto zaczyna pływać i raz nawet jak zaliczyłem przy może 100ce lekką nierówność, to jakby auto przeskoczyło o 10cm w bok (dlatego tak obstawiam ten amortyzator). Czy ktoś zetknął się z podobnymi objawami?
-
Witaj! Jadąc szybciej po zakręcie z drobnymi nierównościami czujesz jakby auto chciało wylecieć z niego? Czy wyczuwalnie wyrzuca Ci np. tył samochodu? Czujesz, ze jadąc po nierównościach i cisnąć nagle gaz, kola na które masz napęd tracą przyczepność podskakując zwawo, łapiąc/tracąc przyczepność? Czy buja Ci bryka jak wozem drabiniastym po przejechaniu przez większą nierówność? Masz niezachwiane poczucie panowania nad samochodem w takich momentach? No to przyszedł czas na wymianę amortyzatorów. Sprawdź jeszcze gumy stabilizatora i tuleje drążków.
-
nie nie, z tyłem się nic nie dzieje i na zakrętach też nie, jest to tylko i wyłącznie zachowanie przodu. na przykład jadę sobie lewym pasem autostrady (tym wolnym) czasem trafię jakąś studzienkę lub coś w tym stylu i auto potrafi przeskoczyć o parę centymetrów w bok, sam przód auta. a powyżej 140- 160 buja autem na prostej i równej szosie jakby wiał boczny wiatr i to ostry.
-
Witaj serdecznie na JaguarForumPoland. Moze warto sprawdzic amorkow na "wibratorze" i sie dowiedziec jakie maja
zazucie. ile masz na liczniku?
-
na liczniku 70000 mil czyli jakieś 125 tys. km i pieczątki co 8-10 miesięcy z serwisu Jaguara w UK więc przebieg wydaje się oryginalny, zresztą stan auta nie wskazuje na większy :) Też obstawiam amortyzator od początku ale chciałem zapytać , może ktoś miał podobne objawy :)
-
Na stacji diagnostycznej powiedzą Ci wszystko i to za darmo. Sam możesz mieć problem ze znalezieniem luzów.
-
tak jak myślałem, to był amortyzator, dziękuję za pomoc i pozdrawiam :-thank