FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Michal_C w Czerwiec 09, 2011, 23:00:29 pm
-
Sporo ostatnio sie pisze o rozrzadach, ale nie znalazlem nigdzie w internecie informacji, jakie dokladnie czesci sa potrzebne do calej operacji? Z zestawem lyzew, prowadnic, lancuchow, problemu nie mam. Bardziej mi zalezy na tym, by warsztat do mnie nie dzwonil w srodku dnia i powiedzial, ze im brakuje np. uszczelki oleju na wal korbowy (wiem, ta tez trzeba wymienic). Czyli:
-uszczelka pod pokrywe walkow musze miec nowa?
-czy potrzebna jest nowa uszczelka od pokrywy rozrzadu? (jesli tak, to jaki numer, nie moge znalezc)
-o blokadzie walkow rozrzadu wiem,
-czy potrzebne sa uszczelki pod swiece?
-o czym nie wiem/zapomnialem?
PS. napinacz gorny mam nowy.
-
coś cieniutko z odpowiedziami :- pojecia poszukamy w JEPC :-super napewno coś znajdziemy :-V
-
Juz mi Kuba pomogl, temat mozna zamknac. Bede rozrzad robil przed sierpniem, moze jak mechanik pozwoli, to bede mu pomagal albo chociaz zdjecia robil w trakcie. Dokumentacja by sie przydala, bo nigdzie w necie nie ma dla R6.
-
dobry pomysł :-za weż dobry aparat :-super
-
Witam, moze ci sie to na cos przyda, ja wlasnie robie uszczelke pod glowica i wymieniam jedna z pletw rozrzadu wiec jakies tam zdjecia moge zrobic.
A w zalaczeniu masz rysunki tego co wystepuje w rozrzadzie.
-
Ten zaznaczony na czerwono element u mnie sie wlasnie rozlecial.
-
Juz prawie mam zorganizowane wszystko, prawdopodobnie w przyszly weekend bede robil silnik. Z mechanikiem rozmawialem, moge mu pomagac juz na 100%.
Pytanie: czy w x300 jest uszczelka na pokrywie rozrzadu? w x308 tak, ale do x300 nie widzialem w zadnym sklepie, ani na schematach.
-
o ile dobrze pamietam ma tam byc "plynna uszczelka".
-
co to plynna uszczelka? pasta uszczelniajaca? :-thank
-
nie, nie... Jest tam uszczelka która wchodzi w kanał w pokrywie. Ja jak zdejmowałem pokrywę to wyjąłem uszczelkę dobrze ją umyłem i wszystko pięknie gra :-)
-
Moi drodzy, dzisiaj rozmawialem z panem z Britishparts. Poskarzylem sie, ze nie maja zestawu rozrzadu dla 3.2 i 4.0 (mieli tylko dla XJR), i od dzisiaj na ich stronie jest juz dostepny taki zestaw :-yipee
Zamowilem, jak dojdzie to opowiem co jest w srodku, zrobie tez zdjecia. :-10points
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20X300%20-%20XJR--Engine/5366/TIMING%20CHAIN%20TENSIONER%20KIT (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20X300%20-%20XJR--Engine/5366/TIMING%20CHAIN%20TENSIONER%20KIT)
-
to się nazywa kreatywność :-hehe :-hehe :-hehe :-za :-R :-R :-R
-
przy jakim przebiegu prawidłowo powinienem zrobić wymianę rozrządu. Teraz na szafie jest 180tys km, duże prawdopodobieństwo że to przebieg 100%, ale ręki nie dam sobie uciąć, więc lepiej zrobić to zawczasu.
Oraz jakie dokładnie części będą mi potrzebne i gdzie najlepiej kupić? będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
Mam jeszcze problem z maglem i trochę podcieka mi most, więc części bym zamówił hurtowo..
pozdrawiam
-
Kuba_Wawa jakie masz objawy, że chcesz wymienić rozrząd. Ja mam 331tys.km autentyczny przebieg bo jest w domku od nowości. Wymieniałem ostatnio tylko napinacz. Reszta łyżwy łańcuch itd były w stanie wręcz idealnym.
-
Kuba_Wawa jakie masz objawy, że chcesz wymienić rozrząd.
Wydaje mi się ( na tyle na ile zdążyłem poznać autko), że wszystko pracuje o.k.. Nie wydaje dziwnych dźwięków, nie puka itp.., ale jest to mój nowy (stary) nabytek. Z obawy wolałbym chyba wymienić, tak dla pewności, co by nie poleciało wtedy gdy najmniej się spodziewam.
Nigdy nie miałem tak starego samochodu. Z reguły mam nowe, a chciałbym by Jag pozostał w mojej rodzinie na baaaardzo długo.
-
Kuba_Wawa jak uważasz. Jeśli nic się nie dzieje to nie kombinuj na siłę. Jeśli się mylę to niech koledzy mnie poprawią. Skoro wszystko działa poprawnie - to łańcuch nie pasek. Ja mam nadzwyczaj wrażliwe ucho na motoryzacyjne bolączki. Jeśli coś usłyszę to wymienię. Na razie nic nie rozkręcam.
-
Nie warto ruszac czegos co dziala dobrze. Jak bedzie sie konczyl rozrzad to tysiace kilometrow przed jego kompletnym padnieciem zaczniesz slyszec rano po starcie silnik delikatnie. Nie da sie tego z niczym innym pomylic wiec wtedy bedziesz mogl powoli powoli sie zaczac zastanawiac.
-
jeszcze słabo znam ten silnik i jego "muzyczkę". Zbyt mało innych miałem okazję posłuchać przed zakupem.
Wszystkie pozostałe samochody które posiadam są dieslami, one klekoczą zupełnie inaczej, jednakże mimo wszystko trochę mnie uspokoiliście Panowie. Dziękuję.
Może jak będzie kiedyś okazja się spotkać na jakimś zlocie bądź czymś podobnym, posłucham sobie jaka muzyczka z pod maski i u innych z tym motorkiem winna być.
Zaoszczędzone w ten sposób pieniążki przeznaczę na inny cel, choćby uszczelnienie mostu bo się poci, no i ten przeklęty magiel.
pzdr