FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: maxx30gda w Czerwiec 05, 2011, 18:43:08 pm
-
Witam.Co moża powodowac wibrację przy prędkościach powyżej 100 km/h? Koła i tarcze odpadają.Wrażenie jest takie że wibruje całe auto , nie od kierownicy.
-
Raczej tarcze Ci się pokrzywiły. Nie wpadłeś na gorących tarczach w kałuże? A drgania czujesz też na pedale hamulca?
Obstawiałbym tez łożysko, jeszcze do sprawdzenia przeguby wewnętrzne.
-
Proponuję zacząć od przekładania pojedynczo kół z tyłu na przód i testowaniu czy bicie nadal występuje. Bo może koło wyważone a w środku płótno zaczyna puszczać i najlepiej to wychwycić w czasie jazdy (to nic nie kosztuje) - jak nie pomoże to jedz na stację diagnostyczną , taką z prawdziwego zdarzenia i dowiesz się prawdy. Zapłacisz w granicach 20 zł. Szkoda czasu, samochodu i nerwów.
-
Jak już napisałem koła i tarcze odpadają.Auto niedawno miało robione zawieszeie.Luzów brak.
-
Auto niedawno miało robione zawieszeie.
No to reklamacja. Co i kiedy było zrobione?
-
Już byłem sprawdzic.Geometrię również sprawdzono.Poza tym przed naprawą również wibrował.
-
W takim przypadku należy sprawdzić zawieszenie (także amortyzatory) i układu przeniesienia napędu (mocowanie skrzyni, wał, półosi, poduszek itd) w całości. Ale skoro wszystko już sprawdzone to na odległości raczej nie pomagamy.
-
Mam podobny problem, w XJ 4.0 98 r. Sądziłem że to opony zimowe, po zmianie na letnie, wyważeniu, sprawdzeniu czy felgi nie są krzywe, wibracje nie ustały. Wymieniałem tuleje dolną amortyzatora i zauważyłem na amortyzatorze luz na tłoczysku, nie zauważalny bez zdejmowania amora, więc może zwróć na to uwagę.
-
Myślałem właśnie nad wałem.Podjadę sprawdzic czy z wałem ok.
-
Przyczyna może faktycznie tkwić w krzywym wale napędowym. Sprawdź wał wyważenie i luzy na krzyżaku, tylni wahacz i gumy.
-
tuleje wahaczy panowie