FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Rumcajs w Czerwiec 04, 2011, 20:49:09 pm
-
Witam wszystkich. Mam mały problem, od pewnego czasu zapala się kontrolka ładowania przy większych obrotach gaśnie. Czy można samemu coś sprawdzić i nie dać się naciągnąć mechanikowi?
-
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie podczas pracy silnika. Powinno być na poziomie 13,5-14,5V. Czy pulsuje ci oświetlenie?
-
Dziękuję za szybki odzew. Nic mi nie pulsuje, sprawdzam napięcie :-thank
-
Wziąłem miernik i sprawdziłem napięcie na klemach akumulatora przy odpalonym silniku: 14,26 V
-
To ok. Sprawdz dokręcenie przewodów do alternatora, obstawiałbym na regulatora napięcia.
-
Diody w alternatorze albo regulator napięcia. Może coś z alternatorem (uzwojeniem). Ale obstawiał bym te 2 pierwsze rzeczy. Sprawdź też napięcie na samym alternatorze. Czy niema jakiś spadków napięcie na kablu od alternatora do akumulatora albo w połączaniu alternatora z masą.
-
:-thank Jak sprawdzić tego regulatora napięcia?
-
Także woltomierzem. Najlepiej na klemach. Odpalasz i obserwujesz cały napięcie przy rożnych obrotach i rożnych
obciążeniach (światła długie, krótkie, przeciwmgłowe przednie i tylne, hamulec, migacze, wycieczki, nadmuch,
szyba tylna - rożne kombinacje). Jak sprawny, to cały czas powinno być pomiędzy 13,5-14,5V.
Nalepiej sobie włączyć woltomierz przed nosem i pojeździć.
-
Przy odpalonym silniku, wyłączone światła, wyłączone nawiewy radio itd. napięcie wynosi 14.28
Przy odpalonym silniku, włączone światła, włączony nawiew i ogrzewanie tylnej szyby, włączone radio, napięcie spada do 12.69
Jakie wnioski?
-
hejka, a czemu sie tak boisz mechanika-elektryka? to jest proste rzecz, a i tak czeka ci albo wymiana alternatora/
regulatora albo regeneracja alternatora. regulatory w wczesnych modelach 40ki potrafili miec humory, jest to
maly osobny czarny modul (zobacz gdzie ida kable od alternatora). za bardzo nie sprawdisz regulatora, trzeba
mierzyc czy alternator dziala jak nalezy. najlepiej krotka wizyta u zaufanego elektryka i wiesz co jest grany.
-
Udało się, już po problemie :-yipee
Alternator po regeneracji, nowy regulator napięcia, razem 480 zł. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC!
-
a nie mowilem ;D dobrze ze juz po klopocie :-super