FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: gesiog1 w Październik 14, 2008, 19:32:38 pm
-
witam wszystkich,chce wymienic wspomniany powyzej plyn.jaki rodzaj i ile wlac ????czy to dexron III???? babajaga x308 2001.pozdro.
-
uzywa sie atf albo dexron tak, ale po co chcesz to wymienic? w servo raczej sie tego nie
wymienia o ile nie masz niesczelnosci. w service manual jest tylko dolewanie ....
przepraszam uzupelnienie hehe.
-
Dzięki,może wiesz jaki olej szedł fabrycznie???Może masz rację że nie trzeba wymieniać chociaż boję się kilkuletnich płynów eksploatacyjnych. Żeby nie było tak jak ze skrzyniami biegów wymienić nie zaszkodzi a masz pewność.
-
..oczywiście serwis zaleca tylko dolewanie, podobnie jak w levelingu x XJ40 , ...... a potem servis zaleca wymianę pompy wspomagania, maglownicę czy w XJ40 -amortyzatorów, pompy wspomagania , elektrozaworów...
Stosowane oleje są mineralne i ich czas życia jest ograniczony, ja w swoich autach wymieniam olej w skrzynii i wspomaganiu co 30 000 km. KOszt jest niewielki , a mam święty spokój.
-
_radzio1 pisze " Niema czegos takiego jak olej ktorego sie nie zmnienia :-nuts "...
Napisz mi prosze w takim razie jak mam wymienic olej sktzyni beigow w fordzie ;D
Ford nie przewiduje wymiany oleju w automacie gdyz miska oleju jest jednolicie ze spawana bez wylewki, nakretki i kurka i itp........mam znajomego ktory pracuje w ASO i z pelna odpowiedzialnoscia odpisuje Tobie
_radzio1 ze istnieje cos takiego jak olej ktorego sie nie zmienia ;D
Pozdrawiam
-
No owszem istnieje... tylko nie ma cudów, z biegiem czasu olej ten zmieni swoje właściwości (czyt. pogorszą się jego parametry reologiczne itp.), a skrzynia padnie, na co tylko czeka producent, aby klient znów odwiedził salon i kupił kolejne "bezobsługowe" auto :P dlatego, owszem, nie zmienia się takiego oleju, ale zdrowy rozsądek podpowiada, że nie jest to dla nas użytkowników dobre rozwiązania, takie jest moje zdanie
-
_Napisz mi prosze w takim razie jak mam wymienic olej sktzyni beigow w fordzie ;D
wlasnie o tym niedawno czytalem cos i o ile pamietam to w fordzie maja pompe do
odssanie olej bo jednak to sie wymienia, tylko aby utrudnic "malym warszatom" albo
"domowym robotnikom" wlasnie nie ma korek.
jednak serio - nigdy nie slyszalem ze ktos wymienia olej w servo. ale argumentacja
ze jednak trzeba rozumiem. napisz prosze radzio jak sie to wymienia tego bo chyba
trzeba wymieniac w calosci a nie tylko to co jest w zbiorniczku. jak sie odpompuje to
co jest w systemie ??
-
odkręcić węża dolnego(wspomaganie układu kierowniczego z maglownicy) z prawej strony chłodnicy a potem jak prawie wszystko wyleci dokręcić i dolać olej Dexron 2 lub 3 nie gra roli to tylko wspomaganie (tylko nie wlewać innego płynu )
-
:-super dzieki jerry, to juz niedlugo zmieniam po raz 1y olej w servo :-tylko
-
czesc jarek,jak spuscic juz wiemy,ale jak odpowietrzyc????-czy wystarczy na uruchomionym silniku pokrecic kierownica kilkakrotnie i sie odpowietrzy samoczynnie,widzialem cos takiego w lexusie.czy jest jakas inna procedura???pozdrawiam!!!
-
Witam to i ja sie podłącze do tematu czy w xj40 tak samo sie wymienia olej we wspomaganiu jak napisal tutaj Jarek i ile olej wchodzi do calego ukladu ??
-
Wymieniasz tak samo, w zależności od modelu XJ40 wchodzi od 2,1 l do 2,4 l DextronII.
Jak nigdy nie zmieniałeś, alebo bardzo dawno, zrów wymianę dwukrotnie.
Po pierwszej wymianie zrób 2000 km, olej przez ten czas zachowuje właściwości czyszcząco-myjace. Po 2000 km zrób ponownie wymianę.
-
Czy wymieniał ktoś olej do wspomagania w X300 ?
Mam zamiar wymienić i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat pojemności tego układu :-[ :-help
Z góry dzięki za podpowiedzi. :-K
-
Tak zrobię, dzięki :-thank
Wzmianka dotyczy XJ40, ale pewnie te układy nie różnią się znacznie. Łamałem się czy wystarczy 2L, ale masz rację, nie zaszkodzi mieć w zapasie na uzupełnienia. :-thank :-super
-
No i wymieniony :-V
Założyłem kilka nowych opasek, przedmuchałem układ sprężonym powietrzem, pokręciłem kierownicą, nawet pokręciłem chwilę silnikiem bez odpalania, żeby pompa wyrzuciła z siebie olej i co ? Wypłynął 1 litr i wlałem też tyle z odpowietrzeniem. ;)
Wymieniłem płyn, ale nadal mam problem ze wspomaganiem. Nie działa przy niskich obrotach (poniżej 1000obr/min.). Co może być przyczyną ? :-help
-
No cóż sam sobie jestem winien :-cry dzięki _radzio1 :-thank
Orientuje sie ktoś może czy jest możłiwość zregenerowania takiej pompy, czy muszę kupić nową ?