FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: rodger w Czerwiec 01, 2011, 11:11:56 am
-
Obudziłem się z totalnym brakiem ogrzewania w samochodzie, wiem trochę przekornie przy obecnych temperaturach. Mimo zmian ustawień mam tylko minimalna temperaturę w nawiewach, przy włączonej klimie jest lodowato. Niestety w starych wątkach przeczytałem tylko o problemie ale nie ma rozwiązania.
Bardzo proszę o pomoc osób, które się z tym uporały, oraz jak jest zamontowany elektrozawór, schematy ect.
Z góry dzięki
-
może padły Ci elektrozawory sterujące przepływem wody do kabiny ?? ,ale można tu podejrzewać również termostat wody ...
-
Hejka Rodger .Tak na wstepie i po krotce ---- w zaleznosci od rocznika sa rozne typy tzw elektrozaworow .No i oczywiscie rozne ceny hihihihi.Na samym poczatku sprawdz czy masz drozne wszystkie przewody oraz czy wiazka elektryczna podpieta pod elektrozawor przypadkiem nie rozszczelnila sie sprawdz wtyczke .Tylko UWAZAJ abys nie zetchnal mikrostykow z masa bo bedzie po zawodach i tylko nowy w/w zawor uratuje ci ogrzewanie . Pozdrawiam --- dziej ze Szkocji
-
Z pewniścią nie jest to wina termostatu. Wydaje mi się, że problem tkwi w zaworach ( sterowanie albo po prostu padły) oczwiście każdy szaman z okolicy ma po 100 programów do diagnistyki ale tylko silnika. Co do elektrozaworów to z tego co wyczytałem: jak padają to nie ma chłodzenia a u mnie jest syberia.
-
zaworek mozna latwo najpierw sprawdic pod wzgledem elektrycznym oraz w razie czego wymienic.
tutaj sie znajduje elektrozawor:
(http://i1087.photobucket.com/albums/j479/kogutki4/hea.jpg)
(http://i1087.photobucket.com/albums/j479/kogutki4/hea2.jpg)
-
Cześć, mam ten sam problem co kolega z tym że jestem zupełnym laikiem i może ktoś mi wytłumaczy co mogę zrobić żeby było ok:) sam podejrzewam nagrzewnice?
-
Elektrozawory bez napięcia są otwarte, więc jeśli mają usterkę po stronie elektrycznej to i tak powinny utrzymywać przepływ, z drugiej strony dziwne żeby jedna i druga strona była zacięta w pozycji zamkniętej.
Nie wiem, czy nie dałoby się rozpiąć przewodów elastycznych przy grodzi i w ten sposób sprawdzić czy jest przepływ.
-
witam
ja też mam problem z ogrzewaniem !!!
na wolnych obrotach brak ciepłego powietrza , natomiast przy trzymaniu na obrotach około 3.000 zaczyna delikatnie lecieć ciepło...
proszę o pomoc w tej kwesti
pozdrawiam
Piotr
s-type . 4.0 V8 . 2000 rok
-
Sprawdź poziom płynu chłodzącego tak na początek, termostat sprawny?
-
Ups nie napisałem rozwiązania mojego problemu. U mnie padły elektrozawory a raczej uszczelki które "napuchły" i nie pozwoliły im się ruszać (prawdopodobną przyczyną byłe nieodpowiedni rodzaj płynu chłodzącego - zbyt agresywny dla tych uszczelek)
Po wymianie elektrozaworów wszystko wróciło do normy.
Dracula76 u Ciebie faktycznie wygląda na za małą ilość płynu chłodzącego albo zapowietrzony układ.
-
witam
ja też mam problem z ogrzewaniem !!!
na wolnych obrotach brak ciepłego powietrza , natomiast przy trzymaniu na obrotach około 3.000 zaczyna delikatnie lecieć ciepło...
proszę o pomoc w tej kwesti
pozdrawiam
Piotr
s-type . 4.0 V8 . 2000 rok
Sprawdź elektryczną pompę wspomagającą obieg płynu, (pod elektrozaworami).
-
Witam Wszystkich Kolegów
Nareszcie problem rozwiązany !!!
elektrozawory stały na amen i to DWA !!!
wymiana na nowe i mam ogrzewanie - co najważniejsze
'dziekuje za pomoc all :-kogutki
:-tylko