FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: laiq w Maj 31, 2011, 09:42:21 am
-
Witam, wczoraj zauważyłem że po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji „startowej” coś piszczy w okolicach termostatu, (nie jestem w stanie dokładnie określić źródła dźwięku). Dźwięk to ciągłe piszczenie (podobnie do syreny alarmu kiedy wyje na wyładowanym akumulatorze) nie jest zbyt głośne bo słychać to tylko przy otwartej masce i z wyłączonym silnikiem. Może ktoś ma pomysł co to może być. Poza tym samochód zachowuje się normalnie, żadne kontrolki się nie palą. Nie wiem jak z blędami bo nie mam możliwości podpięcia się pod komputer.
-
Nie wiem czy to akurat to ale wiekszosc aut lacznie z moim kotem tak ma dzwiek taki jakby odstraszacz na gryzonie i jest to najprawdopodobniej po wylaczeniu silnika ze elektronika przechodzi w stan czowania lub czegos takiego po ok pol minuty powinien byc slychac ktorys przekaznik i wszystko cichnie:)
-
hmmmmm jakos watpie ze 308ka ma urzadzenie przeciw gryzonow... ale posiada chyba elektryczna pompa do
obiegu ogrzewaniu. moze to jest to? sprobuj dokladnie zlokalizowac ten dzwiek o ile ci sie wydaje niepokajacy.
ogolnie sporo tam urzadzen elektrycznych, ktory moga wydawac dzwieki, wlaczasz zaplon, to kotek zyje, wiec
i mruga ...
-
Wczoraj trochę poszukałem, posłuchałem i okazało się że dźwięk wydobywa się z przepustnicy, jak poruszam linką od gazu to słychach że dźwięk się zmienia w zależności od tego jak bardzo jest wciśnięty pedał gazu. Ktoś ma pomysł co to może być?
-
Może wymontowanie i czyszczenie przepustnicy pomoże? Tylko tam jest elektryczna, więc trzeba to robić z głową, albo oddać w dobre ręce. Czyszczenie przepustnicy na silniku tu nie zda egzaminu, bo preparat może źle podziałać na katalizatory, poza tym czyszczenie na silniku zazwyczaj się odbywa przy pracującym motorze, a nie będzie on pracował z całkowicie zdjętym dolotem.
-
3style co masz na myśli pisząc, że trzeba to zrobić z głową bo najchętniej zrobiłbym to sam. Może udzielisz mi kilku wskazówek, nie wiem czy problemem jest samo wykręcenie przepustnicy, czyszczenie czy może konieczność podpięcia kompa po takim zabiegu żeby ponownie ją skalibrować.