FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: czeslaw w Maj 22, 2011, 22:32:19 pm
-
Witam mam zamiar wyczyścić EGR czy kolektor też powinienem wyczyścić i czy jakieś uszczelki będę potrzebował .Pozdrawiam
-
Ja czyscilem sam egr. Nie potrzeba zadnch uszczelek. :-V Robota na ok 30 minut
-
jesienią wyczyściłem EGR, był tam niezły kit, natomiast kolektora nie czyściłem. Jak będzie trochę czasu to kolektor też wyczyszczę bo z tego co było w EGR to sądzę że w kolektorze nie jest lepiej. Swoją drogą widziałem na forum forda jak wyglądają kolektory w silnikach tdci, zresztą zobacz sam... pozdro
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344 (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344)
-
Za radą Tajfunka (w temacie mojego posta dotyczącego szarpania przy 2000 obrotów) odnalazłem ten post i obejrzałem sobie instrukcję czyszczenia kolektorów załączoną przez kolegę koczisa.
Zadam pytanie które może niektórych z Was przyprawi o ból brzucha ze śmiechu ale proszę o wskazówki gdzie jest sławetny EGR ? Może ktoś ma jakąś łopatologiczną fotkę ?
Wierząc że ktoś uprzejmy taką fotkę podrzuci to proszę jeszcze o parę słów na czym polega owe czyszczenie zaworu ? Trzeba go rozbierać ? :-help
-
kolego zdzierasz obudowe silnika, ta plastikowa i po prawej stronie lewej lampy w sumie zaraz przy lampie.. na ostatnim zdj z tutoriala fordowskiego po lewej stronie od bagnetu go widac. A tu z forum UK http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?t=13239 :-V
-
Zawór EGR widać na dwóch pierwszych zdjęciach ,ale jak zdejmiesz plastikową pokrywę silnika i zobaczysz bagnet do mierzenia stanu oleju to w lewo od bagnetu jest właśnie ten zawór ,czyszczenie polega na oczyszczeniu czarnej mazi(wkrętak nożyk) a następnie umyć w nafcie albo w czymś co poradzi sobie z tym osadem.Jeśli zawór będzie zaklejony to czeka cię taka robota jak przesłał koczis.Dostęp do wszystkiego bardzo łatwy tyle że upaćkasz się zalecam rękawiczk iwinylowe albo lateksowe Powodzenia
-
Koledzy: luko i czesław - czapki z głów :-thank :-thank :-thank
Od czego są przyjaciele :-super
Chyba w weekend zapoznam się osobiście z EGR :-\
-
Mam pytanie do tych z kolegów co to walczyli z czyszczenie EGR - na forum forda z opisem jak to zrobić jest poruszona kwestia siły dokręcania śrub po zakończonym zabiegu (podano wartości 10 i 16 Nm) Czy są to istotne informacje czy też może zaufać własnym rączkom ?
-
Ja dokrecalem na oko, z wyczuciem. Zbytnio tam urwac nie ma czego. Teoretycznie kola tez sie powinno dokrecac dynamometrycznym kluczem ale na 5 warsztatow tylko 1 to robil.. to nie glowica zeby byc delikatnym :-hehe
-
Z tym czyszczeniem bywa róznie czasami sie nie udaje albo na chwile jest problem zażegnany... :-cry zawory EGR nie sa drogie wrto poszukac nowego czasami.Pracuje w serwisie Alfa Romeo/Fiat i czesto przerabiam ten problem :-gwizd
-
sluchajcie panowie dzis czyscilem u siebie egr i kolektor zajelo mi to do 2 godzin z czyszczeniem odkrecenie to pikus lecz czyszczenie troche czasu zajmuje musze przyznac ze syfu bylo troche szczegolnie w otworach gdzie przychodzi egr i nastepne po czyszczeniu skrecilem to i powiem ze czuc ruznice a do czyszczenia wziolem tak jak wspominano wd40 lecz wziolem wlalem domestosa i wrzaca wode rekawiczki nateksowe zmienialem czesto bo nie trudno rece ubrudzic ale dobrym sposobem jest uzycie lyzeczki cukru i plynu do naczyn i pozniej trzec brud schodzi to tyle z czyszczenia pozdrawiam i zachecam innych do czyszczenia
-
Koledzy - praktycy dajcie dobrą radę jak dobrać się do dolnej śruby (jednej z dwóch które łączą EGR z rurą na której jej metalowy oplot) ? czy trzeba może zdjąć filtr powietrza a może gumową rurę z dołu ?
pewnie domyślacie się że moje wysiłki spełzły na niczym :-cry :-cry :-cry
-
Zdjęcie filtra to bardzo prosta i szypka operacja ,jedna opaska i ciągniesz obudowę do góry bo jest osadzona na gumach wtedy dostęp do dolnej nakrętki będzie dobry.Jak się przglądniesz tym śrubom to zobaczysz że są zakończone w gwiazdkę więc możesz poluzować nakrętkę a całą śrubę (tak naprawdę szpilkę )wykręcić używając nasadki gwiazdki co przy montowanu wszystkiego ułatwi wsunięcie uszczelki .A pytanie do Dulota czemu może się nie udać czyszczeni jeśli jest tego osadu mniej lub więcej to kwestja czasu i cierpliwości i musi się udać no chyba że jest uszkodzenie mechaniczne ,więc pozwolę sobie niezgodzić z Twiją teorią i to że lepiej zamontować nowy nieprzekonuje mnie zupełnie Pozdrawiam
-
Więc jednak trzeba zdjąć filtr.... taka też mnie naszła myśl kiedy ni jak nie mogłem się dostać do tej diabelskiej śruby a kto pyta nie błądzi ::)
-
Szanowni koledzy, dzisiaj odrobiłem zadaną lekcję czyszczenia EGR-u.
Odkręcenie EGR (po zdjęciu filtra) poszło bardzo szybko i ośmielony rozkręciłem również kolektor - poszło mi to nad podziw sprawnie (jak dla totalnego laika).
Kolektor był zafajdany - że tak określę - na poziomie średnim choć były miejsca gdzie dziadostwo miało grubość ok 5 mm. Pozytywnym zaskoczeniem był natomiast kolektor - jego wygląd ni jak miał się do tego co widziałem na fordowskim forum. Kolektor dziadostwa miał o niebo mniej niż EGR. W ruch poszły ręczniki papierowe+ szmaty + nafta. Poszło bardzo sprawnie, cała zabawa od odkręcenia do odpalenia autka trwała równo 3 godziny. A teraz wrażenia po odpaleniu: równiejsza praca, brak szarpania, równe obroty "na luzie", krótka jazda wykazała lepsze "kopytko", autko jest jakby żwawsze ale może to tylko sugestia po tym co przeczytałem na forum. Okaże się w praniu choć na pewno krzywdy kotkowi nie zrobiłem pozbawiając go zbędnego syfu.
Dziękuję niniejszym szanownym kolegom za praktyczne rady które zdopingowały totalnego laika (czyli mnie) do tego zabiegu. Dzięki Wam kolejny kot jest kapkę czystszy i kapkę żwawszy :-super
:-thank :-thank :-thank
-
Mam zamiar w najbliższym czasie wyczyścić kolektor i EGR. Jutro jadę na zakupy i czy oprócz klucza nasadowego 13 z przedłużką, nafty i WD40 coś jeszcze może się przydać? :-chyt
-
Koledzy czy po odkręceniu kolektora te uszczelki od poszczególnych kanałów nie będą nadawały się do wymiany? Chcę wyczyścić u siebie kolektor i zastanawia mnie czy uszczelki te nie będą uszkodzone po jego zdjęciu? :-thank
-
uszczelki będą ok, nie martw się:)
-
Tez przeciscilem i jest lepiej. pozdrawiam
-
Oglądałem dzisiaj swój egr i moim oczom ukazał się taki stan rury. Czy konieczna jest jej wymiana czy może być spowodowane to zbyt słabym jej dokręceniem?
http://zapodaj.net/74b2989af2461.jpg.html (http://zapodaj.net/74b2989af2461.jpg.html)
-
Jak będziesz rozbierał do czyszczenia egr to zobaczysz dokładnie czy jest z tą rurą coś ne tak ale taki syf zbiera sie bo ten cybant często trochę sie luzuje i tworzy się coś takiego wystarczy dokręcić ale u mnie musiałem go wymienić na nowy bo przekręciłem gwint :-bry więc z wyczuciem
-
a mogę ją całkiem wyjąć i wyczyścić bo na dole przy łączeniu wyglądało to podobnie. Pytanie czy bez problemu potem zamontuję ją tam na dole abym nie został z rozkręconym autem ;D