FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kocour w Kwiecień 12, 2011, 08:52:00 am
		
			
			- 
				Panowie, po ostatnich bojach z moim dieslem wymienilem swiece zarowe, serwis ASO stwierdzil ze na 90% powinno pomoc, otoz nie pomoglo. Obecnie jest tak, ze po zapaleniu silnika wchodzi on na obroty 450-500 i tak trwa z zapalona kontrolka katalizatora i akumulatora przez jakies 5-8 sekund a nastepnie podnosi obroty do normalnych tj. 900obr/min, kontrolki gasna i mozna jechac. 
 Rozruch jest trudniejszy na rozgrzanym silniku niz na zimnym o dziwo. Zadnych komunikatow na dosplayu nie ma, oprocz informacji o TCS error (kontrola trakcji), ale rzeczony uklad dziala w trakcie jazdy, mozna go wlaczyc lub wylaczyc na konsoli srodkowej. W ostatnia niedziele zostawilem kota na sloncu (23stC) na jakies 5-6 godzin i po powrocie odpalilem. Wszedl na te swoje 450obrotow i tak juz pozostal, pedal gazu bez reakcji. Po jakiejs minucie go wylaczylem, odczekalem i odpalilem ponownie i poszlo OK tzn tradycyjnie 450 przez kilka sekund i nastepnie 900 i jazda. Hmmm, moze ktos ma pomysl co sie dzieje.
- 
				Dziwna sprawa sprawdz czujnik polozenia walka rozrzadu mozesz dla pewnosci wymienic koszta nie duze jakies 80zl.
			
- 
				Dzieki za wsparcie, mam dwie informacje: marek01011 napisal o czujniku polozenia walka rozrzadu a Pro-Jag zaleca wymiane dwoch czyjnikow: czujnik położenia wału korbowego 232 zł (FORD) oraz czujnik powietrza w układzie dolotowym 790 zł (FORD) - w Jaguarze 530 zł ale czas oczekiwania 7 dni. Dziekuje obydwom forumowiczom. Domyslam sie ze chodzi o czujnik polozenia walu korbowego i do tego zamierzam zaczac (mniejsza dziura w kieszeni :)).
 Czy ktos posiada numer kodu do tego czujnika polozenia walu korbowego dla Jaga 2.0D rocznik 2005?
 Prawdopodobnie najtaniej bedzie w jakims sklepie z czesciami do Forda (to chyba Mondeo II generacji).
 Jak sie zdejmie czarna pokrywe silnika, to szukac tego twarza do szyby przedniej z prawa czy z lewa?
 Zastanawiam sie tez jaka tu logika, ze czujnik oglupia komputer i "nie widzi" obrotow uruchamianego silnika? Chyba tak.
 
 
- 
				To bedzie Mondeo III generacji i musisz zaznaczyc ze chodzi o silnik TDCI. Poszukam na forum forda i postaram sie wkleic linka. Chociaz czytalem sporo ze wymieniaja tylko jeden czujnik i w wielu przypadkach bylo to samo o tym drugim nic nie pisali.
			
- 
				Mam ten sam problem co Kocur. Występuje po naprawie alternatora który padł. W serwisie nie wiedzą co z tym zrobic. X-type z tego samego roku. Gdyby ktoś coś wiedział na ten temat będę wdzięczny.
			
- 
				Robiliśmy mondka taryfiarzowi z takim motorem.
 
 Na ciepłym problemy częściej jest oki na zimnym ale nie jest to zasadą.
 Gdzieś w warsztacie powinienem mieć nr forda od tego czujnika mimo iż zakładałem oryginał nr był  inny i kolor materiału z którego jest zrobiony.
 Najważniejsze że klient zadowolony i poleca innym.
 
- 
				w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału ? znalazłem czujnik położenia wałka  ale czujnika wału nie mogę zlokalizować...
			
- 
				pomogło wymienienie tego czujnika?
 
- 
				Zaistniały u mnie takie same problemy niedawno. Proszę o informacje czy wina tkwi w danych czujnikach czy trzeba szukać gdzie indziej?