FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Yagofish w Kwiecień 07, 2011, 10:52:45 am
-
Witam,
1. Proszę o informację czy katalizatory generalnie można regenerować, czy tylko wymienić ?
2. Czy rozstaw saond przedniej i tylnej ma znaczenie ?
W swoim kocie niestety muszę to uczynić, gdyż auto zaczeło poważnie mulić, i na motor teście wyszły katalizatory obydwa (poziom poniżej B1 czy coś takiego) Efekt jest taki że pojawia się i znika komunika restricted performance (dodam że diagnoza na 100% to katalizatory - wszystkie inne elementy chodzą jak w szwajcarskim zegarku).
Pozdrawiam,
-
Niestety katalizator możesz tylko wymienić. Rozstaw sondy przód i tył ma znaczenie bo pierwsza odpowiada za stan spalin przed wejściem do katalizatora a druga po wyjściu, co powoduje że mieszanka paliwowa jest optymalnie dobierana. I tu się robi problem bo jak jest sonda tylko przed katalizatorem to można go po prostu wyciąć, bez konsekwencji dla silnika. Jeśli jest za katalizatorem to nie wiem co trzeba zrobić. Może da się wstawić emulator sondy :- pojecia
-
Dowiedziałem się w serwisie Jaguara że ceny katalizatorów są od 3050 za prawy do 3500 za lewy = 6550 za obydwa (nie muszę dodawać że to masakra. Z angli mogę sciągnąć nowe za 350 - 400 euro, natomiast ze stanów zamienniki uniwersalne, które mają wejścia na sondy z obydu końców (w zależności czy to będzie lewa czy prawa strona) od 400 UDS za dedykowane do modelu do 90 USD za uniwersalne.
Pytanie - czy uniwersalne ze stanów katalizatory będą dobrze chodziły. Z sondami ich założeniem nie powinno być problemu gdyż jedna siedzi w rurze a druga w katalizatorze (gdzie są miejsca), ale słyszałem iż w USA mają paliwo o innej standardowo wysokości OCTANÓW, a to może się okazać dla kompa problemem bo auto jest europejskie i jeździ na 95Pb ...
Czy macie jakieś doświadczenia lun info w tym temacie...
Pozdrawiam,
-
A teraz gdybanie....
W sumie to również dziwne jest aby poszły dwa katalizatory w jednym czasie, lub nawet dwie sondy jednocześnie.... Może muszę przeczyścić kostki gdzie sandy są podłączone do układu kota.... hmmm
Inne pomysły... ???
-
Zawsze można wyciąć i wspawać zamienniki dostosowane do mocy samochodu. Będzie dużo taniej, chyba BOSAL robi uniwersalne. Ale najlepiej będzie jak się udasz do warsztatu gdzie zajmują się tylko wydechami, albo ich tuningiem.
-
mnie tez czeka wymiana prawego katalizatora .... Ceny nowych są odstraszające :-thumpdown .... mam pytanko czy ktoś już testował metodę rodgera? to może być dobry pomysł ... :-za
-
A jaki błąd pokazało ci na diagnostyce Koteczku??
Pamiętaj nieudolnie ustawiona instalacja lpg powoduje wczytanie błędu katalizator poniżej progu wydajności i to jest normalka a z tymi valtecami wcale mnie to nie dziwi.
Martwmy się bardziej wariatorem faz rozrządu aby ci się nie zblokował podczas wyprzedania wtedy można się najeść strachu (aby tylko) jak nagle mocy ubywa.
pozdrawiam
-
badanie komputerowe było robione przy wyłączonym gazie ... nawala końcówka zmieniacza faz rozrządu tylko jak auto jest zimne , ale chyba trzeba kupić cały zmieniacz ( chyba nie można tych dwóch elementów rozdzielić ?????? ) .... Robię właśnie wywiad cenowy ..i powoli się za to wezmę ... :)
-
Słonko to ze w chwili testu silnik chodził na Pb to nic nie znaczy.
Silnik monitoruje swoja pracę zasilanie,wartość kaloryczna paliwa i się do tego dostosowuje ,w sterowniku odpowiadają za to wartości short trim(korekcja paliwowa krótko terminowa) oraz long trim (długo terminowa) ta jest ważniejsza!
Na poprawne ustawienie i zaadoptowanie się naszych silników 3l potrzebo około 250km jazdy na danym paliwie więc teraz w twoim przypadku na pb.
Słoneczko zadzwoń do mnie to mi wytłumaczysz co z tymi wariatorami rozrządu.
-
dzisiaj oglądałam swoje katalizatory..... szukam zamienników jak coś ktoś wie to niech da cynka... :-K nie są takie złe ..ale powoli przydałaby się wymiana wybity na nich numer to: XW435 E 214CEARE 059A
-
męczę ciągle wujka GOOGLE i znalazłam zamiennik Katalizator firmy KLARIUS nr katalogowy 322253 doczytałam się ,że jest montowany w autach marki jaguar ..... -dokładnie w moim modelu :-yipee ... ale......... MAM pytanko ..... ,czy ktoś to może potwierdzić ?... mile widziana fachowa opinia ??????
-
Słoneczko kochane nie szukaj dedykowanych do jaga tylko dostosowane wydajnością i "gęstym napyleniem" w Łodzi u jak podjechałem do znajomka co wychował się na wydechach od ręki jest zamiennik jak coś to tel. i dostaniesz nr.
EUROCATS Part # JG6006 More Information About this Part
[Flag indicates this part fits vehicles manufactured for the European Market. It does not indicate where the part was made -- manufacturers produce parts in multiple factories worldwide.] European Union Market Only; From 03/1999; To 02/2001; Right hand side
Part Image
* Non-stock item--shipping delayed up to 2 business days
$152.79 $25.00 $177.79
Add to Cart
Dla ciebie wszystko popatrz
sklep
http://www.rockauto.com/ (http://www.rockauto.com/)
-
"Misiaczku ":-wstyd na tej stronie znalazłam 6 rodzajów katalizatorów do s-type v6 , który to mój ??????
-
" Robaczku " ......"Dla ciebie wszystko " :-gwizd to może podasz mi hasło do swojego konta bankowego .... :-hehe
:-hehe
:-hehe
:-hehe
:-hehe
-
:-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
A misiaczek nic :-hehe :-hehe :-hehe
-
dodzwoniłam się dobra wiadomość to : zamiennik Katalizator firmy KLARIUS pasuje do s-type 2000r ...
zła wiadomość ..... kosztuje tyle samo co oryginalny z salonu jaguara :-thumpdown
ale ....
sprzedawca był tak miły że poinformował mnie by nie zakładać żadnych używek i że
podobno można wymieniać same wkłady do katalizatorów .... .... czy ktoś ma jakieś informacje na ten temat ?
??????
-
Podłączam się do tych katalizatoró - mnie też czeka wymiana a koszt nowych lewego + prawy w serwisie to koszt około 7500... bez komentarza. Podobno sa jakieś zamienniki - problem tylko z sondami za i przed bo podobno muszą mieć taki sam rozstaw....
pozdrawiam,
-
A nie lepiej je po prostu wyciac i zastosowac emulator sondy lambda?
-
Koledzy zamienniki są kolega ma je w ofercie.
A co do emulatorów to kolego napisz mi jak ecu ma reagować na emulowany (stały) sygnał sondy i zmieniać stany czasów wtrysków do obciążenia?? czy emulacji??i co z mocą auta w tym przypadku?
-
słuchajcie go .... :-R FILAR12 - jest najlepszy ... :-R
-
Znaczy napisze tak, moge katy na gazie szlak trafil. Narazie jeszcze sa stare, ale kupilem takie emulatory w postaci takiej ze wkreca sie ja przed sonde, w nich jest taka mala dziureczka tak zeby sonda miala odczyt przeplywu. Czyli nie jest to zaden elektroniczy emulator, jak narazie zrobilem na tym jakies 3 tys km i check sie nie swieci, nie odczulem zadnego spadku mocy ani zwiekszenia zuzycia paliwa. Sprawa sie tyczy X-type 3.0 zeby nie bylo niejasnosci
-
zadek07 a jeździsz na lpg?? Tylko mi powiedz co ma lpg do stanu katów?? Chyba nie czytałeś wcześniejszych postów.
Jak masz ten gazik to możesz podjechać do mojego kumpla koło ciebie pod Opolem to da się zrobić aby było oki bez "tulejowania" sondy diagnostycznej chyba że masz katy do śmieci.
-
moje katy juz sa kaput bo przed zalozeniem LPG czasami wyskakiwal blad katalizatrow.
-
mam pytanko .... zagubiłam się .... :- pojecia KATY -co to są za części i do czego służą ??????
-
To urządzenie do dopalania spalin krok dla ekologów.
-
dziękuje ... " robaczku " co ja bym bez Ciebie zrobiła ... :)
-
to slangowa nazwa katalizatorów :)
-
a co powiecie o tym by wyciąć katalizatory , czy jak wolicie katy i wstawić tam mały tłumik? albo rurę ?
wspieram działania ekologów - dlatego sortuje śmieci ... :-yipee
ponieważ mało jeżdżę kotem więc przymknę oko na dodatkowe spaliny ... :P
-
czekam na wszystkie opinie - te zgryźliwe też ..:) i porady ...
-
Spróbować zawsze można ale rurka w żadnym wypadku bo będzie bardzo głośno!!!!
Może uniwersalna katalizatory metalowe koszt około 250 zł za stronę.
-
podoba mi się cena uniwersalnego kata :) zostanie więcej kasy na wakacje :)
Połączono
znalazłam to.... ale jeszcze nie wiem jaka średnice ma rura mojego katalizatora jego długość i kształt pewnie tez jest istotna ... :- pojecia
http://autosklep.istore.pl/pl,category,193921,katalizatory,uniwersalne.html?category=193921&order=price&direction=asc (http://autosklep.istore.pl/pl,category,193921,katalizatory,uniwersalne.html?category=193921&order=price&direction=asc)
-
Myślisz o tym indeksie BOGDA?
indeks towaru: 099948
-
Myślisz o tym indeksie BOGDA?
indeks towaru: 099948
ale ten nie jest ceramiczny :( a podobno ceramiczne są lepsze ... choć mile widziana opinia o różnicy jakości ...
-
Wkład metalowy to przeżytek, ceramika jest lepsza bo jest odporniejsza na temperaturę i nie pracuje tak jak metal.
-
Niestety katalizator możesz tylko wymienić. Rozstaw sondy przód i tył ma znaczenie bo pierwsza odpowiada za stan spalin przed wejściem do katalizatora a druga po wyjściu, co powoduje że mieszanka paliwowa jest optymalnie dobierana. I tu się robi problem bo jak jest sonda tylko przed katalizatorem to można go po prostu wyciąć, bez konsekwencji dla silnika. Jeśli jest za katalizatorem to nie wiem co trzeba zrobić. Może da się wstawić emulator sondy :- pojecia
Temat stary ale z ciekawości trochę go odświeżę, bo tak się zastanawiam:
Czy za skład mieszanki paliwowej (odpowiednia regulacja mieszanki) nie są czasem odpowiedzialne tylko sądy przed katalizatorem??? A te za służą tylko do kontroli kata (czy prawidłowo oczyszcza spaliny - ekologia i normy EURO) i nie mają wpływu na regulacje mieszanki paliwowej ustawianej przez ECU, a tym samym można np. usunąć katy i wstawić emulatory tych drugich sąd???
I jaki wpływ ma ,,odprężenie" układu wydechowego np. po usunięciu katów (łatwiejszy przepływ spalin) na jednostkę napędową - wzrost/spadek mocy czy może bez zmian???
-
I jaki wpływ ma ,,odprężenie" układu wydechowego np. po usunięciu katów (łatwiejszy przepływ spalin) na jednostkę napędową - wzrost/spadek mocy czy może bez zmian???
Zwykłe usunięcie katalizatora ogłupi całkowicie ECU auta przepływ będzie za szybki i odczyt z sąd regulacyjnych czyli pierwszych będzie z nieba.
Fakt sonda nr.2 to sonda diagnostyczna monitoruje stan katalizatora ,spalin i czy pierwsza sonda radzi sobie z regulacją .
-
Zwykłe usunięcie katalizatora ogłupi całkowicie ECU auta przepływ będzie za szybki i odczyt z sąd regulacyjnych czyli pierwszych będzie z nieba.
w takim układzie idąc dalej tym ,,tropem" czy wstawienie tam jakiejś zwężki czy strumienicy załatwiło by temat???
A może jest jakiś inny sposób??? nie ustawiając oczywiście odczytu sądy na stałe poprzez różne emulatory... czyli aby mogły poprawnie regulować dalej skład mieszanki...
A może goście zajmujący się chip tuningiem, mogli by wprowadzić na przykład jakieś poprawki do ECU aby silnik prawidłowo działał/regulował mieszankę przy szybszym przepływie spalin???