FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: czeslaw w Kwiecień 04, 2011, 22:48:47 pm
-
Witam chcę wymienić koło pasowe na wale w x typie 2l D czy to skomplikowana operacja .
-
majac odpowiednie narzedzia napewno nie ,ale jaka jest przyczyna wymiany ?
-
Na wolnych obrotach silnik lekko drży i jest trochę głośny.Swtierdził to znajomy który jeżdzi jagiem od kilku lat ale mówił że to skomplikowana operacja.Natomiast znajomy ma warsztat i twierdzi że mogę zrobić to sam on udostępni mi garaż i wszystko co będę potrzebował po godzinach pracy.
-
Trzy śruby chyba dasz radę odkręcić i przykręcić spowrotem (podobno warto dać nowe - ja tak zrobiłem). Dostep od dołu silnika po zdjęciu osłony nie jest zły.
-
sluchaj ja zmienialem tez to kolo pasowe i powiem ci ze kupilem nowe w serwisie i powiedzieli mi ze maja nowe zmodyfikowane ktore nie siadaja ze jest inna konstrukcja ktora juz nie siada ale radzil bym ci jeszcze sprawdzic rolki bo u mnie niby byly oki a jednak chuczly co dawalo ze bylo glosno wymienisz i bedziesz mial spokoj jak bedziesz mial pytania slucham wymienialem sam i nie bylo problemow
-
Jeśli tak to dam radę.Mam cały zestaw z paskiem napinaczem ,śrubami i osłoną .Zapłaciłem 130 Funtów a w warsztacie powiedzieli że za 150funtów mogą to zrobić,cwaniaczki :Mieszkam na stałw w UK dlatego te ceny.Dzięki za pomoc pochwalę się w sobotę jak było .Pozdrawiam
-
Teraz wiem że wymiana koła pasowego to pan pikuś tyle że okazało się że mam inne koło tzn.kupiłem koło które ma dwe bieżnie na paski jedną większą i ta jest dokładnie taka sama a druga jest węższa i ma mniejszą średnicę więc musiałem założyć stare .Był kłopot z założeniem paska ale zrobiłem prztrząd do napinacza i bingo .Teraz mogę powiedzieć że to można zrobić w 40 minut .Dzięki za podpowiedz pozdrawiam
-
kolo z dwoma biezniami jest oki to jest to po modyfikacjach ktore sie nie psuje wiem bo mam zalozone takie same wiec czeslaw zakladaj zakladaj
-
Ale ta mniejsza średnica ma iść od strony silnika a jeśli tak to ta większa średnicajest przesunięta w stronę zewnętrzną i nie jest wjednej linii z rolką ,alternatorem ,a odwrotnie się nieda bo tam gdzie są otwory na śruby są takie trzy wystające nazwijmy to wypustki .Proszę oświeć mnie :-zly
-
spokojnie zaloz to kolo na pierwszy rzut oka wygladaj inaczej jak zmierzysz to twoje stare i to nowe tzn glebokosci to sa takie same mialem podobne dylematy ale jak przykrecisz i pomeczysz sie z tym paskiem to zobaczysz ze bedzie oki a kupiles te rolki wspominalem ci ze orginalne sa tansze niz zamienniki , ta mniejsza srednica od stony zewnetrznej i do tego jeszcze jest plastikowa oslona
-
KAMIEN Z SERCA zrobię to w poniedziałek . Mam zały zestaw tzn.koło pasek śruby napinacz i osłona plastikowa . Czy ta mniejszą średnicą do silnika czy na zewnątrz Dzieki
-
Koledzy jeżeli możecie, dajcie namiary naczęsci które kupiliście ,numery seryjne i ewentualnie linki.....
u mnie tez się chyba musze nastawić na wymianę :(
-
mieszkam w UK i kupiłem to na EBayu więc te numery jakie są na pudełkach pewnie Ci się nie przydadza ale mogę pózniej podać .Teraz wiem Ze wymiana jest prosta wystarczy mieć nasadkę 15 do odkręcenia trzech śrób następnie je sli będziesz wymieniał napinacz to zwykła 13 ale niespodzianka zaczyna się przy zakładaniu paska więc zanim zabierzesz się za wymianę zrób sobie przyrząd donaponacza aby go ugiąć (sprężynę) ja zrobiłem to ze zwykłej śruby 10tki oszlifowałem łeb na kwadrat około10na 10 mm (metodą przymierzania)następnie w płaskowniku wywierciłem otwór 9 mm żeby śróba weszła cisno w otwór następnie po zciągnięciu koła i osłony plastikowej wkładasz prostokącik w otór napinacza i przesówasz płaskownik maksymalnie do przodu i to jest pozycja w jakiej trzeba przyspawać nasz prostokąt .ABY SPAW BYŁ SOLIDNY OTWÓR W PŁSLOWNIKU TRZEBA ROZWIERCIĆ WIĘKSZYM WIERTŁEM TO LEPIEJ POSPAWASZ A RESZTA TO FRASZKA POWODZENIA