FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Rob_W w Kwiecień 04, 2011, 15:49:22 pm
-
Jakie klocki na tył byście polecili do X'a?
Cena za komplet z JLR'a nieco mnie zbiła z nóg a nie ukrywam, że zależy mi na dobrym produkcie, który przy okazji nie piszczałby przy byle okazji ;) W intercars'ie jest sporo zamienników od Mondeo, ale które są tymi najlepszymi?
Dzięki!
-
Heyka
jak sa: Lucas,Bosch,Textar,Ferodo,ATE to kup i po temacie to dobre zamienniki niczym nie rózniące się od oryginału :-super nie ładuj sie w jakies
4Max lub Kagery bo to wszystko chłam..ja przewaznie zakładam Lukasa lub Ferrodo do wszystkich moich aut a miałem juz ich sporo :-za :-tylko a polecam Ci Lukasa GDB1525
-
A co myślisz o tych - http://sklep.poturbowani.pl/p/286/3779/klocki-hamulcowe-ebc-red-stuff-czerwone-dp31731c-red-stuff-ebc-klocki-hamulcowe-hamulce-tuning-mechaniczny.html (http://sklep.poturbowani.pl/p/286/3779/klocki-hamulcowe-ebc-red-stuff-czerwone-dp31731c-red-stuff-ebc-klocki-hamulcowe-hamulce-tuning-mechaniczny.html) ?
-
fajne i napewno spoko towar bo czerwone..ale jest sens przepłacać..hamuja pewnie tak samo jak Lucasy..
-
dzisiaj zalozylem takie tylko ze zolte. No i wlasnie po zalozeniu klockow auto przestalo hamowac, pedal wpada w podloge cos tam hamuje ale strach sie bac. Za kazdym razem na postoju gdy wcisne pedal hamulca to dochodzi az do podlogi ( nie wpada ale stopniowo schodzi) po zgaszeniu auta pedal zostaje mniej wiecej w polowie i jest twardy nie schodzi juz nizej. Sprawdzilem tak na szybko organleptycznie czy wszystko szczelne i wydaje sie ze tak nic nie sika kolo kol. Stawiam chyba na problemy z podcisnieniem gdyz rowniez nie chodzi mi tempomat. Czy dobrze glowkuje? Skoro przed wymiana wszystko byla OK to co sie moglo stac. Z podcisnienia tez nic nie bylo odlaczane kolejna zagadka :)
-
Witam
A hamulce dobrze masz odpowietrzone, bo takie objawy są przy źle odpowietrzonych hamulcach. Jedz do innego mechanika. Pozdrawiam
-
Sam robilem, no ale skoro przed wymiana bylo dobrze, a byly wymieniane tylko klocki. To jakim cudem mogly by sie zapowietrzyc. A jakby byly zapowietrzone to za ktoryms nacisnieciem pedal by sie zrobil twardy
-
Sprawdź dokładnie wężę dochodzące do zacisków. Może ściągając któryś z zacisków jeden z węzy się lekko przetarł lub poluzowal przy mocowaniu z zaciskiem. Stawiam tu na bardzo małą nieszczelność skoro pedał wpada stopniowo w podłogę.
-
Ale skoro by byla nieszczelnosc to i na wylaczonym silniku pedal powinien wpadac w podloge bo tez powinno uciekac cisnienie z ukladu. Ale najprawdopodobniej przyczyna bedzie ulozenie sie klockow, gdyz "nowe" klocki byly uzywane wyjalem je z mojego anglika na czesci bo byly jak nowki i przypuszczam ze musza sie ulozyc, ale jutro jeszcze raz sciagne kola i zobacze o co kaman.
-
przejej układ grawitacyjnie i po problemie :-V
-
A ja mam pytanie odnosnie wymiany tarcz.. Dzis zmieniajac na letnie buciki.. pazurki przyciete, peeling zrobiony.. zauwazylem ze tarcze juz sa dosc sciete.. taki juz rancik konkretny maja wiec bedzie trzeba wymienic moze w przyszlym tygodniu ale tu pytanie.. jak sie wymienia tarcze w X? W normalnym aucie zdejmuje jarzmo odkrecam srubeczke ktora trzyma tarcze i zdejmuje tarcze a tu srubeczki nie ma.. jedna tarcza jest cos poluzowana i lekko "lata" wiec chcialem ja dokrecic do piasty a tu zonk. help.. hilfe.. :-gwizd
-
przejej układ grawitacyjnie i po problemie :-V
Czyli co odpowietrzyc?
-
Klocki EBC z tego co kojarzę są przygotowane pod tarcze nawiercane i chyba też nacinane. Stąd też są twardsze i nie hamują dobrze na zwykłej tarczy. Są to typowo tuningowe kloce. Ja teraz do Volvo kupiłem nawiercane tarcze zimmermann'a, do tego klocki bosch'a na przód i ferodo na tył. Poczytaj o tych EBC, bo moje dane mogą trochę różnić się od rzeczywistości, może tylko red stuff jest do przerobionych układów hamulcowych...
:-off 3 dni szukałem czegoś takiego http://sklep.poturbowani.pl/p/251/240/auto-gauge-adapter-1-din-na-trzy-wskazniki-obudowy-auto-gauge-wskazniki-wnetrze-tuning-optyczny.html a tu dzięki Rob_W przypadkiem trafiłem na taką ramkę :). Aha i uspokoję miłośników - to nie będzie do Jaga tylko do Volvo :-super
-
Tarcze mam nawiercane i nacinane tez EBC, klocki musza sie ulozyc bo widac ze jak narazie nie zbieraja po calej powierzchni
-
tarcza jest nałożona na piastę, trzymają ją śruby z koła na przelot, jak nie chce zejść to wal młotem:). Te śrubeczki w innych rozwiązaniach to tylko tak dla ustalenia położenia tarczy.
pozdrawiam
-
Witam :)
Jesli chodzi o klocki EBC Yellow Stuff to sa to klocki dosc mocno sportowe, przez co zimne na pewno beda hamowaly duzo slabiej niz fabryczne... I o tym trzeba poprostu pamietac. Ruszajac rano z domu czy po postoju trzeba poprostu pare razy dosc mocno zahamowac lub nawet jechac z wcisnietym hamulcem powoli, tak aby zlapaly odpowiednia temperature pracy.
Ale jesli tutaj kolega pisze ze zestaw tarcz i klockow hamuje az tak zle to raczej bym obstawial ze to moze poprostu swiezo po wymianie i jeszcze sie nie dotarly. Pierwsza warstwa klockow jest bardzo sliska i musi sie wytrzec. Podobnie jest z tarczami ktore tez na poczatku bardzo slabo hamuja. Po jakies 200km powinno juz byc ok.
Ale polaczenie EBC Turbo Groove (nawiercane i nacinane) z Green lub Yellow Staff to najlepsze rozwiazanie :) Wiec jak najbardziej polecam.
A tak dla informacji, tarcze EBC Ultimax, czyli nacinane w kolorze czarnym (pozniej kolor sie zdziera w miejscu tarcia klockow) to sa poprostu troche lepsze odpowiedniki tarcz Standard, ktore przy tym duzo lepiej wygladaja. Natomiast polecam porownanie cen nawet tarcz Standard z zamiennikami jak Ferodo, Brembo itp. bo ceny sa naprawde swietne nawet jak ktos poszukuje poprostu normalnych tarcz.
Pozdrawiam
-
Czyli które klocki byłyby najlepsze do zarówno do codziennej miejskiej jazdy jak i pewnego hamowania na szybkich odcinkach zakładając, że mam standardowe tarcze? Green czy Red stuff?
-
Zdecydowanie Green Stuff. To sa poprostu ulepszone normalne klocki, w sam raz do zastosowan na ulicy.
Tutaj jest wykres z temperatura pracy i cechami kazdego modelu:
(http://www.ebcbrakes.pl/i/tabela.jpg)
Jeszcze warto zwrocic uwage na moc, Green Stuff sa zalecane dla samochodow do 200KM wiec przy mocy znacznie wyzszej od 200KM jednak lepiej wziac Red Stuff, ze wzgledu na temperatury pracy.
-
Super porównanie, ale ciągle zastanawia mnie ta "granica" 200KM - mimo wszystko które były by lepsze na tył do sedana z napędem na 4 koła i o mocy 240KM? Tarcze na razie mam standardowe, ale pewnie w przyszłym roku będę musiał zmienić - jak wtedy będzie wyglądała kwestia doboru także klocków na przód - czy powinny być takie same czy nieco bardziej miękkie?
-
To skoro w przyszlym roku i tak maja byc zmieniane tarcze to do tego czasu zdarzysz zjechac te klocki :) A i tak do nowych tarcz zaklada sie nowe klocki.
Tak wiec teraz polecam Green Stuff, a pozniej do nowych tarcz zalozyc Red Stuff, wtedy sam zobaczysz roznice :)
-
To aż tak szybko się ścierają? Jaka jest ich średnia wytrzymałość (w tyś. km)? :-)
-
scierac to sie wyjatkowo szybko nie scieraja, scieranie maja troche wieksze niz standardowe klocki. Wiec te 10-20tys km powinny przejechac jak sie jezdzi normalnie. Wiadomo, kazde klocki da sie zalatwic podczas jednego dnia na torze :)