FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: murek73 w Marzec 31, 2011, 21:51:24 pm
-
Koledzy, czy można wymienic, "dorobic" pilota do XJ6 X300? Te nabyte z Jagiem są w opłakanym stanie. Jedynie otwierają auto i to po mocnym nacisnięciu "styranych" guziczków. Czy spec od autoalarmów poradzi sobie, czy muszę szukac pomocy w autoryzowanych miejscach? Ile to może kosztowac?
-
Trzeba wymienić gumki w pilocie.
-
spróbuję, dzięki.
-
Oryginalne gumki do pilota kosztują około 20zł.
-
Oryginalne gumki do pilota kosztują około 20zł.
Oczywiście masz na myśli całą gumkę z czterema przyciskami?
Do dostania gdzie?
-
Ja mam na myśli 2 gumki do pilota takiego jak na fotce. Cenę jaką podałem jest ceną orientacyjną w ASO.
(http://img830.imageshack.us/img830/6255/dbc11512.jpg)
-
A ja zapomniałem że masz x300 i oczami wyobraźni widziałem gumkę od pilota do mojego x308 (http://emotikona.pl/emotikony/pic/0blush2.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
-
widzę, że dobrze trafiłem... taka wiedza o gumkach to skarb :-R
-
Przepraszam za odgrzanie kotleta. Mam pytanie o gumki do pilota jak na zdjęciu, można gdzieś dostać takie gumki. Pytałem w ASO i dowiedziałem się że nie mają czegoś takiego, ewentualnie nowy pilot cena około 600zł :)
-
Podłączam się i odgrzebuję temat....
Mam pilota jak kolega powyżej. Pilot nie otwiera/zamyka auta. Baterie ok (6,5 Volta - zmierzone miernikiem). Z kluczyka jak otwieram/zamykam włącza się alarm po pewnym czasie (chyba po 10s, ale jeszcze nie mierzyłem dokładnie).
Wiem, że może pomóc wymiana gumek w pilocie (ogólnie mój pilot jest dość zużyty), ale gdzie je dostać?
Co jeszcze może być nie tak? Chciałbym na razie uniknąć przeprogramowania pilota itd...
-
gumki kupisz w ASO.
-
Dzięki. W takim razie spróbuję w ASO w Katowicach. Ale gdzieś tu pisali, że w ASO nie mają gumek, mają za to nowe piloty w fajnych cenach :(
Rozebrałem teraz pilota na części pierwsze i rzeczywiście te "podklejki" które naciskają elektronikę w przypadku przycisków otwierania/zamykania są znacznie bardziej wytarte niż 2 pozostałe (od świateł i bagażnika).
Pytanie- w którym momencie (jaki stan alarmu) powinien zadziałać przycisk od świateł lub bagażnika na pilocie? Chodzi mi o sprawdzenie, czy w ogóle pilot działa.
-
Kolego w pilotach najczęstszą przyczyną ich nie działania są zimne luty. Rozbierz pilota, umyj go w izopropanolu albo innym środkiem do czyszczenia elektroniki, i przelutuj piny na płytce pod stycznikami. W 99 % przypadków pomaga.
-
Dzięki za info.
Dzisiaj rano próbowałem pilota i okazało się, że działa, ale jednak z problemami.
Zauważyłem, że znaczenie ma którą stroną kieruję go w kierunku samochodu. Drugie spostrzeżenie jest takie, że jednak przyciski od świateł i bagażnika działają lepiej (nie trzeba tak mocno naciskać) niż przyciski zamykania/otwierania (to pewnie przez zużytą "gumkę").
Byłem także za namową kolegi w ASO (Katowice, 3 Stawy) i tak jak myślałem, mogą sprowadzić jedynie całego pilota w cenie 550-600zł netto. Serwisant poradził, aby pojedynczych części do pilota szukać na zagranicznych serwisach aukcyjnych.....
-
nałóż na styki trochę lakieru elektroprzewodzącego, np coś takiego: http://www.rafig.pl/lakier-elektroprzewodzacy-srebrowy-pulsar.html
i na wszelki wypadek zmień baterie, u kumpla pomogło ;D
(http://i54.tinypic.com/r8xls4.jpg)
-
Dzięki za podpowiedź.
W sumie po wyczyszczeniu i "rozruszaniu" pilot zaczął działać całkiem nieźle. Razi jedynie wytarta gumka...
Ale być może niedługo będę musiał zastosować się do Waszych rad. Dzięki za pomoc.
A swoją drogą, zapalanie świateł z pilota to świetna sprawa...