FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Ikar1964 w Marzec 29, 2011, 14:00:22 pm
-
Błagam o pomoc !!! Robiąc pełny serwis poprosiłem o wymianę płynu hamulcowego (nie miałem wiedzy czy i kiedy poprzedni właściciel takowej dokonał). Po przepłukaniu układu , napełnieniu go płynem Bosch HP i odpowietrzeniu zaczęły się dziać cuda: koła niemal przestały się toczyć i autko po "wrzuceniu na luz" pięknie samo hamowało a na sporym wzniesieniu zamiast swobodnie toczyć się w dół wbrew grawitacji stało w miejscu. Po powrocie do warsztatu i ponownym odpowietrzeniu wszystkich kół sytuacja uległa poprawie uległa lekkiej poprawie: trzy koła się jako tako toczyły za to prawe lewe nadal się buntuje. Mechanik po którymś tam odpowietrzeniu postawił diagnozę "paprocha" w przewodzie hamulcowym. Wymienił go , miało być OK ale tak nie jest. Koło lewe nadal się blokuje a ja mam wrażenie że mechanikowi skończył się koncept. Czy ktoś z szanownych i niezawodnych kolegów może pomóc ? :-help i z góry dzięki. Pozdrawiam
-
ja miałem podobny problem hamulce blokowały mi się podczas jazdy aż do całkowitego zatrzymania pojawiła się kontrolka abs musialem wtedy zatrzymać auto i odpusic płyn na pompie i mogłem jechać dalej ale poczytałem że trzeba podregulować śrube za pompą hamulcowa wię trzeba zdemontować zbiorniczek z płynem odkręcic węże hamulcowee odkręcić pompe i tam jest śruba regulacyjna nie wiem dokładnie o co to chodzi ale musiałem tak chyba ze cztery razy regulować aż wkońcu wszystko doszło do normy
-
Jezu....szanowny kolego jeżeli Twoja diagnoza jest prawdziwa to biję pokłony :-K i masz u mnie dozgonnego dłużnika. Jutro drukuję Twoją podpowiedź, pokażę mechanikowi i trzymam kciuki by Twoja diagnoza była trafna.
Stokrotne dzięki za podpowiedź. :-thank :-thank :-thank
-
nie ma za co również mam nadzieje że da się to w ten sposób naprawić życzę powodzenia ;)
-
a wiecie Panowie że przy wymianie tylnych klocków trzeba cylinderki wcisnąć przy pomocy specjalnego przyrządu wykonując jednocześnie obrót tłoczkiem? (bez przyrządu też się da ale trudniej) może to jest powodem problemów z hamulcami.
ps. nie słyszałem jeszcze żeby po wymianie płynu trzeba było robić regulację serwa
pozdrawiam
-
ja też nie słyszałem ale tak wyczytałem na forum ladn rovera bo tam ktoś miał też podobny problem a w tylnych hamulcach wykonałem daną czynność o której wspominiałeś
-
Niestety panowie, sztuczki nic nie dały. Wymieniłem pompę hamulcową i jest po temacie. Za używaną pompę zapłaciłem 250 złociszy - to tak dla informacji gdyby waszego x-a dopadała taka przypadłość czego oczywiście nikomu nie życzę.
-
Bardzo dziwna sprawa, ale jak juz bylo tak daleko to trzeba bylo swoja stara rozebrac moze jakis tloczek, albo oring sie zawiesil
-
a wiecie Panowie że przy wymianie tylnych klocków trzeba cylinderki wcisnąć przy pomocy specjalnego przyrządu wykonując jednocześnie obrót tłoczkiem? (bez przyrządu też się da ale trudniej) może to jest powodem problemów z hamulcami.
ps. nie słyszałem jeszcze żeby po wymianie płynu trzeba było robić regulację serwa
pozdrawiam
A co sie stanie jeśli po wymianie tylnych klocków się tego nie zrobi??? Pytam z ciekawości, bo jakiś czas temu miałem wymieniane tylne klocki, a nie wiem czy mi coś takiego zrobili.
-
Nie da się wymienić tylnych klocków hamulcowych bez wkręcania tłoczków, zresztą jak w większości samochodów.
Także ktr musiałeś trafić na zwykłego pana mechanika, który to wiedział.
-
witam
mam zamontowane serwo o nr 0204024043 ktore nie liczac nl i uk praktycznie niespotykane ale.. o tym samym nr znalazlem serwo od fiata stilo. jestem juz po 2 nietrafnych zakupach (sory hubert) i zastanawiam sie czy moze pasowac?
mieliscie cos takiego?
pozdr