FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: lexxus w Marzec 22, 2011, 18:27:02 pm
-
Witam , dzis wymieniłem "mały termostat" efektem poza wzrostem temperatury było zapalenie sie kontrolki ciśnienia oleju... poziom jest ok , na wszelki wypadek kupiłem olej i filtr i wymieniłem na nowy , lampka dalej się świeci mimo poziomu w normie , skaner nic nie pokazuje poza P1000 , co to może być??
-
Witam
Ja bym sprawdził czujnik ciśnienia oleju padaja czesto w autach myślę że nie będzie to wielki koszt wymiany i zakupu..ewentualnie przejrzec wszystkie kabelki które do niego dochodzą :-W
-
na wszelki wypadem właśnie odkręcam miske aby sprawdzić smoka ale szczerze tez mam wrażenie że to wina czujnika jak przy nim pogrzebałem ( czysciłem bo oblałem go płynem chłodniczym przy wymianie termostatu) to wtedy kontrolka zaczęła migać... teraz znowu pali sie na stałe ;/
-
kup czujnik i zostaw miske w spokoju po co robic niepotrzebne koszta..zaczyna sie od rzeczy które sa najprostsze..wiem cos na ten temat pracuje na co dzien w serwisie
-
Kolego w takim razie miałbym do Ciebie prośbę o konsultację ... tez mam nadzieje że to czujnik ale dziwi mnie że padł akurat teraz kiedy wymieniłem mały termostat , stary olej był już gęsty - (auto świeżo kupione) do tego nie był odpowiednio dogrzany , czyli jeśli dobrze rozumuję - nowy olej (5w30 ) plus odpowiednia temperatura czy to może powodować spadek ciśnienia oleju ????
-
Rzadszy (nowy) olej plus dogrzany silnik - ciśnienie oleju mogło tylko wzrosnąć. A jeśli czujnik był "na wykończeniu" to właśnie takie zwiększone ciśnienie mogło go dobić.
-
No własnie nie jestem pewien czy tak jest wydaje mi się że dokładnie odwrotnie rzadszy olej plus temperatura to chyba mniejsze ciśnienie , przecież nawet na rozgrzanym silniku ciśnienie jest niższe niż w zimnym...
A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
-
No własnie nie jestem pewien czy tak jest wydaje mi się że dokładnie odwrotnie rzadszy olej plus temperatura to chyba mniejsze ciśnienie , przecież nawet na rozgrzanym silniku ciśnienie jest niższe niż w zimnym...
A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
I dokładnie tak jest. Lepkość oleju wraz ze wzrostem oleju maleje, czyli na tzw oko jest rzadszy, a to powoduje, że przecieki na samej pompie są większe, do tego opory przepływu w całym układzie są mniejsze i stąd mniejsze ciśnienie na pompie. W poprzednim aucie miałem pomiar ciśnienia oleju i na zimnym silniku p było max (przelew) ok. 8 bar, natomiast jak silnik się rozgrzał ciśnienie spadało do ok 1.5 bara (wszystko to na obrotach jałowych).
P 1000 - nie jest to błąd, raczej kod kalibracji. Tym się nie przejmuj.
-
No rzeczywiście, uległem pozorom :-gwizd Po głębszej analizie wiem już, że ciśnienie spada :-gwizd :-wstyd
-
A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
Ponieważ praktycznie powtórzyłem Twoją wypowiedź to dodam, że kiedy ECU zbierze informacje z czujników, w różnych warunkach pracy silnika i wszystkie parametry będą mieściły się w zakresach zapisanych w pamięci komputera to P1000 przejdzie w P1111 i jest to jak najbardziej normalne. Sytuacja pojawienia się kodu P1000 jest np. po resetowaniu ECU.
-
odkręciłem śruby i nakrętki w misce olejowej ale jest ona jeszcze dotakowo chyba przyklejona , co teraz?? ani drgnie...
-
Tak jak kolega wyżej napisał "zostaw miskę w spokoju". Lampka pali się na zimnym, czy tylko wtedy gdy silnik się rozgrzeje? Dla spokoju warto w miejsce czujnika wpiąć się z manometrem i sprawdzić jakie jest rzeczywiście ciśnienie oleju. (nie wiem jak w Jagu, ale zazwyczaj podaje się ciśnienie przy 100st C i np. obrotach jałowych + ewentualnie wyższych).
-
Odpuściłem misce i wymieniłem czujnik na nowy - co załatwiło sprawę ;)
Dzięki za pomoc!!
-
i super :-za :-tylko
-
Nie chcąc pisać nowego tematu zapytam tutaj bo problem bardzo podobny.
Dziś w kocie (2.0 D) zaświeciło się ciśnienie oleju :(
Tylko że nie świeci normalnie - świeci na blodo,dużo mniej wyrażnie niż inne kontrolki,czasem przygasa jeszcze mocniej , dlatego śmiem podejrzewać że to wina czujnika.
Poziom oleju prawidłowy.
Tutaj pytanie: czy czujnik oleju jest taki sam jak w mondeo? I gdzie jest umiejscowiony.
-
Czujnik jest fordowski albo raczej uniwersalny :)
CITROEN: 1131 J2
FIAT: 9659173880
FORD: 1 053 881
FORD: 1 053 882
FORD: 1 084 764
FORD: 1 095 149
FORD: 1 309 298
FORD: 1 363 198
FORD: 3S71-9278-AB
FORD: 3S71-9279-A
FORD: 98AB-9278-AA
FORD: 98AB-9278-CA
JAGUAR: C2S 30972
JAGUAR: C2S 41414
MAZDA: Y F09 18 501
PEUGEOT: 1131 J2
BERU: 0824331049
BLUE PRINT: ADM56609
CALORSTAT by Vernet: OS3582
EP 1.800.145
ERA: 330028
FACET: 7.0145
FAE: 12610
FISPA: 82.021
HELLA: 6ZL 003 259-711
HOFFER: 7532016
MEAT & DORIA: 72016
METZGER: 0910003
QUINTON HAZELL: XOPS126
SIDAT: 82.021
TOPRAN: 302 710
VEMO: V25-73-0003
EP kosztuje 25 zeta http://www.czescidoaut.pl/sklep/FORD-STREET-KA-1.6-Wlacznik-ciznieniowy-oleju-,5~000036~004934~017114~0000000805~0000100478,0000100245,0000100002,0000000100~EP+1.800.145.htm
(http://i54.tinypic.com/dqi0dz.jpg)
-
Podziękował :-thank
Tylko nie czaję foty bo u mnie w aucie nie mogę znależc :(