FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Nochal w Październik 02, 2008, 15:57:17 pm
-
Padła mi niestety ta pompa i póki samochód jest zimny wspomaganie działa jako tako, ale jak się olej w układzie rozgrzewa i staje się rzadki to niestety robi się ciężko w czasie parkowania...
Patrzyłem ile taka pompa kosztuje nowa i :-\ ..... to wole używaną.
Pojawia się tylko pytanie czy we wszystkich x300 ( a może i XJ40) te pompy są takie same? Czy kupując ją do mojego muszę uwzględniać dokładnie pojemność silnika i rocznik? Bo takie pompy da się kupić ( być może nawet z "rozbitka" od Robsona ) ale wolę się najpierw upewnić czy będzie to pasowało do mojej "trzysety".
Liczę na to ze się ktoś popisze wiedzą techniczną :)
-
to jest dosc znany fenomen w x300. jestes pewien ze to pompa ?? czasem pada czujnik obrotow, ja to
mailem pare lat temu a w altamirzie za nowego czujnika placilem nie duzu choc nie pamietam dokladnie
ile. a sprawdziles stan plynu ??
-
Pompa - tak potwierdzili na Brygadzistów ....
Płyn jest, choć czasami widać było bardzo powolne ubytki uzupełniane systematycznie - pod samochodem sucho i nie widać wycieków na
Efekt był taki ze wspomaganie słabło powoli acz systematycznie w ciągu kilku miesięcy. Teraz stało się to już za bardzo uciążliwe - Jag to jednak samochód z ciężkim przodem i z za słabym wspomaganiem na parkingu jest kicha ...
Myślę że to pompa bo widać wyraźną korelację pomiędzy temperaturą układu i siłą wspomagania, pewnie jak olej robi się rzadszy to wychodzą nieszczelności w pompie i nie ma ciśnienia....
Co do czujników - Markus jakie efekty daje uszkodzony czujnik obrotów ( obrotów silnika, czy innych ? ) oprócz słabego wspomagania?
-
u mnie zepsuty czujnik wlasnie spowodowal ze przy niskich obrotow silnika wspomagania dzialal albo
slabo, albo wcale. nie zauwazylem wtedy czy dzialal lepiej czy gorzej w roznych temperaturach.
-
Ja nie zauważyłem żeby przy gazowaniu jakoś lepiej to działało ... Ale faktem jest że dociskanie na gazu na parkingu w czasie manewrów nie jest najlepszym pomysłem w Jagu... W zasadzie parkowanie odbywa się z noga na hamulcu raczej niż na gazie.... A kiedy tylko samochód toczy sie z 10km/h to też już nie przeszkadza tak bardzo osłabione wspomaganie....
-
Awarie pomp wspomagania X300 są powszechne. XJ40 miało lepszą pompę, którą z niewielkimi przeróbkami można zastosować w X300. Jakby co służę nówką.
-
Nie, chyba wolałbym jednak znaleźć pasująca od razu. Ja sam tego nie będę pewnie montował, a nie sądzę żeby panowie w serwisie jakoś bardzo mieli ochotę się bawić w przeróbki ..... Poza tym cena nowej może pewnie przekroczyć wartość mojego samochodu :'(
A nie wiesz czy w we wszystkich x300 ta pompa jest taka sama ?
-
A ja mam inne pytanie, może trochę głupie, ale co tam, zadam je :P ile średnio wytrzymują te pompy? chodzi mi o przebiegi
-
150-250 tys km w zależności czy auto jeździ więcej w mieście czy na trasie.
-
No mój właśnie niedawno osiągnął 180tyś ale mil, czyli około 290tyś km ..... Czyli miała prawo paść ...
-
Słuchajcie a czy ktoś spotkał sie z takim zachowaniem ze pompa w skrajnych polaczeniach kierownicy nagle zaczyna pykac? objawia się to pykaniem przy skaranych polzeniach kierownicy i czesem gdzieniegdzie podczas normalnej jazdy w czasie jak by przeslizgiwalo sie cos w tym czasie kierownica delikatnie odbija od polozenia w stronę w którą kręcę...
-
To co piszesz, może świadczyć bardziej o zużyciu się listwy zębatkowej w maglownicy.
-
regeneracja lub wymiana maglownicy
-
A sprawdziłes stan płynu?
-
Ciężko się to sprawdza,bo wszystko jest tam czarne ;D ,ale jak odkręcisz korek to po prostu powinieneś widzieć go w pojemniku.
-
Korek powinien miec "patyczek" z miernikiem ktory po zakreceniu jest w pionie. I na tym patyczku powinno byc troche oleju po odkreceniu korka. Jak nie ma, to za malo plynu w zbiorniku.
-
Dokładnie tak, jak pisał Michał_C ! :-wstyd Ja patrzę zawsze do zbiorniczka.. :-V