FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Wrzesień 28, 2008, 10:37:43 am
-
I znów mam problem tym razem ABS . po przejechaniu kilku metrów wlancza sie lampka anty lock i niedziała abs. kiedys miałm juz ten problem ale po kilku ostrych chamowaniach problem znikł. i wszystko było ok ??????
-
z tego jak opisujesz wygląda na czujnik abs, który mierzy obroty koła, z drugiej strony dziwne, ze po paru ostrych hamowaniach abs zaczął znów działać
pozdrawiam
-
Czas sprawdzic Kody skanem ale przedtem sprawdź kostkę podłączenia do komputera ABS (potrzebujesz klucz 10mm). najczęsciej kody wyswietlają ABS motor zepsuty - jest to wada komputera (ale moze i motoru co prawda nigdy sie ze złym motorem nie spotkałem)
-
zaraz to sprawdze. ale co jeszcze zauwarzyłem to to ze gdy ruszam to do mometu zapalenia kontrolki abs działa ale gdy tylko kontrolka sie zaswieci to blokuje koła przy ostrym chamowaniu.
-
Zachradek - mój x300 też kilka razy zaświecił te kontrolki i było dokładnie tak jak opisujesz, ale minęło :) samo
-
dzieki :-\ ale ja juz tak niechce pogrymasił sobie a teraz dosc tego niech sie naprawi. :)
-
a wiec juz sprawdziłem te kostke wypsikałem nawet jakims płynem z philipsa . i nic co zauwarzyłem do mometu nim zapali sie ta kontrolka gdu jeszcze chodzi abs to jakos mniej podskakuje pedał chamulca przy ostrym chamowaniu .dodatkowo co zauwarzyłem to tak jakby lewa strona tylko działała moze tylko sie mi wydaje i to absurdalne.mam jeszczepytanie czy moze byc to jakies powietrze w układzie kumplowi tez niedziałał abs gdy miał zapowietrzona pompe abs tylko ze w motocyklu. co jeszcze moge dodac ze awaria mojego abs-u nastompiła podczas stromego zjazdu z parkingu w centrum chandlowym niewiem czy to ma cos wspulnego ale juz szukam przyczyny we wszystkim :(. Co oznacza sprawdzic kody skanem ?????? gdzie to mozna zrobic. jestem z wodzisławia sl
-
Masz najprawdopodobniej uszkodzony czujnik Abs , lub połączenie z modułem sterującym. jeżeli nie masz dostępu do diagnostyki można to sprawdzić voltomierzem lub oscyloskopem. Po wyeliminowaniu braku lub błędnego połączenia czujnika z modułem - (najlepiej sprawdzic omomierzem na wtyczce tzw. komputera ABS - służę schematem), należy sprawdzić jaki sygnał generują poszczególne czujniki. Jeden zczujników lub kilka z nich generuje za niski lub za wysoki sygnał. uszkodzenie to pojawia się wówczas, gdy czyjnik zostaje uszkodzony mechanicznie, dostaje zwarć międzyzwojowych w cewce. Często niestety korozja zgniata czujnik i są właśnie takie objawy. Mierząc sygnały poddzielnie z każdego koła można zaobserwować , które z koł daje za mały lub a wysoki sygnał. Wszystkie cztery czujniki powinny mieć tą samą amplitudę. Pomiaru można dokonać podlewarowując koło i po podłączeniu woltomierza ( AC) lub oscyloskopu należy obracać kołem, następnie kolejne koła - koniecznie z tą samą prędkością. JEŻELI TA METODA NIE WYCHWYCI BŁĘDU TO NIESTETY CZEKA NAS WIĘKSZA ZABAWA. Należy zaobserwowac przy jakiej prędkości ABS wchodzi w tryb awaryjny, a następnie przy tej prędkości mierzymy czujnik po czujniku poziomy sygnałów, konieczne jest zrobienie dłuższych przewodów ( koniecznie ekranowanych).
-
serdeczne dzieki . znade chwilke to sie tym odrazu zajme. szkoda ze jest juz ciemno a niemam swiatła w garazu. bo bym juz robił nocke :)
-
abs naprawiony a moze dopiero naprawiony. nie obyło sie bez wizyty u elektryka :( . co siedło moduł abs-u . Dziekuje wszystkim za pomoc :-thank :-yipee
-
Odkopie temat, Panowie... Czasami zaświeca mi się antilock. Po zgaszeniu auta jest dobrze, za tydzień czy miesiąc zapali się znowu. W związku z tym, że przyszła zima postanowiłem się za to zabrać. Mianowicie chce wyczyścić czujniki, z przodu był tak brudny, że styków nie było widać...
Mam problem z tyłem. Odkrecilem śrubę i za nic nie chce wyjść. Potrzebny na to jakiś specjalny sposób czy poprostu się go wyciąga?
-
Czujnika z tylni piast raczej nie wyciagniesz :-nie ja prubowalem u mnie, rozlecialy się i musiałem kupić cały używany komplet z piasta. ,nowe czujniki są strasznie drogie
-
Ok, to już się z nim nie będę silowac. Nie chcę dokładać sobie kosztów.
-
Panowie takie pytanie, też mi się zaświeciła kontrolka, a potem zgasła. Tylko z tego co widziałem po ściągnięciu przedniego koła to mam urwany kabel masowy i być może to jest przyczyną. Mam tylko kawałek kabla przy czujniku zamocowany, pytanie gdzie drugi koniec się przykręca?
-
Przepatrz bieg kabla od czujnika i przewodu chamulcowego, powinieneś znaleźć drugi kawałek kabla masowego lub chociaż konektor który jest przykrecony do karoserii właśnie przy przewodzie chamulcowym.
Szkoda, że nie zadales tego pytania wczoraj. Zrobiłbym zdjęcie.
Myślę, że to też może powodować twój problem ale czujniki z przodu warto wyczyścić choćby dla własnej satysfakcji. Jeśli nikt ich nigdy nie odkrecal to są bardzo brudne.
-
Grube kable masowe przy piastach są do niczego niepotrzebne.
Jeżeli lampka na desce gaśnie po odpaleniu a po ruszeniu zaświeca to winę za to ponoszą zimne luty w sterowniku pompy, typowa wada tych pomp. Bardzo łatwe do naprawienia, największy problem jest tylko z rozebraniem obudowy sterownika.
Pozdrawiam.
-
Ja mam urany kabel masowy z przodu a abs dziala :-gwizd