FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Luty 26, 2011, 14:51:07 pm
-
Hej,
Zaobserwowałem jedną ciekawą rzecz odnośnie mojego nowego skanera obd ("V-Scan OBD2").
Otóż, gdy podłączę skaner pożyczony od Marcusa i włączę zapłon to nie mam na wyświetlaczau komunikatu "DSC System Fault". Nie mam go także, gdy włączę zapłon bez skanera. Natomiast gdy włączę zapłon z podłączonym nowym skanerem "V-Scan OBD2" to na wyświetlaczu komunikatów pojawia się komunikat "DSC System Fault".
Dodam, że obydwa te skanery działają poprawnie, pokazują błędy, kasują je i ogólnie działają:) Ciekawi mnie tylko dlaczego po podłączeniu tego drugiego, pojawia się taki komunikat, zupełnie jakby ten skaner go wywoływał.
Aha, mały szczegół, wtyczki tych skanerów różnią się tym, że w tym od Marcusa jest mniej pinów niż w moim.
-
Wniosek: dodatkowe piny w Twoim skanerze powodują problem. Może wprowadzają gdzieś dodatkowy opór (tudzież pojemność czy indukcyjność) między którymiś stykami odpowiedzialnymi za system DSC (a ten jest d ość rozbudowany).
-
Być może jest to słuszny wniosek.
Jeśli tak jest, to chyba nie muszę się tym przejmować i mogę bezpiecznie używać ten skaner?
-
Szczerze mówiąc ja bym nie ryzykował... Skutki mogą być różne... To jest elektronika i nie wiadomo co dokładnie tam się dzieje. Jeśli to np. tylko dodatkowy opór, to nic się nie stanie raczej (na podobnych zasadach wstawia się odpowiedni opornik w miejsce uszkodzonego AirBagu, jak jest zła oporność - będzie wywalać błąd), ale nie wiadomo co się dokładnie dzieje, jakie obwody ze sobą niepotrzebnie łączy/ czy robi coś podobnego.Z założenia podłączenie skanera nie powinno nic powodować!
-
A czy nie jest mozliwe że skaner z większa ilością pinów odczytuje tu jakis błąd którego ten uboższy nie widzi?
-
Ale chwila... Czy ten komunikat nie pojawia się na wyświetlaczu samochodu? Bo tak zrozumiałem... A jeśli tak, to nie jest to poprawne. Poprawne by było, gdyby to tylko skaner pokazywał błąd - znaczyłoby, że jakiś lepszy skaner i pokazuje błędy z DSC, czego skaner Marcusa nie pokazywał.
-
Ale chwila... Czy ten komunikat nie pojawia się na wyświetlaczu samochodu? Bo tak zrozumiałem... A jeśli tak, to nie jest to poprawne. Poprawne by było, gdyby to tylko skaner pokazywał błąd - znaczyłoby, że jakiś lepszy skaner i pokazuje błędy z DSC, czego skaner Marcusa nie pokazywał.
Komunikat "DSC System Fault" pojawia się oczywiście na wyświetlaczu samochodu, a nie skanera. Podejrzewam, że w tej sytuacji wywołuje go skaner, pewnie tą większą ilością pinów. Po odłączeniu skanera komunikatu nie ma, więc wątpię by to było niebezpieczne.
-
Tak jak pisałem, może to być nieszkodliwe, a może szkodzić. Owszem, komunikat "gaśnie" po odłączeniu skanera, ale nie wiadomo co ta bardziej rozbudowana wtyczka robi. Jeśli to tylko zmiana jakiejś rezystancji w którymś z obwodów, to nic się nie stanie raczej. Ale jeśli np. te dodatkowe piny powodują dodatkowy przepływ prądu między którymiś pinami w gnieździe DSC to nie wiadomo, co może się uszkodzić przy długim podłączeniu wtyczki. To tak jak z diodą np. jest, jak przyłożysz napięcie wsteczne, które będzie większe od granicznego, to powoduje to gwałtowny wzrost prądu wstecznego - a to powoduje nadmierne przegrzanie elementu i jego trwałe uszkodzenie. Ja nie chcę "straszyć" kolegi, tylko odpowiadam mu na pytanie, czy może to być niebezpieczne - moim zdaniem może... Ale może też nic nie uszkodzić. I to bym właśnie nazwał niebezpiecznym, bo skoro jest ryzyko - jest niebezpieczeństwo (niektórzy mówią, "jest ryzyko - jest zabawa" ;D )