FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: bobibmw w Luty 25, 2011, 12:14:24 pm
-
W moim jaku ciągle tylko ciepłe powietrze,dopatrzyłem się że za chłodnicą ,pod kolektorem czegoś brakuje.Czy to zawór nagrzewnicy.Na foto to ta wstawiona srebrna złączka z trzema wężami,boki i góra wpust.Kostka jak widać od czegoś odpięta.
Czy to faktycznie zawór nagrzewnicy,czy go kupić,może tam wogóle coś powinno jeszcze byc,bo chcę kupić
(http://i916.photobucket.com/albums/ad2/Tygrys3/Emotikony/Emoty/Jag/dscf4003n.jpg)
(http://i916.photobucket.com/albums/ad2/Tygrys3/Emotikony/Emoty/Jag/dscf4001d.jpg)
-
Jak by się znalazł ktoś dobry ,niech strzeli fotkę u siebie w 3.0 w Sce dla wglądu
-
Po temacie,wszystko kupione ,Oby bez problemowo wymiana przebiegła.
-
No i dobrze nie jest,zamontowany zawór,klima nabita,ale skutek zerowy,w aucie tylko wieje gorące powietrze,63st na wylotowych kratkach.Przez chwile jak pod jeden z kabli kostki dołożona masa,zaczęła spadać temp po stronie kierowcy-40st na czujniku pokazało przy kratce nawiewu,a prawa niezmieniona 68nawet.Niewiem co z tym począć,klimatronic panel sprawny a na nim cały czas temperatura nadana na minimalną te 16st.Już drugi dzień auto u mechanika wojują.!
-
Dla wszyskich ,którzy mają problem z nadmiernym grzaniem.Jest rozwiązanie,ponieważ drugi raz zakupiłem używany zawór,i albo wogóle nie działał albo chłodziła jedna strona,obejście jest następujące,przekształcenie na 1 strefową klimę w przypadku jeśli choć jedna strona działa prawidlowo.Cały układ chodzi na 1wszym sprawnym zaworze,robimy obejście dwójnik -nawrót,na niesprawny zawór,ten który nie zamykał gorącej wody.Przekształcenie technicznie proste,nic nie zmienia konstrukcyjnie w układzie,a przynajmniej nawiew cały i chłodzi i grzeje
-
na zdjeciu nie widac zaworu nagrzewnicy. poza tym zanim go sprawdzisz, nalezy sprawdzic czy zawor dostaje wlasciwy sygnal. zawor jest normalnie otwarty, aby sie zamknac potrzebuje napiecia i uziemienia (srodkowy pin z trzech). jezeli sprawdzisz zawor i napiecie i jest ok, trzeba szperac dalej - albo czujniki temperatury w kabinie (2 z lewej i jeden z prawej) albo panel sterujacy climatem.
polecam poszukac na google "s-type heater valve" - po agnielsku jest cala strona na ten temat
-
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/ (http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/)
-
Używane zawory często są walnięte, gdyż po długim okresie leżenia mechanicznie się psują. Przerabiałem temat dwa miesiące, gdy zdecydowałem się na kupno używanego zaworu efekt był ten sam co przed wymiana, ciągle leciał ukrop z wywietrzników. Chwilowym rozwiązaniem jest: blokada korkiem lewego węża odpowiedzialnego za ciepło , wtedy powietrze z zewnątrz oraz z klimy nie jest ogrzewane i do zimy mamy czas by zaopatrzyć się w nowy zawór a póki lato wystarczy klima i zewnętrzne powietrze. Tak zrobiłem i juz nie muszę jeździć z pootwieranymi szybami i w aucie nie mam huraganu. Sprawa świeża bo dopiero od poniedziałku wszystko hula jak należy. Polecam to rozwiązanie w S-Typie 3.0l, 98-03r automat.