FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Sonix w Luty 21, 2011, 18:22:10 pm
-
Witam.
Czy ktoś może potwierdzić jaka jest fabryczna grubość powłoki lakierniczej w Jaguarze? (Głownie interesuje mnie x-type)
Z tego co się dowiedziałem jest to:
Jaguar - powłoka lakiernicza w ok. 200-250um (fabryczna)
Co ogólnie jest bardzo dużo.. Nie wiedząc tego uznałbym ze był powtórnie malowany.
Ale czy ktoś może potwierdzić tą informacje?
Pozdrawiam
-
Ja mam w swoim x-type mam grubość lakieru rzędu 130um ale zależy jak przyłożysz czujnik bo w niektórych miejscach nie dolega on prawidłowo i pokazuje 200um, wystarczy tylko lekko przesunąć i pokazuje normalnie czyli u mnie 130um. Pozdrawiam
-
Myślę że 200-250 to już drugi lakier. W moim XJ jest poniżej 100.
-
No własnie,
A na bez-wypadkowe.net
Pisze tak..:
Alfa Romeo - ok. 120-150um (fabrycznie dopuszcza się powtórne lakierowanie, do ok. 200um)
BMW - w zależności od modelu (niższe) ok. 110-130um, wyższe modele ok. 160-190um
Citroen - niższe modele w ok. 110-130um, wyższe w ok. 170um
Dodge - powłoka lakiernicza w ok. 170-200um (fabryczna)
Fiat - w ok. 100-130um (dopuszcza się powtórne lakierowanie elementów do 250um)
Ford - niższe modele w ok. 80-110um, wyższe ok. 130-170um
Honda - w ok. 90-130um (w zależności od modelu)
Jaguar - powłoka lakiernicza w ok. 200-250um (fabryczna)
Mazda - ok. 90-130um
Opel - tak samo jak Ford
Peugeot - ok. 120-150um
Saab - ok. 120-150um
Toyota - tak samo jak Honda
Volvo - ok.130-160um
VW - w zależności od modelu ok. 100-120um, 130-160um
Często też niektóre mierniki zawyżają trochę wskazania i dodają o ok. 30-40um na plus.
Do tego ważne jest, aby miernik przylegał odpowiednie równo, do fragmentu prostej blachy, bez żadnych zaokrągleń. Inne skazania będą też na zabrudzonej karoserii.
-
hmm ja mam u siebie na niemalowanych elementach w granicach 140 ... a to co wiem ze malowane ma ok 180-200 (sprawdzałem każdy element na samochodzie w chyba 20 miejscach :D )
-
Mój lakier pokzuje około 130-140 um , mysle ze po kilku latach i kilku polerkach to dośc normalne :)
-
Temat stary, ale jary.
Ja mojego kota kupiłem od 1 właściciela(podobno - nie mógł tego udokumentować z innych przyczyn-nie ważne) Mierzyłem osobiście i biorę pod uwagę kurz i nie dokładne przyłożenie miernika i wyszło mi ok. 200 do 250. Gość twierdził, że to norma w Jagu bo to nie Tico i ma więcej warstw lakieru-i mu uwierzyłem(bo discovery oglądam i faktycznie lepsze marki kładą grubiej) Na polerkę z jego strony raczej nie liczę, bo choć autko zadbane to w garażu miał lepsze cudeńka do cacania ,a to tylko x-type. Dodam, że byłem u znajomego blach-lakiera, który zajmuje się restauracją zabytkowych aut i stwierdził, że oryginał lakier. Niestety musiałem maznąć maskę i zderzak bo trafiła mi się sarnina-szczęście, że przy małej prędkości(mieszkam w lesie) wiec obyło się bez szpachlowania.
Z ciekawości w najbliższym czasie zmierzę grubość lakieru na wewnętrznych elementach, dla porównania .
Jeśli kogoś ten temat jeszcze interesuje to z ochotą czekam na info.
Pozdrawiam kociarzy :-thank
-
Wedug mojego skromnego zdania powłoka lakiernicza o grubości 200 do 250um to dwie warstwy lakieru a dokładniej to 4 warstwy ;).
Dlatego 4 warswy ponieważ grubość lakieru ok 160um to jeden lakier ale dwu warstwowy czyli baza i klar (lakier bezbarwny). Dwie warstwy to tzw. lakier metalic lub perła.
Lakier jedno warstwowy tzw. akryl ma grubość od 70 do 110um.
Bym zapomniał jest jeszcze jedna warstwa lakieru czyli pod tym wszystkim musi być jeszcze podkład.
Nie jestem lakiernikiem więc mogę się mylić.