FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Rob_W w Luty 06, 2011, 19:40:54 pm
-
Witajcie,
W ostatnim czasie jadąc w mgle wpadłem w dziurę (jak ja kocham nasz drogi po zimie ....) i nagle zobaczyłem komunikat "cruise not available". Po wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat zniknął, ale wcale nie działa tempomat - najczęściej pokrętło i przyciski wcale nie działają, a jeżeli już to kilka sekund po próbie włączenia tempomatu pokazuje się komunikat "cruise control cancelled". Wg instrukcji powinno się wyczyścić błędy w komputerze, ale może jest jakiś inny sposób? Np wyłączenie bezpiecznika w celu a'la resetu? Czy ktoś miał już taką sytuację?
Z góry dzięki za pomoc!
-
Hej, jezeli nie masz zadnych innych obiawow niz brak tempomatu, to obstawiam ze cos w systemie wakuumowym sie
zepsol w momencie, w ktorym padles w dziure. Najlepszym sposobem jest odczytanie bledow, jak chcesz mozemy
sie umowic i ja ci odczytam bledy na skanerzy. Sprawdz rurki pcv odpowiedzialny za podcisnienie.
-
Jeżeli miałbyś w tym tygodniu chwilę na spotkanie, to byłbym bardzo wdzięczny :-K
O których rurkach piszesz - da się je jakoś namierzyć bez użycia podnośnika? :)
W następny weekend zrobię ca. 900-1000km i tempomat zdecydowanie by się przydał :)
-
Ja tez mam problem z tempomatem, tzn z boku da sie go wlaczyc niby pisze "cruise control on" ale wogole nie reaguje reszta przyciskow czyli reset cancel + i - jak kupilem auto juz tak bylo, elm327 zadnych bledow nie pokazuje, podejrzewam ze tasma jest walnieta albo trzeba go aktywowac IDS albo nie wiem co
-
U mnie tempomat od samego początku działał jak złoto (zresztą jak cały X :) ), ale po tej ostatniej dziurze coś mu się pokręciło ??????
-
O których rurkach piszesz - da się je jakoś namierzyć bez użycia podnośnika? :)
wszedzie gdzie ma byc vac :) sprawdz to wszystko:
(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/DSC00010-2.jpg)
(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/DSC00010-1.jpg)
(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/DSC00009-1.jpg)
(http://i988.photobucket.com/albums/af10/kogutki2/DSC00011-2.jpg)
no i zadzwon to sie umawiamy na scan i kawusi :)
-
Dzięki Marcus - oczywiście sprawdzę vac'i, ale jedna rzecz mnie zastanawia - gdyby gdzieś były jakieś "przecieki", to powinna spadać moc silnika lub coś w tym stylu, a tymczasem kociak przyspiesza jakby nigdy nic ... ale ja się nie znam na mechanice :-wstyd
-
A może to czujnik przy pedale hamulca padł. U mnie szwankuje ten czujnik i co jakiś czas zapala mi się "cruise control not available". Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu komunikat znika i tempomat działa - do czasu aż znowu mu się odwidzi.
-
Aru - możesz coś więcej napisać? O czymś takim nie słyszałem ... jak go można zlokalizować? na wszystkich forach piszą tylko vaccuum, a ja wczoraj aby mieć pewność, że nie ma problemów z ciśnieniem wyskoczyłem w nocy na pustą S8kę i nawet kichdown przy 140 i dojście do prawie 170 nie powodowało absolutnie żadnych spadków mocy czy pokazywania błędów.
A co do samego hamulca, to rzeczywiście możesz mieć rację - coś mi się przypomina, że jak poczułem "grzmotnięcie", to odruchowo dałem po hamulcu ... i może coś mu się przestawiło. I jakby się nad tym głębiej zastanowić, to nawet minimalne wahania / drgania pedału hamulca mogą automatycznie powodować cruise cancelled ...
-
"cruise not available" pokazuje sie w roznych okolicznosciach, po prostu jak cos w systemie szwankuje
to bardzo czesto tempomat jest ofiara. oczywiscie takze microswitchek moze byc odpowiedzialny, ale
jest maly prawdopodobnie ze on sie zepsol dokladnie w momencie, w ktorym padles w "dziury", ta
sytuacja po prostu uprawdopodobnia, ze vac gdzies ucieka. przy bardzo malym wycieku podcisnienie
nie bedziesz odczuwal zadnych problemow z silnikiem, ale tempomat juz nie dziala. czekamy az
odczytujemy bledy i zobaczymy ;)
-
Chyba rzeczywiście się nie obejdzie bez podłączenia do komputera - dzisiaj jak jeździłem, to crusie cancelled włączał się natychmiast przy próbie włączeniu tempomatu. A który to jest ten czujnik - wiem, że przy pedale jest jeden czujnik odpowiedzialny za światła - czy to jest właśnie ten? On jest na dole ... ale na górze jest jeszcze jeden (zielony) ... :- pojecia
-
U mnie to chyba jeden i ten sam czujnik bo zawze pojawiają się dwa komunikaty razem pomimo, że światła w porządku:
"Check rear lights"
"Cruise control not available"
Kiedyś był wątek o tym wdziale XK8, ale po ataku hakerów nie mogę go znaleźć. Kogutki podesłał chyba wtedy zdjęcie tego czujnika przy pedale hamulca.
-
U mnie wczoraj odłączył się fizycznie od blachy jeden (dolny - szary) czujnik i jak jechałem, to cały czas świeciły mi się stopy :-wstyd :)
Ale żaden komunikat się nie pokazał ...
Poza tym u mnie nie pokazuje się cruise control not available tylko zaraz po próbie włączenia pokazuje się cruise cancelled ... Może przy kołach są jeszcze jakieś czujniki i tam coś się odłączyło? :- pojecia
-
Masz uszkodzony czujnik położenia pedału hamulca dlatego te dwa komunikaty. Nie rozpoznaje jego położenia dlatego nie działa tempomat a drugi bo komp nie wie czy go naciskasz czy nie dlatego podaje błąd świateł stopu.