FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: marszal w Wrzesień 23, 2008, 09:19:47 am

Tytuł: Stukający tył pod obciążeniem
Wiadomość wysłana przez: marszal w Wrzesień 23, 2008, 09:19:47 am
Witam
Mam mały problem z moim kotem a mianowicie.
Jak jadę sobie w dwie osoby jest wszystko ok nic nie stuka nic nie puka.
Jednak pod obciążeniem tj jak jadę z kompletem pasażerów 5 osób z tyłu dobiegają niepokojące dżwięki, przypominające odgłos niedokręconego koła zapasowego ewentualnie gaśnicy która co jakiś czas obija o klucz do kół. Tak to można w skróci opisać. Mam pytanie co to może być. Za wszystki podpowiedzi serdecznie dziękuję. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stukający tył pod obciążeniem
Wiadomość wysłana przez: XJSC w Wrzesień 23, 2008, 14:00:58 pm
Przyczyn może być kilka, w zależności od interpretacji opisywanych dźwięków.
1. Luźne dolne przeguby amortyzatorów ( amortyzator do wymiany) , nie dotyczy KYB.
2. Luźna ( zużyta) tuleja górna amortyzatora ( grzybek siliconowy w kolorze zółtym lub czerwonym). Możliwe odkręcenie amortyzatora lub nawet urwanie górnej nakrętki z kawałkiem śruby od tłoczyska.
3. Uszkodzony - stukający amortyzator.
4.Urwane odboje tylnych kół  - zamocowane w nadkolach.
5. Pęknięta sprężyna.
6.Uszkodzone ( rozsypane ) dolne łozyska piasty ( połączenie z wahaczem).
7. Urwane śruby M8 ( 4 szt) mocujące amortyzator do karoserii.

Tytuł: Odp: Stukający tył pod obciążeniem
Wiadomość wysłana przez: marszal w Wrzesień 23, 2008, 14:34:30 pm
Ok dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Jeśli ktoś z was spotkał się w swoim aucie również z tego typu usterką proszę o opis może znajdziemy jeszcze jakąś przyczynę. Jak zlokalizuje usterkę napiszę co to takiego. Pozdrawiam

Dodano

Na razie po odkręceniu kół widze że jedna śruba mocująca amoryzator nie daje sie dokręcić być może zerwany gwint:( kręci się i kręci i tyle zero oporu ...

Dodano

Śruba wkręcona przegwintowałem otwór i od góry włożyłem dodatkową nakrętkę po dość długiej gimnastyce:) niestety problem nadal nierozwiązany. Zastanawiam się czy to faktycznie amortyzatory bo jak sobie jade po prostej drodze i sa trzy osoby z tyłu to wtedy stuka najbardziej. I to jak by w jednym miejscu tzn przy pełnym obrocie koła w 1/3 obrotu za kazdym razemrazem????????Jakieś pomysły??