FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adas69 w Luty 04, 2011, 13:48:39 pm
-
Witam... :-help Mam mały problem z moją Kruszynką - Jaguar Daimler Doble Six. Dokładniej chodzi o ozdobne nakładki (chyba chrom) na śrubach w kole. Moje auto nie jest użytkowane na co dzień, stoi w garażu pod kołderką. Ostatnio zauważyłem że z przedniego koła uchodzi powietrze. Chciałem ściągnąć koło i zawieść je do wulkanizacji i tu się zaczęło... Nie jestem pewien, ale wygląda na to że na śrubach są ozdobne nakładki, a ja nie mogę ich ściągnąć :/ Po czym wnoszę że to nakładki? Każdą z nich można ruszać na boki na ok 2,3 mm, ponadto nie ma możliwości włożenia klucza na tą śrubę/nakładkę chyba że jakiś cieńkoscienny. Poza tym na każdym rancie każdej nakładki są rowki, tak jakby do ściągania. Wiem że są tzw. ściągacze wyglądają jak duża plastikowa penseta, niestety ta od vw nie pasuje. Zrobiłem podobną z druta ale uparcie się trzymają :/ Autem do wulkanizacji pojechać nie mogę, nie mam jeszcze go zarejestrowane. W zeszłym roku miałem zakładany komplet nowych opon i w wulkanizacji (w Anglii) nie mieli najmniejszych problemów ze ściągnięciem kół. Proszę o pomoc... :-help Nie wiem, czy jest tu możliwość dodania zdjęć?? :-help
-
Ja mam podobne ale kupiłem klucz i odkręciłem
klucz jest cienkościenny i wszedł w felgę ale jedna nakładka mi odpadła
Resztą mogę kręcic normalnie
Tylko ja mam xj40 więc niewiem czy tak samo jest u Ciebie
Dodam jeszcze że u mnie niema żadnych bajerów do ewentualnego ściągnięcia tej nakładki
-
czyli myślisz że powinienem wziąć klucz i po prostu spróbować odkręcić je? Nie chciałbym ich uszkodzić...
-
Ja tak zrobiłem i jedna mi spadł ale później założyłem spowrotem i śladu nie było
-
:-thank dzięki wielkie!!! Może ktoś zna jakiś patent, byłbym wdzięczny.. Pozdrawiam... :-super
-
Najlepiej by było jak byś wkleił zdjęcia jak to wygląda
:-za
-
:-za chciałbym.. tylko nie wiem jak :-help
-
juz znalazłem :)
-
odkręcasz razem z nakładką, kup przedłużaną nasadkę i będzie po problemie, a przypadkiem w bagażniku nie ma oryginalnego klucza i lewarka, ten oryginalny musi tam wejść. Ozdobnych nakładek się nie zdejmuje, chyba że do polerowania.
-
:-thank dziękuje wszystkim!!! faktycznie wystarczyło po prostu odkręcić :) :-yipee
-
No i jest jeszcze kilka rzeczy o których należy pamiętać przy tych nakrętkach:
1) pod żadnym pozorem nie pozwalać odkręcać kluczem udarowym
2) za każdym razem smarować smarem miedzianym nakrętki w środku
3) kupić własny nasadowy klucz i wręczać go wulkanizatorowi (zwykle maja wyrobione i to oni niszczą te nakładki).
4) jak już się zepsuje to można kupić po 10PLN u Forda (fordowskie są na zdjęciach powyżej :))
-
macie racje ale mamy auto angileskie ! ser 3 była projektowana przez anglików !
czyli mamy nie mm tylko cale klucz w tym jaguarze to 7/8 incza i !
to ze sie rusza przykrywka nakretki to normalne 9 w tym wypadku riobili nerdzewki -nakładki !
( trochę sie zastanawiam (ktory rok twojego auta) !
muszę to sprawdzić bo myslalem ze nierdzewne nakładki wyszly trochę pózniej .
wiem ze jestem zboczony do Jaguarow w USA ale zawsze ktoś jest chory na coś ! :-hehe
-
Poczciwy Ford produkuje takie nakrętki w systemie metrycznym na Europę i calowym US. No chyba że Jag ma jakiś nietypowy gwint o którym nie wiem.
-
macie racje ale mamy auto angileskie ! ser 3 była projektowana przez anglików !
czyli mamy nie mm tylko cale klucz w tym jaguarze to 7/8 incza i !
to ze sie rusza przykrywka nakretki to normalne 9 w tym wypadku riobili nerdzewki -nakładki !
( trochę sie zastanawiam (ktory rok twojego auta) !
muszę to sprawdzić bo myslalem ze nierdzewne nakładki wyszly trochę pózniej .
wiem ze jestem zboczony do Jaguarow w USA ale zawsze ktoś jest chory na coś ! :-hehe
Nakrętka jest taka sama w XJS, Ser III, Xj40, X300, X308 i chyba XK8 na normalny klucz do kół (22)