FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: radzioo w Luty 03, 2011, 15:56:07 pm
-
Witam,
mam pytanie czy ktoś bawił się w wygłuszenie X308? Denerwuje mnie gdy podczas deszczu słyszę krople rozbijające się o dach samochodu, kamyki uderzajace o nadkola jadąc po mokrej nawierzchni, itp. Przednią maskę też się wygłusza? Czy ktoś z Was kto potrafi doradzić gdzie i jakie maty nalezy zastosować?
-
HEJ!W swoim X308 robiłem wygłuszenia drzwi, w celu poprawienia jakości głębi basu po zmianie głośników. Wyszło całkiem nieźle, dodatkowo jest trochę ciszej w aucie. Taką usługą oferowała mi również pewna znana firma caraudio z Wrocławia, zajmują się profesjonalnym wygłuszaniem aut, ale kwotę za tę usługę jaką zaoferowali była nie do przyjęcia, bo przekraczała wartość auta..Sam jestem ciekaw, czy jest znaczny efekt wygłuszenia, szczególnie jeśli chodzi o nadkola i jazdę w czasie deszczu..
-
a co kotek za lekki? ;D wygłuszenie matami bitumicznymi waży w cholere. a przecież filcem i wytłaczankami jaj nie wygłuszysz ;)
-
do klubu zglosiolo sie kiedys firma z warszawy ktora oferuje wygluszenia kompleksowa, oferowali jakis
rabat dla klubowiczow ale nie znam jakosci:
http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/ (http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/)
-
a co kotek za lekki? ;D wygłuszenie matami bitumicznymi waży w cholere. a przecież filcem i wytłaczankami jaj nie wygłuszysz ;)
Jeżeli chodzi o bitumiczny APP to po wygluszeniu całego auta przybędzie ci dobre 50-60kg ::)
-
Hej, dziękuję za podpowiedzi. Przejrzałem tę stronę o wyciszaniu, niestety nie porwę się na koszt kilkunastu tysięcy za wyciszenie całego samochódu. Dacie radę podpowiedzieć jakie maty należy zastosować na poszczególne elementy: podłogę, drzwi, dach? Jest ogromny wybór mat samoprzylepnych na Allegro, niestety nie mam pojęcia która gdzie się nadaje :- pojecia
-
Tu masz opisane rodzaje mat APP i do czego jakie służą: http://www.app.com.pl/products/?grid=14&gridn=3&prid=121
Do wygluszenia drzwi jednak lepiej kupić coś lżejszego, np. STP Vibroplast M1 albo Dynamat.
-
Przejrzałem link i trochę towaru na Allegro, teraz nie wiem już nic kompletnie... :-help. W kilku artykułach w necie znalazłem, że maske wygłusza się pianką a nie matą APP.... Czy jest ktoś w stanie napisać, że:
maska - (taki to a taki producent i mata/pianka, itp.).....
drzwi - mata....., producent........
podłoga - .........
nadkola - ..........
-
Ja drzwi wytłumiłem bitumiczną, która z upływem czasu zwulkanizowała się mocniej. Z zewnątrz miała aluminium. Ważne aby w drzwiach pokryć wszystkie ścianki i nie zostawiać, żadnych dziur. Drzwi zrobiły się cięższe, ale zawiasów nie pourywało, nie jest tak źle, a uważam że było warto, bo dźwięk zrobił się głębszy, a o to mi chodziło
-
Pablo21 to chyba kupiłeś mate do uszczelniania kominów :), dużo osób to sprzedaje.
W poprzednim aucie użyłem Dynamat Extrem do wygłuszenia drzwi, ale nie całego auta. Koszta nie małe.
APP daruj sobie. Szkoda kasy, czasu, a i efektu nie usłyszesz.
Rada: Podgłoś radio lub zmień auto.
-
HEHE!Nie, nie nie uszczelniłbym tym kominów! ;D Użyłem materiału stosowanego przez profesjonalne firmy audiocar, ale nigdy więcej bym tego nie robił, ciężko się to formuje, dużo dużo zabawy żeby dokładne zrobić. Moim zdaniem jeśli ktoś jest audiofilem, to warto to zrobić bo polepsza się akustyka z głośników i podkręcenie głośniej raczej nic nie zmieni. Użyłem czegoś takiego http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-silent-coat-2mm-m1-z-stp-i1433053021.html . Jeśli komuś odpowiadają wysokie i niskie tony jako forma equalizera to ok. Byłem w firmie http://www.extremecaraudio.pl/ to profesjonaliści, za wytłumienie i nowe głośniki Bowers & Wilikins-jeśli ktoś miał już okazje słuchać jak to brzmi w nowym XJ. Parę innych potrzebnych rzeczy włącznie z przerobieniem niektórych elementów(np. tylna półka i włożenie tam głośników niskotonowych.) chcieli 6,5 tys. Widziałem i słyszałem auta po ich pracy i potrafią zrobić wszystko czego się chce w sferze car audio. Inne wydatki zmusiły mnie do ograniczenia się do zrobienia tego samodzielnie, czasu i chęci starczyło na wygłuszenie, ale efekt jest zadowalający.
-
Podany przez ciebie link to mata dekarska do uszczelniania kominów. Z tym że ten gościu tnie ją na kawałki :).
Fakt zamknąłeś komorę, ale to jeszcze nie o to o co chodzi. ExtremeCA używa innych materiałów.
-
Gościu tego nie ciął, na pewno nie przy mnie. Właściwości ma podobne do STP, ale jak chcesz to nazywać uszczelnieniem kominów niech i tak będzie.
-
Kiedyś wytłumiałem auto i przerabiałem ten temat. Ta mata jest dostępna w Castoramie za 70-80zł rolka. W rolce jest chyba 5m.
Ten gościu kiedyś sprzedawał całe rolki i na kawałki. Rolki były takie same jak w Casto, nawet ta sama kartka była przyklejona.
Jak babcie kocham :).
-
ta mata jest używana do izolacji fundamentów, ochrony kominów przed wilgocią itp...
to jest produkt typowo budowlany a nie samochodowy... :-gwizd to jest coś asfaltopodobne i ma właściwości rakotwórcze,
polecam( wujek google) :-thumpdown
-
HEHE ale numer! Ja to kupiłem w szablonach, nawet zapakowanych więc się postarał!! :-hehe
-
buisnes is buisnes.... :-hehe następnym razem polecam wujka google :-hehe
-
Witam
przy odbudowie swojego klasyka (zupełnie innej marki) też przerabiałem temat wygłuszania. Do wygłuszania podłogi auta zastosowałem maty bitumiczne typu APP - efekt powiedziałbym, że średni. Raczej nie ma metalicznego dźwięku, ale dużo ciszej nie jest.
Natomiast jeśli chodzi o dach - to zastosowałem bardzo proste rozwiązanie - sprasowana bawełna. To już zadziałało bardzo dobrze. Wyeliminowałem metaliczny dźwięk powodowany przez deszcz. Nie wiem tylko czy w przypadku Jaguara to nie byłaby profanacja, bo takie maty z bawełny trzeba do dachu przykleić np. na butapren...
Poniżej link do fotek, jak to robiłem w poczciwym kanciaku: http://akson.sgh.waw.pl/~jk31479/sufit1.html
-
Cześć Lechu, dzięki za zainteresowanie tematem :-super
Przewertowałem sporo artykułów na różnych portalach i myślę, że zacznę od wygłuszenia wszystkich drzwi matami Dynamat. Zamierzam oddac samochód do firmy, która zajmuje sie profesjonalnie wygłuszaniem. Maty są drogie ale efekt znakomity, wiem bo trzy lata temu wygłuszałem nimi drzwi w Skodzie Fabii pod sprzęt audio. W Jagu raczej zostawię głośniki fabryczne, jesli ktoś wie jaką mają moc maksymalną, moc RMS i pasmo to proszę o odzew.
-
Cześć,
trochę czasu minęło ale w końcu zabrałem się za wyciszenie całego samochodu przy okazji demontażu podsufitki... i zaczęło się.
Na dzisiaj mam zrobione:
1. Podsufitka obita nowym materiałem + daszki przeciwsłoneczne + panel środkowy ze ze schowkiem na okulary
2. dach matami: GMS-07XL + pianka GMS-02
3. maska przednia: GMS-07XL + pianka GMS-01 + fabryczne wyciszenie
4. maska tylna: GMS-07XL + pianka GMS-02 + fabryczne wyciszenie
5. nadkola tylne: GMS-07XL + GMS-08 + fabryczny filc
6. boki bagażnika (wewnętrzna strona błotników): GMS-07XL + GMS-08 + pianka GMS-01
7. cała podłoga bagażnika: GMS-07XL + GMS-08 + GMS-08
8. za tylnym oparciem oraz pod kanapą: GMS-08 + GMS-08
... a wszystko to zrobiłem sam
chociaż do zrobienia została jeszcze podłoga, ściana grodziowa silnika od strony kabiny i wszystkie drzwi , to i tak w samochodzie jest nieporównywalnie ciszej, nie wspominając już o jeździe w czasie deszczu.
-
Radzioo, podziwiam i gratuluję
Czy mógłbyś napisać ile czasu na to poświęciłeś, ile potrzeba materiału i gdzie go nabyłeś ?
Ja nie mam szans robić tego globalnie - córka nie odda mi auta na dłuższy okres, muszę więc podzielić proces na etapy, szczerze mówiąc chciałem zacząć od podsufitki, potem drzwi, nie myślałem o maskach ale z tego co piszesz pewnie warto.
A jak poradziłeś sobie z obszyciem daszków i schowka na okulary ? Przyglądałem się jak to jest zrobione teraz i przeczuwam że nie uda mi się wykonać tego tak samo.
Piotr
-
Postaram się odpowiedzieć krótko, żeby nie przynudzać, odpowiednio w punktach:
1. Podsufitka obita nowym materiałem --> dwa weekendy, ponieważ nie mam osobnego garażu a tylko miejsce postojowe w garażu wspólnym, co owocuje tym że po zakończeniu prac jednego dnia musiałem wrzucić wszystko do samochodu żeby nie zostawiać luzem na podłodze do następnego dnia. Sporo rzeźby z wyjęciem podsufitki i zdjęciem starego materiału, oczywiście potem trzeba podsufitkę oczyścić i nakleić nowy materiał. Wszystkie prace robiłem w weekendy.
daszki przeciwsłoneczne --> jeden dzień ale to straszna dłubanina, bo tu nic nie ma do obszycia, materiał jest do zdjęcia z plastikowego daszka a dopasowanie i włożenie nowego materiału z powrotem do daszka to koszmar
panel środkowy ze ze schowkiem na okulary --> panel jest oklejony materiałem, więc po zdjęci starego materiału trzeba zmyć rozpuszczalnikiem stary klej. Czas pracy to jeden dzień wraz z daszkami
2. dach matami: GMS-07XL + pianka GMS-02 --> jeden dzień. Z rozpędu napisałem, że użyłem mat GMS-07 XL ale to pomyłka, na dach zastosowałem maty STP Gold
3. maska przednia: GMS-07XL + pianka GMS-01 + fabryczne wyciszenie --> jeden wieczór
Punkty:
4. maska tylna: GMS-07XL + pianka GMS-02 + fabryczne wyciszenie -->
5. nadkola tylne: GMS-07XL + GMS-08 + fabryczny filc
6. boki bagażnika (wewnętrzna strona błotników): GMS-07XL + GMS-08 + pianka GMS-01
7. cała podłoga bagażnika: GMS-07XL + GMS-08 + GMS-08
w jeden weekend
8. za tylnym oparciem oraz pod kanapą: GMS-08 + GMS-08[/b] --> jeden dzień
Pracy sporo, zajęło mi to prawie dwa tyogodnie na przestrzeni dwóch miesięcy, ale warto się pomęczyć.
Co do ilości materiału to kupowałem maty w rolkach i sam sobie przycinałem na odpowiednie długosci, wychodzi dużo taniej niż maty cięte na kawałki, np. 50 x 25 cm. jakich mnóstwo na Allegro. No i oczywiście, przy użyciu mat z rolki, nie ma tyle łączeń jak w przypadku mat już przyciętych przez sprzedawcę. Maty butylowe GMS mają 0,5 m szerokości i są w rolkach po 7 m. Na dzisiaj poszło 5 mat STP Gold na dach 50x75 cm i po 2 rolki GMS-07XL i GMS-08 na resztę. Każda rolka to 12,5 kg, więc waga samochodu wzrośnie. Pianki pod maski maja 1 m szerokości i kupujesz też z metra tyle ile potrzebujesz. Na drzwi mam jeszcze przygotowane 2 rolki GMS-07 XL a na podłogę i ściankę grodziową 2 rolki GMS-08 + rolka GMS-01.
Na koniec dodam, że mata GMS-07XL ma 2,2 mm grubości i grubsze aluminium niż GMS-08 1,2 mm grubości, które łatwiej się układa w trudno dostępnych miejscach. Mimo wszystko obydwie maty trzeba dociskać wałkiem do wszelkich przetłoczeń, wzmocnień, itp.
-
Moglbys uchylic rabka tajemnicy i le Cie to kosztowalo?
-
Całość to koszt ok. 5000 zł. (materiały na podsufitkę, kleje, rozpuszczalniki, odtłuszczacz do mycia maski od spodu, maty które zużyłem i te które zostały na pozostałe prace)
-
Niezły kawałek roboty,czasu i kasy w to wszystko wsadziłeś..gratuluje i podziwiam,pełen szacun