FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: peres20 w Wrzesień 22, 2008, 23:57:03 pm
-
Czesc od tygodnia jestem posiadaczem Jaguara xj 40 1992r. i mam problem z poziomem oleju do samopoziomowania ( leveling). Na zbiorniczku jest napisane Castrol CHS????. moze ktos juz mial doczynienia z tym wczesniej i udzieli mi wskazówki gdzie moge dostac taki specyfik?? :-cry. z góry dzieki ;)
-
A jak juz zostal ten temat poruszony, Czy plyn w nivo powinno sie wymieniac? Jesli tak to jakie sa kryteria?(nie mam pojecia czy kiedykolwiek ktos to robil u mnie)
-
Nigdzie nie wspominano o wymianie płynu podczas jakiegokolwiek serwisu.
system ten byl dosc zawodny dlatego płyn byl wymieniany (dolewany )podczas jakiejkolwiek napraw.
płyn ten byl również używany wspomaganiu kierownicy i tam tez nigdzie nie mowia o wymianie.
-
Tzn to jest jeden obieg nivo i wspomaganie? Chodzi mi o to czy wystarczy sprawdzac poziom plynu z wspomagania kierownicy.
-
do 1990 roku (silnik 3.6) miał nivo (zielony zbiornik olej Castrol HSMO) i mały zbiorniczek do wspomagania(olej dextron).
Po 1990 (silnik 4.0l) jeśli miał nivo miał jeden zbiornik z trzema węzami (olej Castro HSMO) 1 waz do chłodnicy 2 do wspomagania a 3 do Nivo.
zdarza sie w tych modelach ze podczas usunięcia Nivo i wymiany maglownicy zostawał zmieniany płyn na Dextron (tańszy olej)
-
no czyli mam jeden zbiornik, dzieki za pomoc. sam sie dziwie ze u mnie levelling ciagle dziala, plynu nie ubywa, ale pewnie przyjdzie ten czas...
-
Hi Walec mam pytanie czy autem jagiem jeździsz sam czy z 4-3 osobami.
w USA Anglicy zarzucali kierowcom z Nivo ze jezdza samemu i nikt nie obciaza tylu dlatego Nivo psulo sie (amortyzatory prawie co 3 miesiące) Anglicy mówili ze w Europie nie mieli tyle problemów z Nivo jak w USA.
-
Prawda jest taka ze prze półtora roku zrobilem ok. 6 tys kilometrów wiec wlasciwie to nie jezdze ;) Ale mozna powiedziec ze stosunkowo często jezdzi ktoś z tyłu
-
To Anglicy mieli racje ze w USA problem byl z obciążeniem .
-
Osobiscie wątpie zeby ta część życia mojego Jaga ktorą spedzil u mnie (2 lata z jego 18tu, i 6tys km ze 140tu) miala znaczacy wplyw na stan nivo, nie mam pojecia jak byl uzywany wczesniej.
-
Panowie a czym sie rózni fluid LHM od HMSO?? pozdrawiam. Szymek.
-
SZYMEK
Nie wiem czym się te płyny różnią, ale skoro we wszelkich instrukcjach piszą żeby stosować wyłącznie HSMO, który na dodatek jest płynem dedykowanym WYŁĄCZNIE do Jaguara, to po co kombinować. HSMO nie jest trudne do zdobycia i kosztuje też rozsądne pieniądze, więc lejmy HSMO.
-
Nie no jannaf ja równiez leje HMSO, ale tak z Ciekawosci pytam tylko, bo wydaje mi sie ze niczym szczegolnym sie nie róznia :P. pozdrawiam ;D.
-
nie no jannaf ja tez leje HMSO ;D. tak pytam z Ciekawości tylko, bo wydaje mi sie ze niczym szczegolnym sie nie roznia;p. Masz racje zostawmy ten drugi francuzzom ;D. :-V