FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ieuei w Styczeń 29, 2011, 00:43:54 am
-
Witam,
w czasie zimy zaczęło się coś niedobrego dziać z parktronikiem w moim X-Type-ie. Najpierw był po prostu "chimeryczny" i działał sobie co drugi dzień, a od pewnego czasu odmówił posłuszeństwa. Z tym, że nie działa tylko tył, a przód sprawuje się bez zarzutu. Po uruchomieniu wstecznego, albo ręcznie - przyciskiem - kilkusekundowy ciągły sygnał (z tyłu), lampka miga, ale przód działa.
I pytanie takie: czy jest coś co mogę spróbować zrobić na własną rękę - domowymi sposobami (podkreślam - złotą rączką jeszcze nie jestem)?
A jeśli nie, to czy pomoże mi zwykły elektryk samochodowy czy od razu z taką sprawą do serwisu dilera (co tanie pewnie nie będzie...)?
Bo słyszałem, że trzeba chyba podpiąć go do komputera i sprawdzić gdzie awaria - czujnik, zwarcie, przerwana izolacja na kablu i go uziemia...?
Z góry dzięki za każdą pomoc.
-
W większości wypadków wystarczy wyczyszczenie czujników :)
-
Z zewnątrz - czyściutkie. A z wewnątrz to jak to dobrze zrobić? 1.Zdemontować? - Jeśli tak to jak? 2.Strumieniem wody? - Czy można? 3.Czy tylko tak pobieżnie - jak się dosięgnie...?
-
hejka :-witamy
w zimie czujniki potrafia zamrzazyc. ale takze mozliwy, ze jeden z czujnikow po prostu padl. jak wlaczysz zaplon
i rzuczasz wsteczny wiec wlaczony tylny czujniki wloz ucho do kazdego z czujnikow, kazdy dzialajacy powinno
wydawac dzwiek. jezeli jeden nie wydaje dzwieku, to znaczy ze nie dziala i jest do wymianie. wymiana jest
latwy i czujniki nie sa drogi.
-
Miłe przywitanie:) - i od razu pomocne. Dzięki jeszcze raz.
Rzeczywiście jeden czujnik z tyłu nie wydaje dźwięków jak pozostałe.
Więc od razu rodzą się nowe pytania: jak go wymontować - są tam jakieś zaczepy? Czy można go próbować ratować, czy na śmietnik od razu? A jeśli kupować to gdzie najlepiej i czy to jest jakiś konkretny model do Jaguara z konkretnym oznaczeniem, czy to bardziej uniwersalne urządzonko - np. te same w fordach...? I ile powinien kosztować, żeby się nie dać naciągnąć?
-
czujniki niestety nie mozna naprawic. jezeli jeden faktycznie nie oddaje dzwieku to sprawdz kabli przy nim, i jezeli
to nic nie da to czeka ci wymiana. mozna to zrobic sam. troche delikatny, ale nie za trudny. z srodka wciskasz
klipsy przy nim i wypchasz go. czy twoj jest malowany?
nowego mozesz kupic u dealera, albo moze uzywanego. tez mozna ich zamowic przez internet, np tutaj:
LINK (http://www.jagspares.co.uk/Manners/PartView.asp?partno=c2c29377xxx&imageField.x=42&imageField.y=13&imageField=submit&perpage=10)
albo tu:
LINK 2 (http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260709076054#ht_1502wt_1139)
czujniki sa takie same jak w fordach (focus, mondeo, c-max)
jak zamowisz w JLR centrum, to jako czlonek klubu masz rabat (aby zostac czlonkiem klubu napisz mi maila na
info@jaguarclubpoland.net)
-
No to diagnoza już jest:) A co do demontażu i montażu, to te trzy kabelki trzeba będzie przylutować, czy się je jakoś wpina?
Chyba zdecyduję się na te z ebaya. Bo jeszcze znalazłem na allegro: http://moto.allegro.pl/jaguar-x-type-s-type-czujnik-cofania-parkowania-i1413762110.html
ale chyba warto dopłacić niecałe 20zł, żeby był nowy...
A nie orientujesz się może, koło ilu by wyszły te z JLR z rabatem, bo nie chce się katalog na ich stronce otworzyć... :- pojecia
-
Ja mam zatem wtręt laika - mój parktronik z tyłu działa bez zarzutu, ale nie wiedziałem, że jest też z przodu... jak on się aktywuje, bo domyślam się, że go mam, bo mam najbogatszą wersję wyposażenia, a skoro nie tika tzn. że nie działa bądź nie umiem go uruchomić.......
-
Podepnę się pod temat:
jako że mam X-typa 3.0 od wczoraj, zauważyłem, że przy cofaniu po włączeniu R włączają się światła cofania i jest sygnał ciągły. Ale przy cofaniu odnoszę wrażenie że coś go trzyma jakby hamulec ręczny. Do przodu rosza dużo, dużo lżej,. czy to normalne, a może ja coś źle robię?
Pochwalę się Jagiem za kilka dni w oddzielnym temacie. Dzięki za informacje.
-
przepeq: Domyślasz się? :)
Spójrz na przedni zderzak i zobacz czy są czujniki... Poza tym, jeśli masz też przód, to na podsufitce na środku, powinieneś mieć włącznik - gdy jest tylko tył włącza się tylko wstecznym.
-
Ja tej zimy w pewnym momencie miałem ciągły sygnał przy włączeniu wstecznego. Naprawiłem go polskim sprawdzonym sposobem- kilka kopów w tyłek, lód gdzieś tam od spodu sie wykruszył i zaczął sie włączać tylko tam i wtedy gdzie ja chcę a nie on! To ja tu rządzę, nie ma że boli.
-
Ja tej zimy w pewnym momencie miałem ciągły sygnał przy włączeniu wstecznego. Naprawiłem go polskim sprawdzonym sposobem- kilka kopów w tyłek, lód gdzieś tam od spodu sie wykruszył i zaczął sie włączać tylko tam i wtedy gdzie ja chcę a nie on! To ja tu rządzę, nie ma że boli.
:-R :-K
tez tak swojego naprawialem jak sie zawalil sniegiem i mrozem ;]..
-
No to diagnoza już jest:) A co do demontażu i montażu, to te trzy kabelki trzeba będzie przylutować, czy się je jakoś wpina?
tam jest kostka, po prostu wyjmujesz i laczysz do nowego czujnika, nie trzeba nic przylutowac. a trop z zamarzeniem
o ktory mowia koledzy tez jest dobre. nie znam koszt w aso, najlepiej tam zadzwon i zapytaj.
-
Dzięki, podziałam i dam znać o efektach.:)
-
Ale przy cofaniu odnoszę wrażenie że coś go trzyma jakby hamulec ręczny.
jest dobrze, chyba byłem przewrażliwiony
-
Witajcie koledzy,
Miesiąc temu kupiłem X-Typa sprowadzonego ze USA. Okazało się, że nie ma modułu parktronika (tył wyłącznie, jednokostkowy, 3.0, 2005, USA). Sprawdzałem już trzy moduły i ciągle system nie działa.
Czy do tej wersji musi być jakiś konkretny model modułu, czy problem może leży gdzie indziej (reset komputera samochodu?, bezpiecznik?), a moduł jest standardowy?
Na razie wydaje mi się, że jest to jednak kwestia modułu, bo rozstaw bolców mocujących w bagażniku jest inny, węższy.
Będę wdzięczny za podpowiedź, ewentualnie zdjęcie jak on powinien wyglądać.
-
Moduł sterujący jest inny.
Tu znajdziesz zdjęcie itd:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12890.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12890.0.html)
-
Ha, to właśnie ja byłem tym klientem Zadka07. Dziękuję bardzo za takie profesjonalne odpowiedzi w mojej sprawie :-R
Nie mniej jednak nie potrafię znaleźć tego zdjęcia. Jak je wyświetlić?
-
już mi się otworzyło, super!
-
No i sam siebie zaskoczyłem, bo poradziłem sobie z usterką i to bez żadnych zakupów. :-gwizd
Okazało się po wyjęciu czujnika (btw. u mnie klipsy się odchyla, a nie wciska, a czujnik wpycha, a nie wypycha:)) i mozolnym odpinaniu kostki (zgrzanej troszkę przez sąsiada (wydech)), że jeden z trzech bolców w czujniku był przyrdzewiały. Po oczyszczeniu bolca i odpowiadającej mu dziurki w kostce wszystko znów działa. ;D
-
Po oczyszczeniu bolca i odpowiadającej mu dziurki wszystko znów działa. ;D
No to tak jak w życiu ;D ;D ;D
Super
-
:-help
A czy ktoś z forumowiczów mógłby zrobić takie zdjęcie modułu aby było widać wszystkie napisy na module parktronica? Chodzi mi o wersję 2005 po lifcie 3.0 benzyna USA. Wciąż nie mogę dobrać odpowiedniego modułu :(
:-help
-
:-bry
Witam serdecznie wszystkich!
Ponawiam ten temat ponieważ mam problemy z czujnikami cofania. Mam Jaga X-Type 2004 r. wersja Entry (Classic) - czujniki tylko z tyłu, automatycznie załączane razem ze wstecznym.
Chciałbym prosić o dokładniejsze wytłumaczenie jaki powinny wydawać dźwięk i jak je sprawdzić - u mnie każdy z czujników wydaje bardzo cichy i wysoki dźwięk przy włączonym zapłonie i wstecznym, jednak kiedy cofam i zbliżam się do przeszkody w kabinie nie słychać jakiegokolwiek ostrzeżenia... Jak powinno to wszystko wyglądać w przypadku prawidłowo działającego parktroniku i co u mnie może być nie tak?
-
powinny działać dokładnie tak jak opisałeś ale w odwrotnej kolejność
-
:-bry
u mnie każdy z czujników wydaje bardzo cichy i wysoki dźwięk przy włączonym zapłonie i wstecznym
Co znaczy kazdy z czujnikow wydaje dzwiek.
U mnie dzwiek w aucie slychac glosno. Jest podobny do tego jaki wydaje cofajaca ciezarowka. Po wlaczeniu wstecznego jest cisza, dopiero od ok 2m wlancza sie przerywany dzwiek, a od ok. 30cm. dzwiek jest ciagly.
-
Chodziło mi o to, że jest dźwięk po przyłożeniu ucha bezpośrednio do czujnika na zderzaku (sposób sprawdzenia czujników opisany w poprzednich postach) natomiast wewnątrz samochodu w trakcie cofania nie ma żadnego ostrzegawczego dźwięku, a bardzo bym chciał by był ;)
-
to zmienia postać rzeczy :) sprawdz wtyczki przy czujnikach lubią sie zabrudzić , albo modul padł !
-
Ja mam taki problem z PDC przód i tył, że jak wrzucam wsteczny to jest kilka sekund sygnał ciągły a potem nic. po przyłożeniu ucha do każdego z osobna słychać charakterystyczne cykanie przy wszystkich z tyłu, mniemam, ze pracują, ale w kabinie nie słychać dźwięku, natomiast z przodu tylko jeden zew. od kierowcy cyka, a pozostałe nie. przekładając ten jeden przedni w pozostałe wtyczki też cyka, a pozostałe nie, więc prawdopodobnie uwalone sa 3 przednie? Dlaczego w takim razie skoro tył jest ok nie sygnalizuje zbliżania do przeszkody? Na panelu nad głową mruga kontrolka na czerwono.
-
Wystarczy jeden czujnik uwalony aby cały system nie działał. Mam takie czujniki na sprzedaż. Jak coś to pisz na PW.
-
Witam wszystkich. Odświeżam wątek, żeby nie zakładać nowego.
Od czasu zakupu X-a, to już 2 lata, nie działał mi parktronic. Tylny działał jak chciał, od czasu do czasu, aż w końcu przestał działać i przy każdym zapięciu wstecznego było słychać tylko ciągły sygnał. Natomiast przedni nie działał w ogóle. W przednim zderzaku jeden z czujników był walnięty i to właśnie jego obwiniałem o zakłócanie całego systemu. W zeszłym tygodniu oddałem X-a do lakierni i postanowiłem przy okazji ściągniętego zderzaka w końcu zmienić zepsuty czujnik (przy okazji podziękowania dla Jaguar Parts za szybką wysyłkę) :)
I teraz tak, z wszystkich czujników po przyłożeniu ucha, słychać charakterystyczne pikanie, ale przy zapięciu wstecznego, w kabinie dalej słychać tylko ciągły sygnał. Natomiast z przodu działa poprawnie tylko lewa strona, przy zbliżaniu się do przeszkody prawą stroną parktronic nie reaguje i jest cisza.
Gdzie szukać rozwiązania problemu? Jakiś reset? Komputer? Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam i przy okazji, Wesołych Świąt wszystkim życzę, sukcesów, zadowolenia z kotów i braku awaryjności w 2014 ;)
-
Witam, też mam małe pytanko odnośnie tego systemu. Dopiero co kupiłem samochód, wersja z 1999r. i po wrzuceniu wstecznego cały czas świeci się czerwona lampka na podsufitce i nie idzie tego włączyć, po naciśnięciu przycisku słychać chwilowe piszczenie ale lampka świeci się dalej i w efekcie system nie działa. Są jakieś rady odnośnie takiego przypadku ?
-
A na pewno o X-Type'a chodzi?
-
czerwona lampka oznacza że system jest aktywny - tylko dziwne że nie możesz go wyłączyć gdyż to powinno nastąpić po naciśnięciu przycisku z P w panelu podsufitki . Tak mi się wydaje że jakieś zwarcie masz tylko gdzie ? - tego już nie powiem ... pozdrawiam
-
Witam, mam problem z parktronikiem nie działa sygnał. Wszystkie czujniki działają, przeczyściłem styki w każdym. Może to jakiś przekaźnik? Gdzie szukać usterki?
-
Wedle mojej wiedzy, zdarzają się awarie samego głośniczka.
-
Parktronik zgłasza błąd czujnika poprzez dźwięk właśnie, więc jeśli u ciebie jest całkowita cisza, a czujniki wszystkie "cykają" tak samo głośno to jak najbardziej do sprawdzenia głośnik.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,40565.msg309732.html#msg309732
-
Ok a jak sprawdzić czy to napewno głośnik może przekaźnik ? ja nie ma rozkładanych foteli z tyłu
-
Nawet nie wiem czy tam jest osobny przekaźnik, inny niż do zasilania wielu urządzeń 'po zapłonie'. Na wrzuconym wstecznym przyłóż ucho do czujników - powinno być słychać pykanie. Jak pyka, a w aucie nie piszczy, to pewnie głośniczek lub jego obwód. Nie wiem czy diagnostyka parktronika umie wykazać błąd głośniczka ;) Fotele, nawet jeśli nie są składane, to są odkręcalne :)
-
Panowie, panowie.
A gdzie u licha można kupić tenże głośniczek. Szukam już 2 tydzień - pytam po ludziach co sprzedają na części X-sa.
Odpowiedzi są znikome (nie wiem czemu). Nie ma możliwości kupna nowego tego głośniczka PDC?
-
Szukaj Valeo 602.706.
Edit: przypuszczam, że niemal dowolny dwupinowy głośnik pdc z allegro będzie działał. One wszystkie wyglądają na pierwszy rzut oka na takie same.