FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: zadek07 w Styczeń 27, 2011, 21:06:07 pm
-
Moje auto chce mnie ewidentnie wykonczyc, jak nie jeden problem to nastepny. Na dzien dzisiejszy mam ochote go zezlomowac. Problem jest taki ze przy jezdzie jednostajnym tempem przy 70km/h na 5 biegu autem zaczyna szrpac dosc mocno. Tak jakby6 odcinal paliwo na chwile, lecz problem na 100% dotyczy skrzyni bo po daniu na P skrzynia sie blokuje i w trakcie jazdy wyskakuje komunikta cruise not avabile. Pomaga zgaszenie silnika i zapalenie ponowne lecz dopiero za drugim zgaszniem silnika i odpaleniu zolta kontrolka znika i skrzynie da sie odblokowac. Nie odcina ona obrotow podczas jazdy, przy jezdzie powyzej lub ponizej 70km/h problem nie wystepuje nic sie nie wyswietla i jest ok, dopiero jak zaczyna szarpac to zolta kontrolka z napisem cruise ..... wyskakuje. Odnosze tez wrazenie ze auto jakby zaczelo wibrowac ale to moze moje przewrazliwienie. Nie wiem jak z olejem w skrzyni auto ma 12000 km przebiegu. Nie wiem czy to kaseta sterujaca czy jakas linka czy jakies inne g.... Bo 70km/h to jest akurat ten moment gdzie skrzynia przerzuca z 4 na 5 i moze kaseta chce zrzucic bieg na nizszy i zaraz wraca na wyzszy, tak sobie to tlumacze nie a co wy o tym myslicie?
-
cruise not aviable oznacza to że z tempomatem jest coś nie tak jeżeli miałbyś mieć coś nie tak ze skrzynia biegów to powinno Ci się wyświetlić napis związany ze skrzynia biegów coś typu AT... not aviable i trzeciej literki nie pamietam
-
Hej,
dla pocieszenia mogę powiedzieć, że mam dokładnie ten sam problem, co zresztą częściowo już tutaj podnosiłem (inie ustaliłem jeszcze czy jest to kwestia skrzyni, silnika, czy może rozregulowanego gazu)- też szarpie przy około 70km/h w zakresie 1500-2000 obrotów/min i też wyświetla mi się cruise control not available.
Ja mam jeszcze jeden problem mianowicie jak trochę pojeżdżę na gazie i chce zrobić kick down to przerywa już totalnie i przy każdej następnej próbie mocne przyśpieszenia - nawet po przełączeniu na benzynę...
W poniedziałek jadę podpiąć do pod komputer i zobaczymy, dam znać co orzekną
ktoś inny miał podobnie? Zaczynam się niestety poważnie martwić :-\.
-
cruise not aviable może dotyczyć różnych usterek, na moją słaba angielszczyznę, to informacja o tym, że nie można kontynuować dalekiej jazdy ;D.
Informacja o błędzie skrzyni u mnie wyświetlała się jako gearbox fault.
-
Wasze objawy pasują do problemów związanych ze źle dobraną instalacją LPG. Instalacja nie radzi sobie z dostarczaniem paliwa. Najprawdopodobniej za słaby reduktor jest winowajcą, ale nie wykluczone są wtryskiwacze ... itd. Błąd może być powielany na benzynie ponieważ komputery LPG i BENZ współpracują i mogą powielać błędy.
-
Wasze objawy pasują do problemów związanych ze źle dobraną instalacją LPG. Instalacja nie radzi sobie z dostarczaniem paliwa. Najprawdopodobniej za słaby reduktor jest winowajcą, ale nie wykluczone są wtryskiwacze ... itd. Błąd może być powielany na benzynie ponieważ komputery LPG i BENZ współpracują i mogą powielać błędy.
Dzisiaj sprawdze czy problem wystepuje na benzynie, tak szczerze mowiac moj tempomat nie dziala od momentu zakupu samochodu. Czy podpiecie pod IDS rozwiaze wszelkie watpliwosci? Jezeli okaze sie ze wina gazownikow przez zle dobrane graty to im nogi z du... powyrywam. Reduktory jakie mam to 2x Zavoli Silver?, a wtryski Valtec. Czyli najlepszym wyjsciem byloby odlaczenie kompa z gazu i sprawdzenie czy problem nadal wystepuje?
-
Hej,
dla pocieszenia mogę powiedzieć, że mam dokładnie ten sam problem, co zresztą częściowo już tutaj podnosiłem (inie ustaliłem jeszcze czy jest to kwestia skrzyni, silnika, czy może rozregulowanego gazu)- też szarpie przy około 70km/h w zakresie 1500-2000 obrotów/min i też wyświetla mi się cruise control not available.
W poniedziałek jadę podpiąć do pod komputer i zobaczymy, dam znać co orzekną
ktoś inny miał podobnie? Zaczynam się niestety poważnie martwić :-\.
A jaka masz instalacje zalozona? No ale dziwi mnie fakt dlaczego tylko przy 70km/h wystepuje taki problem, na autostradzie jadac 130km/h nic sie nie dzieje, jezeli by mialy byc jakies niedomagania gazu to chyba przy wyzszych obrotach prawda?
Daj znac co ci powie komp w poniedzialek, tobie tez sie blokuje skrznia jak dasz na P?
-
to chyba może zależeć od mapy gazu, może jest po prostu tak ustawiona że przy mniejszych obrotach dostaje za mało/za dużo np... U mnie cruise not available wyskakiwał tocząc sie gdzies bez dodawania gazu przy obrotach miedzy 1000-1500, pare razy po trochu podnosiliśmy mu ilość gazu aż w koncu problem zniknął... X-type jest bardzo czuły i ciężko trafić w dobre ustawienia żeby nie było problemów przy -20 jak i +30 stopniach
tzn. tak mi to tłumaczył znajomy który zakładał mi gaz :)
-
Odłączenie kompa LPG nie rozwiąże sprawy, należy poza tym przyjrzeć się ustawieniom komputera benz. Potrzebny jest sprytny elektronik-mechanik-gazownik, takich w Polsce jest najwyżej kilku. Myślę że SebastianS (Zbrosławice) z LPG forum dałby radę.
-
No wczoraj bylem u Sebastiana wyszlo ze mam za bogata mieszanke, za tydzien jade ustawic LPG zobaczymy co bedzie. Troche sie przestraszylem ze skrzynia sie blokuje ze cos z nia nie tak bo ostatnio mialem mala wycieczke w pole i myslalem ze moze cos sie uszkodzilo :) Ale troche mi ulzylo, dzisiaj problem nie wystepowal, zoabczymy co bedzie jak Seba mi ustawi LPG
-
A jaka masz instalacje zalozona? No ale dziwi mnie fakt dlaczego tylko przy 70km/h wystepuje taki problem, na autostradzie jadac 130km/h nic sie nie dzieje, jezeli by mialy byc jakies niedomagania gazu to chyba przy wyzszych obrotach prawda?
Daj znac co ci powie komp w poniedzialek, tobie tez sie blokuje skrznia jak dasz na P?
[/quote]
Hej,
mam staga założonego przez Belga, co do szczegółów nie wiem (jaki reduktor itp), bo się na tym nie znam. Zastanawiam się czy on go nie sprzedał, bo właśnie nie mógł właśnie ogarnąć tematu z gazem i nie miał mu kto pomóc. Mam nadzieję, że okaże się, że w Polsce są lepsi fachowcy...
-
Odłączenie kompa LPG nie rozwiąże sprawy, należy poza tym przyjrzeć się ustawieniom komputera benz. Potrzebny jest sprytny elektronik-mechanik-gazownik, takich w Polsce jest najwyżej kilku. Myślę że SebastianS (Zbrosławice) z LPG forum dałby radę.
[/i]
Ale ja piszę z Trójmiasta ! :( Nie wiecie, jak gdzie znaleźć takiego 'artystę gazu' bez konieczności wybierania się na Śląsk ?!
-
Może na początek zrób zdjęcia reduktora i wtryskiwaczy, spróbujemy ustali co tam masz. Być może wystarczy specjalista od twojego zestawu. Polecam także zalogowanie się na lpg-forum, ale tam też nikt nic nie doradzi bez podstawowej wiedzy o twojej instalacji, dlatego zdjęcia przydadzą się na 100%.
-
Odłączenie kompa LPG nie rozwiąże sprawy, należy poza tym przyjrzeć się ustawieniom komputera benz. Potrzebny jest sprytny elektronik-mechanik-gazownik, takich w Polsce jest najwyżej kilku. Myślę że SebastianS (Zbrosławice) z LPG forum dałby radę.
[/i]
Ale ja piszę z Trójmiasta ! :( Nie wiecie, jak gdzie znaleźć takiego 'artystę gazu' bez konieczności wybierania się na Śląsk ?!
Wiem ze Sebastian cos mowil ze ma kumpli w Poznaniu i chyba w Mlawie ale to i tak kawal drogi masz ale zawsze blizej niz na slask, ale jakbys chcial to moge zalatwic numery
-
Hej, no to poprosiłbym mimo wszystko o te numery z Mławy i Poznania, żeby dobrze zrobili opłacałoby się pojechać nawet tam. Będę wdzięczny;
zdjęcia zrobię dzisiaj, może coś uradzicie :)
-
Hej, no to poprosiłbym mimo wszystko o te numery z Mławy i Poznania, żeby dobrze zrobili opłacałoby się pojechać nawet tam. Będę wdzięczny;
zdjęcia zrobię dzisiaj, może coś uradzicie :)
Jak bede w piatek u niego to poprosze go o te numery
-
Numer do Mławy - 23 655 33 55
-
Bylem wyregulowalem lecz problem dalej jest, prawdopodobnie jakas cewka nie daje juz rady. Czy ktos z was sie orientuje ile kosztuje komplet nowych cewek?
-
jedna cewka od około 150-200zł ale ja już z doświadczenia wiem że najlepiej wymienić na porządne/oryginalne cewki
-
Potwierdzam ja wymienilem raz, na jak sie domyslam, jakies od chinczykow i okazalo sie ze dobry chinski jest tylko banan w ciescie :-hehe Na cewkach nie ma co oszczedzac lepiej kupic dobrej jakosci.
-
panowie podpora wału !!!!guma się wy.....i z tąd te drgania itd. koszt nowej podpory z wymianą wyważeniem itd 1000zł
-
?? co ma wał do gazu ,
-
poprostu staważa takie wrażenie jakby odcinało nie wiem czy jak wał wpada w te wibracje to skrzynia warjuje ale popdpora mi to robiła
-
jesli skrzynia szarpie itp a stan oleju jest ok to nic innego jak prad ... za dyzy lub za maly....
-
no ja mam ten problem tylko przy obrotach 3000 zaczyna szarpac i pojawia sie komunikat tempomat nie dostepny i pali sie żólta kontrolka jak ona zgasnie to problem znika
:-tylko
-
Komunikat "Cruise Not Avaliable" dotyczy wielu problemów w elektronice tego pojazdu .Sterownik umożliwia jazdę w trybie awaryjnym do 3 tys.obr.U mnie np.wyświetlał się z powodu kiepskiego styku w kostce przepływomierza. Jedynym rozwiązaniem przyczyny jest diagnostyka komputerowa a potem grzebanie - inaczej to wróżenie z fusów.Bez dokładnej analizy błędów i logicznego myślenia naprawa jest raczej niemożliwa.