FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Styczeń 27, 2011, 12:53:02 pm
-
Mam pytanie dotyczące X-Type'a. Od czego zależy to, że niektóre błędy powodują świecenie się kontrolki "check-engine" w sposób ciągły, a inne błędy powodują, że kontrolka ta miga?
Zakładam, że producent chciał na coś zwrócić uwagę, co więc oznacza miganie kontrolki? Czy chodzi o większą wagę błędu, czy może o jakiś typ, rodzaj błędów? Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
-
A czy czasem nie jest tak, że check-engine miga a po chwili świeci stale?
Kontrolka Check-engine najczęściej sygnalizuje jeden z wielu problemów, które wychodzą na światło dzienne po podłączeniu kompa.
-
Wygląda to tak jak miga to jest tragedia i jest możliwość uszkodzenia silnika lub osprzętu , jeśli pali się cały czas to jest źle ale nie tragicznie i czeka na serwis.
-
Wygląda to tak jak miga to jest tragedia i jest możliwość uszkodzenia silnika lub osprzętu , jeśli pali się cały czas to jest źle ale nie tragicznie i czeka na serwis.
Mi jak mrugal check to komputer odcinal obroty do 3000tys obrotow, powodem byl uszkodzony wtrsykiwacz
-
ja miałem taką sytuacje że auto stało przez 5 dni nie odpalane i po tych 5 dniach go odpalilem kontrolka od silnika zaczeła mrugać ale po chwili się uspokoiło i do dziś to sie nie powtórzyło. Tak sobie myslałem że może to komputer musiał sobie coś ustawić po tych 5 dniach stania ale to jest tylko moje takie przemyslenie i moge się mylić rzecz jasna
-
Podpowiedzcie proszę co może być z check'em a mianowicie dziś wyjechałem zawieść dzieci do szkoły, wyjechałem było ok, zatrzymałem się pod szkoła tez chyba ok, po wyjściu dzieci z maszyny ruszyłem i po chwili zauważyłem że świeci symbol silnika, żółty, świeci stale.
Samochód jechał normalnie, nic nie zauważyłem niepokojącego, wcześniej nie wjechałem w dziurę, nie uderzyłem w nic itp. Wyłączyłem zapłon, ponownie uruchomiłem i nic,. świeci nadal.
Podjechałem pod dom, postanowiłem maszynę umyć, postała z godzinkę, odpalam i ... nie świeci. Hmm.
Jedno co mnie zaniepokoiło to dźwignia wycieraczek była w pozycji do dołu, wziąłem w neutralną, ale to nie może mieć przecież związku.
Trochę się martwię gdyż o 3.30 dzisiejszej nocy muszę wyjechać w PL, 400 km w jedna stronę. Czy obawiać się, czy jechać?
-
Nikt tu nie jest jasnowidzem, takie pozsty sa bezsensu jak dlamnie, przeciez i tak wiadomo ze bez podlaczenia do kompa to moge ci wypisac conajmniej 100 powodow dlaczego check swiecil
-
Zgadzam się zadek z tobą ... w zasadzie moje pytanie było pytaniem, czy w razie zaświecenia się checka i braku możliwości jakiejkolwiek interwencji mogę ryzykować wyjazd przy braku jakichkolwiek objawów fizycznie.
Wczoraj dojechałem i wróciłem, łącznie 980 km i wszystko w porządku, check nie zaświecił ponownie.
Narazie nic z tym nie będę robił, brak checka i brak objawów.
-
ja jezdziłęm z checkiem przez całą zime i nic się nie działo teraz chyba doszedłem dlaczego swiecił i nie mam problemu ale w jagu jest tak że jak wyskakuje błąd jednorazowo to zaświeca sie kontrokla i żeby zgasła trzeba go pare razy dopalić wtedy błąd się kasuje ale pozostaje w pamieci komputera i w razie podłaczenia do diagnozy on wyjdzie chybna zę bła sie powtarza to kontrolka nie gaśnie
-
Witam
Jestem nowym posiadaczem Jaguara x-type 3.0 4x4 rocznik 2001 wczoraj zapalił mi się check podjechałem podpiąć go pod komputer i gość powiedział mi ze wyskoczyło mu zbyt uboga mieszanka paliwowa ... nadmieniam ze wcześniej zatankowałem benzyna 95 i za jakiś czas wyskoczył mi check. Mechanik zaproponował mi żebym zatankował 98 i narazie mi nic nie wyskakuje. Aa wspomniał coś o sadzie lambda ze słabo pracuje. Pytanie miał ktoś już taki problem ? albo czego to mogą być oznaki.
A najlepiej jaka benzynę zalewać Jaga 95? czy 98 ?
Proszę o poradę
pozdrawiam Tomek