FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Sebastian w Wrzesień 21, 2008, 13:52:07 pm
-
Witam wszystkich !!
Dopiero od niedawna mam swojego pierwszego Jaguara. Jest to x300 4.o sport.
Klimatyzacja mrozi niemiłosiernie, niestety mam problem z ogrzewaniem. Jest ono poprostu bardzo słabe. Bardzo proszę o opinie i porady na ten temat, może ktoś już miał ten problem, z góry dzięki.
Jeśli ktoś ma instrukcję do tego modelu (może być książka lub elektroniczna wersja), to proszę o wiadomość.
Pozdrawiam !!!
-
Prawdopodobnie pompka elektryczna wymuszajaca obieg wody przez nagrzewnice ,ta ponizej serwa .Mialem ten sam problem -wymienilem i grzeje jak ta lala .Pozdrawiam :-V
-
Dzięki, sprawdzę to.
Pozdrawiam !!!
-
Są tam dwa elementy pod serwem, połączone ze sobą wężem wodnym. Z tym, że przez jeden element ten wąż jakgdyby przelatuje, tzn. złącza są pod kątem 180 stopni, zaś drugi element ma złącza wodne pod kątem 90 stopni. Do obydwu dochodzą po dwa przewody elektryczne. Który z tych elementów to pompka, i jak mogę sprawdzić czy ona działa ? I za co odpowiada to drugie urządzenie ? Sorki, że tak wypytuję, będę bardzo wdzięczny za porady. :-K :-K
-
sprawdzałeś poziom cieczy chłodzącej? może wystarczy ją tylko uzupełnić mój kolega miał tak w bmw
-
Sprawdzałem, jest OK.
-
OK. Sam sobie odpowiadam, ale niech będzie. :-W
Poprosiłem o pomoc znajomego, który jest mechanikiem. No więc pompka sprawna, ten "drugi element", który okazuję się przekierowuje obieg wody na nagrzewnicę w razie potrzeby też sprawny i działa. Poziom płynu w jak najlepszym porządku. Okazało się po prostu, że w przewodach w pobliżu pompki (nie mam pojęcia jak) zapowietrzył się układ, pomimo braku ubytków i wycieków.
-
Podepnę się pod temat, pompka działa, elektrozawór działa, nagrzewnica przeczyszczona, układ niby odpowietrzony a za cholere nie grzeje,do elektrozaworu przewody ciepłe, za elektrozaworem zimne.
Na elektrozaworze jest napięcie 6-7V czy takie ma być czy gdzieś coś nie styka?
Diagnostyka klimatyzacji pokazuje błędy 14, 23, 41,41,45,46 problem z silniczkami/klapami ogrzewania nóg.
Brak czynnika to wiem bo klima jest rozsczelniona jeszcze nie zdążyłem tego ogarnąć.
-
Elektrozawór jest typu załączy-wyłącz, więc musi być znacznie wyższe napięcie. Mierzyłeś na odpiętej wtyczce czy podłączonej? Sprawdź najlepiej jakąs kontrolką - żarówką żeby zobaczyć czy jest to rzeczywiste napięcie czy tylko potencjał. Pomiaru też dokonaj względem masy z karoserii a nie tylko wtyczki. Może słaba masa ?
-
A przyjrzyj się przekaźnikowi pokazanemu na zdjęciu. On jest od pompki ogrzewania. Ale zdaje się, że też pod nim jest elektrozawór.
Kiedy ustawisz grzanie, sprawdź też jakie napięcie dostaje pompka. jeśli też nie ma pełnego 12v, to tym barddziej zajrzyj do przekaźnika.
Polecam też nawet profilaktycznie rzucić okiem na punkty masowe i wtyczki łączące odcinki wiązek.
Działaj :-za