FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: tomz w Wrzesień 21, 2008, 12:09:31 pm
-
Witam,
Mam pytanie - czy podwozie w x300 powinno się w jakiś sposób konserwować?
Jeśli tak, to przed czy po zimie?
Pozdrawiam
-
W kazdym samochodzie dobrze jest zakonserwować spód. Najbardziej niszczeje podczas zimy szczególnie polskiej - solonej zimie. Są do tego specjalne preparaty, dość dobre są skandynawskie typu valvoline. Najwazniejsze jest zeby przed konserwacja podwozie bylo dobrze oczysczczone. (spotkalem sie z przypadkami kiedy "fachowiec" zabiteksowal podwozie tak jak bylo, oczywiscie wszystko zaraz poodpadało z zaschnietym brudem i błotem i 4 stówy poszły)
-
Dzięki walec - przy okazji dowiedziałem się ile to kosztuje ;D
-
w X 300 slyszalem ze bardzo szybko rdzewieje przednie zawieszenie (belka pod silnikiem (podczas gwarancji wiele tych zawieszeń bylo wymienianych w kanadzie tam tez sypia sol na drogach).
-
a czy marka valvoline czasem nie jest rodem z USA??
chyba masz racje ;)
-
A czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie tego wózka bo za bardzo nie wiem o czym mówicie a chciałbym sprawdzić u siebie
-
Recepta na to jest prosta - przy okazji naprawy zawieszenia zarówno w xj40 jak i x300 trzeba wózek wyjąć, wypiaskować i pomalować proszkowo. Koszt ok. 300 zł a spokój na parę ładnych lat.
Pozdrawiam.