FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Artur G. w Styczeń 21, 2011, 07:09:43 am
-
Witam serdecznie szczęśliwych posiadaczy Jagów. W najbliższym tygodniu jak bozia pomoże to kupią x-typa 3.0 automat. Z uwagi na to, że jestem całkowicie zielony w kwestii skrzyni biegów proszę o kilka podstawowych i eksploatacyjnych informacji abym się nie zbłaźnił przy kupującym. pomijając stan techniczny skrzyni gdyż ta jest na 99% sprawna. Przede wszystkim proszę o informacje:
1. uruchamiamy w pozycji P? co dalej,
2. przy krótkim postoju np. do kiosku po gazetę zostawiamy w poz. P czy...?
3. po co są pozycje 2,3,4?
4. cofając samochodem to R? po zatrzymaniu sie na D i w drogę?
5. pozycja N, P, R, D, przycisk sport.
6. kiedy można włączać ten przycisk.
Pytanie prawdopodobnie wydadzą się Wam tendencyjne, ktoś powie poczytaj Wikipedię ale tak czy inaczej proszę o wyrozumiałość pomoc żółtodziobowi ...
Mam dwie Lancie ale to manuale, nigdy nie miałem i nie jeździłem automatem.
-
1 uruchamiamy w pozycji P? co dalej... wciskamy hamulec i po usłuszeniu "klik" zmieniamy na D ,puszczamy hamulec i jedziemy ;D do przodu...
2. przy krótkim postoju np. do kiosku po gazetę zostawiamy w poz. P czy...? zawsze na P jesli wysiadasz :-V
3. po co są pozycje 2,3,4? pozwalają na jazdę z ograniczeniami do 2,3 i 4 biegy ,bardzo pomocne przy hamowaniu silnikiem (jazda po pochyłościach)
4. cofając samochodem to R? po zatrzymaniu sie na D i w drogę? tak
5. pozycja N, P, R, D, przycisk sport.
6. kiedy można włączać ten przycisk. kiedy chcesz powoduje przekazanie pełnej mocy i momentu (ale spalanie wzrasta ;D )
-
Wow. szybka odpowiedź, dzięki ze info,
A pozycja N?
-
to neutral ,czyli luz ,osobiście nie jeżdże na luzie i staram się nie używać tej pozycji ,
ponieważ kilka razy zdazyło mi się przypadkiem trącić gałkę zmiany biegów i samochód szarpnął do przodu ,
dlatego że z pozycji N na D nie musisz uzywać hamulca ,ale jest bardzo pomocny gdy stoisz na światłach albo w korku
-
Ostatnie...
stojąc na N aby ruszyć, to tylko drążek na D lub R i w drogę?
Hmm, jak się jeździło 20 lat manualem to aż nieprawdopodobne, że nie ma sprzęgła tzn. padału sprzęgła.
-
w zasadzie tak ,ale zazwyczaj używa się również hamulca ,
choćby dlatego że auto na N jest bezwładne i może potoczyć się w przód lub tył
-
Czyli nie bać się sprawnego automatu i tylko cieszy c się z jazdy
dzięki za informacje :-thank
-
Nie wiem jak jest w Jagach.. sam mam manuala.. ale tylko dlatego ze ciezko w dieslach dostac automat.. ale po doswiadczeniach z automatem w VW Borze.. jak parkujesz na wzniesieniu musisz uwazac zeby po przelaczeniu na pozycje P auto Ci nie zjechalo, bo sie zablokuje na tej pozycji i nie bedzie mozna przesunac na inna pozycje, chodzi o to zeby nie zapominac o recznym. Najpierw reczny potem P, i przy odjezdzaniu nie spuszczac najpierw recznego zeby sie auto stoczylo te 15cm na pozycji P. Tak sobie ojciec zablokowal swoja. Stanal na wzniesieniu wciapał P i zadowolony wyszedl a jak chcial odjechac to nie przelaczyl na zaden inny.. w koncu sie udalo ale linka sie przesunela i trzeba bylo jechac na ustawienie jej i juz nie jest tak jak bylo w oryginale bo cos sie haczy. To tak ku przestrodze :)
-
Nie wiem jak jest w Jagach.. sam mam manuala.. ale tylko dlatego ze ciezko w dieslach dostac automat.. ale po doswiadczeniach z automatem w VW Borze.. jak parkujesz na wzniesieniu musisz uwazac zeby po przelaczeniu na pozycje P auto Ci nie zjechalo, bo sie zablokuje na tej pozycji i nie bedzie mozna przesunac na inna pozycje, chodzi o to zeby nie zapominac o recznym. Najpierw reczny potem P, i przy odjezdzaniu nie spuszczac najpierw recznego zeby sie auto stoczylo te 15cm na pozycji P. Tak sobie ojciec zablokowal swoja. Stanal na wzniesieniu wciapał P i zadowolony wyszedl a jak chcial odjechac to nie przelaczyl na zaden inny.. w koncu sie udalo ale linka sie przesunela i trzeba bylo jechac na ustawienie jej i juz nie jest tak jak bylo w oryginale bo cos sie haczy. To tak ku przestrodze :)
Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?
-
Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?
Jakby co, to ma automat do sprzedania :-gwizd
Sprawdź i się pochwal :-za
-
Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?
Jakby co, to ma automat do sprzedania :-gwizd
Sprawdź i się pochwal :-za
Czasem mnie korci :) Ale az tak zdesperowany to nie jestem, trzeba cos poszperac w necie napewno juz tacy odwazni byli. :-tylko
-
Jest blokada, wiec sie nie da tak latwo. Ale z ciekawostek: ostatnio czytalem w instrukcji o sposobach testowania skrzyni. I Jaguar (!) pisze:
wcisnij hamulec do oporu, zaciagnij reczny do oporu, wrzuc D... i kickdown na 5 sekund w miejscu :-nuts
Test taki mozna powtorzyc 3 razy w ciagu 30 minut - !chyba! (kwestia temperatury). W ten sposob sie testuje sprzeglo :-K Byly jeszcze inne hardcorowe sposoby ale nie pamietam.
Tak wiec przynajmniej te stare skrzynki to byly chyba z granitu robione:D