FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: rafi77 w Styczeń 20, 2011, 18:51:43 pm
-
Witam!
Mam kota z 2005r. 3.0 4x4 manual. Dzisiaj mój kotek mnie zaskoczył. Wchodząc w zakręt dodałem trochę gazu i strasznie sponiewierało dupką. :-wstyd . Wyglądało to tak, jakby miał napędzane tylko tylne koła. Zaskoczony znalazłem trochę wolnego miejsca i faktycznie-na śliskiej nawierzchni napędzają tylko tylne koła :-thumpdown. Jak zaciągnę ręczny na drugi ząbek zaczynają ciągnąć również przednie koła. Domyślam się, że coś jest chyba nie tak z tym reduktorem. Czy u was jest tak samo? Czy koła które tracą przyczepność nie powinny być przyhamowane przez system, a moment przekazany na te, które mają przyczepność? Czy nasze kotki tego systemu nie mają, a winny jest reduktor?
Ma ktoś może schemat tego napędu?
-
Wydaje mi się, że wszystko masz ok.
Umnie jest tak samo.
Moc jest przekazywana 40% przód, 60% tył.
Masz system DSC?
-
Przycisku przy lewarku skrzyni biegów nie mam, jeżeli o to pytasz. Chyba że działa w uśpieniu, ale po dzisiejszym wybryku raczej nic takiego nie mam, albo nie działa. Na zegarach też żadnej ikonki!
Czyżby tył za lekki (brak paliwa w zbiorniku ;D) i moc ucieka tylnymi kołami?
-
Więc DSC nie ma :P
W aucie kręcą się te koła. które mają najlżej. ;)
A to dla Ciebie fajny filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZIvNgo42VlA (http://www.youtube.com/watch?v=ZIvNgo42VlA)
-
Dobre! :-super
Tylko to trochę bez sensu! Skoro ma rozdział 60% tył i 40% przód to czemu 100% ucieka tylnymi kołami!
Masz samochód 4x4 stoisz jednym kołem na lodzie a samochód nie ma siły ruszyć. Dopiero jak przyhamuję ręcznym rusza! Powinni dać LSD (szperę) międzyosiową lub elektronikę która rozdzielałaby napęd.
-
Dobre! :-super
Tylko to trochę bez sensu! Skoro ma rozdział 60% tył i 40% przód to czemu 100% ucieka tylnymi kołami!
Myślę, że ma to związek z tym, że powstaje nadsterowność, którą jest łatwiej kontrolować systemem.
Z podsterownością mogło być trochę gorzej. Ale to takie moje spekulacje :-gwizd
-
Tez tego nie kapuje no ale niestety tak dziala mechanizm roznicowy. Niby 4x4 ale nie do konca, choc osobiscie nie mialem takiej sytuacji ale chyba przez ze mam DSC.
-
To jak to jest z tym DSC?
Myślałem, że to tylko przednionapędówki mają. Wychodziły 4x4 z DSC?
Bo może ja też mam tylko nie działa ??????
-
Ja mam 4x4, DSC, Kontrolę Trakcji i ABS.
Jeśli masz wyłącznik DSC między fotelami, to masz DSC ;)
DSC- sytem stabilizacji toru jazdy
Kontrola Trakcji- "sytem nie pozwalający na buksowanie kół"
-
Takie pytanie off topic czy byly 3.0 v6 z napedem na przod, bo ponoc z tego co slyszlaem to 4x4 byla opcja.
-
2,5 i 3,0 mają napęd 4x4
-
...jak ucieka Ci dupsko w zakręcie to i tak przednie koła zaraz go wyciągają :) ogólnie jeżdżac bez DSC czuć ze jest te 60% na tył ale tez czuć działanie przedniej osi :) tylnonapendowym by Cie po prostu obróciło :)
-
...jak ucieka Ci dupsko w zakręcie to i tak przednie koła zaraz go wyciągają :) tylnonapendowym by Cie po prostu obróciło :)
No właśnie prawie obróciło! Przy tej mocy lekkie dodanie gazu na śliskiej nawierzchni i dupka majestatycznie robi 180o. I wcale nie czułem żeby przód miał odrobinę chęci żeby wyciągnąć go z poślizgu! Może jest zbyt leniwy
Jeździłem trochę 4x4 tyle, że tam w trybie 4x4 było na stałe 50/50%, więc może dlatego mam wrażenie, że pchają tylko tylne koła. Teraz parę dni wolnego to przetestuję dokładniej ten napęd ;D
-
też nie masz w ogóle DSC ? :-gwizd mi sie zabawa podoba... :D
-
rzeczywiście na bardzo śliskiej całkiem obróci jeśli będziesz ciągnął cały czas, odpuść trochę gaz i dodaj podczas wychodzenia z zakrętu, tył wtedy poleci na zewnętrzną ale przód pociągnie i pojedziesz ślizgiem. robiłem tak cały czas gdy było ślisko, każdy zakręt w uślizgu....
-
rzeczywiście na bardzo śliskiej całkiem obróci jeśli będziesz ciągnął cały czas, odpuść trochę gaz i dodaj podczas wychodzenia z zakrętu, tył wtedy poleci na zewnętrzną ale przód pociągnie i pojedziesz ślizgiem.
Wiem! Tak się składa, że jestem instruktorem techniki jazdy, ale masz całkowitą rację! :-super
Tyle, że po późniejszym dodaniu zachowywał się identycznie jak tylno napędowy.
Poszedłem tropem zbyt słabej przyczepności tylnych kół i takiego nietypowego zachowania.
Wymieniłem tylne opony na nowe zimówki, zbiornik paliwa na full i zupełnie inna bajka!
Teraz faktycznie czuć ten napęd 4x4.
Wniosek- w zimie bez DSC lepiej mieć pełny kociołek :-tylko
Szkoda tylko, że się już zima kończy, bo zabawa była przednia :-za i nie ukrywam, że napęd 4x4 i skrzynia manualna przeważyły w kupnie właśnie tego egzemplarza
Byłem więc trochę zawiedzony, ale już jest ok!
I jeszcze jedno...przestudiowałem schemat ABS - ABS/TC i wynika z niego, że moduł różni się tylko jednym pinem, na który podajemy masę z przycisku przy lewarku zmiany biegów. Jeżeli mi się uda przerobić na TC, to na pewno się podzielę
Dziękuje za pomoc!
-
http://www.youtube.com/watch?v=K3m24bjkfg0&feature=fvw (http://www.youtube.com/watch?v=K3m24bjkfg0&feature=fvw) :-yipee