FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: swanyadi w Styczeń 17, 2011, 21:53:06 pm
-
Jak jadę powoli to słychać szum , dobiega z koła ale jeszcze nie wiem którego dokładnie . Myślę że to łożysko poszło. Oglądałem i sprawdzałem czy to nie klocki czasem. Ale były wymieniane 6ms temu . I wogle to inny chałas. Wiec na 99% to łożysko wyje . Wymieniał ktoś już czasem?Jaka jest cena ?. Może ktoś wie. I zapytam czy da rade zrobić to samemu?
-
z przodu tylko cała piasta - koszt od 700 do 1200 w zależności od producenta, a z tyłu da się samo łożysko
-
Przód da się taniej niż 700 a tył jeszcze nie przerabiałem
-
Najpierw sprawdź, czy to faktycznie koło. Ponieś samochód i ręcznie przekręć koło do tyłu, jak będzie w agonii to usłyszysz. Jeśli to przód to, jest problem z wyciągnięciem piasty ze zwrotnicy, po prostu zacierają się ze sobą i trzeba wyciągać za pomocą prasy ;/
-
Pasuje od forda Mondeo - przynajmniej na przód.
-
Pasuje od forda Mondeo - przynajmniej na przód.
Kto Ci tak powiedział??? :-chyt
-
Pasuje od Mondeo ale do X-type a nie do S-type
-
Wymieniałem u siebie - przód, zapłaciłem około (nie pamiętam dokładnie) 600 zł.
Efekt był taki że przy jeździe po prostej było w miarę cicho, wycie nasilało się przy skręcie, w zasadzie bez różnicy w którą stronę.
Oczywiście cała piasta, nie występuje jako łożysko i na bank nie pasuje od niczego innego.
-
Profesorku pasuje napewno od jednego auta poszukaj są identyko zamienne.
-
http://www.drivewire.com/search/index.php?N=0&Nr=AND(year:2001,make:Jaguar,model:S-Type,submodel:Base,engine:6%20Cyl%203.0L)&No=15&Npp=15&PN=4294957357 (http://www.drivewire.com/search/index.php?N=0&Nr=AND(year:2001,make:Jaguar,model:S-Type,submodel:Base,engine:6%20Cyl%203.0L)&No=15&Npp=15&PN=4294957357)
zobacz tutaj cena jest dobra ale nie wiem jak z wysylka do Polski ( ja zaplacilem zdecydowanie wiecej jak kupowalem )
-
Dzięki chłopaki za wasze posty. Dziś sprawdzałem wszystkie koła i powiem tak żadne nie przypomina mi odgłosu tak jak jadę . Ale myśle że inaczej jest jak auto jest opciazone. Zaniepokoiło mnie tylnie koło te które chodzi najgłośniej. W tym tygodniu wybiore sie do jakiegoś mechanija od jagów zobaczymy co on powie.
-
Może ktoś będzie potrzebował oznaczenia łożyska na tył: SKF BAH-0034 do tego pierścień osadczy W80.
-
Hejka, ja wymieniałem i przód i tył.
Przód SKF - łożysko z piastą - ok 900 zł. Wymiana pół godziny za symboliczne 50 zł (mniej to wstyd dać) ;D
Tył SKF - samo łożysko - ok 180 zł. Wymiana 2 godz. za nie mniej symboliczne 120 zł
oczywiście ceny, za jakie kupowałem części mogą być niższe, ale nie mam innych źródeł
pozdro
Lojz
-
I jeszcze a propo diagnostyki:
samo poruszanie koła ręcznie może niewiele dać. Moje huczało dopiero przy ok 50 km/h. Ręcznie to się nieźle nakręcisz .
Raczej podnieś tył auta do góry i se "pojedź" ok 70 km/h. Ktoś pod samochodem idealnie wychwyci wszystkie szumy.
pozdro
Lojz
-
Da i to od razu, po prostu trzeba się znać na tym, zużyte łożysko daje charakterystyczny dźwięk, oczywiście nie jest on tak sam jak podczas jazdy.
-
Czy w 2.7D z tyłu zwrotnica powinna wyjść z wału bez użycia większej siły, czy trzeba trochę postukać? Odkręciłem wszystko ale nie mogę jej wyciągnąć. Wał przegubu siedzi i nie chce wyjść. Można postukać mocniej po nim żeby wylazł?
-
Ja użyłem ściągacza do łożysk i wycisnęło się bez problemu.
-
Problem rozwiązany. S-type 2.7 diesel. Wymieniłem łożysko - prawy tył. Koszt łożyska 205 zł (Spain, takie samo jak do XJ). Do ściągnięcia przegubu potrzebny był ściągacz (bez nie było szans). Dwie godziny roboty (każdy mechanior powinien sobie poradzić). Teraz w autku nastała stara błoga cisza..:)