FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: pablo21 w Styczeń 07, 2011, 10:16:49 am
-
W kwietniu ubiegłego roku strzelił mi przewód od płynu chłodniczego, oraz łopatki pompy. Mechanik wymienił płyn pompę, wszystko było ok..ale jesienią w pewnych nie wyjaśnionych okolicznościach, w momencie jak włączyłem grzanie w aucie płynu ubyło..potem historia się powtórzyła miałem różne teorie na ten temat. Aż niedawno zupełnym przypadkiem odkryłem coś czemu chciałbym abyście się przyjrzeli..(zdjęcie poniżej kiedyś umieściłem film z pracą silnika stąd pochodzi to zdjęcie, drugie to fotka z internetu)sam się zacząłem zastanawiać jak ktoś, kto ma napis SERWIS JAGUAR może takie coś zrobić :evil: ..Jeździłem tak spory kawał czasu bawiąc się w dolewanie płynu który wylewał się spod zderzaka, ze zbiorniczka atmosferycznego, co odkryłem próbując odpowietrzyć niedawno układ.
W związku z tym mam też mam pytanie, w moim x308 zbiorniczek płynu jest czarny(jak pewnie w większości) nie ułatwia to odczytania prawidłowego stanu,rodzi się pytanie jak mam odczytać prawidłowy stan płynu?Wkładałem miarkę do środka i jest teraz nieco powyżej połowy, sprawdzane na zimnym silniku.
-
układ odpowietrza sie sam ,nie trzeba mu pomagać jedynie kontrolować poziom płynu ,
nie bardzo wiem o co chodzi ze zdjęciami ?????? ,że zamienione wężyki ?
-
Nie wyskakuje "cooling fluid low"?
-
jeżeli miał zbyt mało płynu ,to musiał też mieć komunikat ,
ale to dziwne że coś się wylewało, bo to układ zamknięty ,
otwiera się dopiero przy ciśnieniu pow. 1 bara ??????
-
Układ odpowietrza się sam, ale jeżeli nagrzewnica jest zapowietrzona, należy mu troszkę pomóc. Problem zrobił się jak włączałem grzanie w aucie, płynu w zbiorniczku przybywało i wylewał się przez dziurkę niżej(zdjęcie numer 1 oznaczone na czerwono), czyli w tym wypadki wpadał do zbiornika atmosferycznego pod zderzakiem.Tak wężyki zostały zamienione!
-
mimo wszystko nie powinien wylewac się ze zbiorniczka atmosferycznego
-
Ale się niestety wylewał.Oleju nie ubywało, płyn był zawsze czysty.Uszczelka pod głowicą sprawdzona ciśnieniowo, więc sądzę że miało to wpływ. Nie działo się to raptownie, ale po troszeczkę. Jaki ma być stan w zbiorniczku?W połowie, jak w standardowych autach czy ileś cm od korka?