FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: laiq w Grudzień 30, 2010, 10:30:58 am

Tytuł: Problem z wymianą sworznia.
Wiadomość wysłana przez: laiq w Grudzień 30, 2010, 10:30:58 am
Panowie mam do wymiany końcowki drążków kierowiczych oraz dolne sworznie. Samochód od dwóch dni stoi w warsztacie, mechanik twierdzi że nie może wyjać sworznia. Nie znam się na mechanice dlatego pytam czy możliwe są takie problemy przy wymianie dolnych sworzni? 
Tytuł: Odp: Problem z wymianą sworznia.
Wiadomość wysłana przez: magic w Styczeń 02, 2011, 13:38:25 pm
Nie wymieniałem nigdy sworzni w Jagu, ale ogólnie w autach sworznie są wciskane/wyciskane za pomocą prasy. Kiedyś gdy wymieniałem sworzeń w Mercedesie udało mi się to zrobić za pomocą młotka, ale łatwo nie było.
Tytuł: Odp: Problem z wymianą sworznia.
Wiadomość wysłana przez: adams w Styczeń 02, 2011, 14:29:29 pm
Zawsze dobrym sposob w kazdym samochodzie to udezenie mlotkiem w "ucho" gdzie wchodzi stozkowa koncowka sworznia. Mechanik pewnie mial pilniejsza prace i tak sie tlumaczyl ;D ;D ;D
poz adams

Tytuł: Odp: Problem z wymianą sworznia.
Wiadomość wysłana przez: stachu071 w Luty 22, 2016, 19:23:15 pm
Temat bardzo stary ale odpowiem dla potomnych. Jest problem z wyciśnięciem sworznia(nie pamiętam górnego czy dolnego) ponieważ nie ma o co go zaprzeć na prasie. O wybiciu sworzni młotkiem w jaguarze nie ma co marzyć. Ja naciąłem lekko powierzchnię sworznia z dwóch stron, tylko na ok 5mm, tylko tyle ile zachodziło na wahacz, żeby można było zaprzeć przy wyprasowywaniu. Inaczej się nie da, ponieważ wyprasowując go po prostu dalej go wciskamy.

Pozdrawiam
Staszek