FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Grudzień 28, 2010, 12:43:54 pm
-
Potrzebuję pompę paliwa do X-Type 2.5 V6 Sport rok 2001, auto z USA, 4x4. Nie mam niestety numeru części - czy ktoś może dysponuje takim numerem? Kto to robi - Bosch, może inna firma? Taki numer byłby bardzo pomocny.
Poza tym, czy ta pompa jest identyczna jak w mondeo? Jeśli tak to którego mondeo i z jakim silnikiem? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
-
Prawdopodobny numer oryginału Jaguar: C2S35274. Czy zna ktoś numer innego producenta, np. Bosch-a?
Poza tym, ciekawe, czy ta pompka jest taka sama, jak np. w Mondeo? A czy w X-ie 3.0 jest taka sama, jak w 2.5? Zakładam, że wersja Sport nie ma znaczenia.
A może ktoś wie, jakie prawidłowe ciśnienie powinna dawać taka pompa? Moja daje non stop 4,8 bara (dużo za duże).
-
Z tego co piszesz szwankuje raczej sterowanie niż sama pompa. Nie podajesz wszystkich przyczyn, które skłaniają Cię do wymiany pompy, ale wiem że takie objawy mogą być wynikiem wadliwie działającej instalacji LPG. Myślę, że należy odwiedzić dobrego gazownika.
-
Muszę to jeszcze skonsultować z kilkoma osobami:)
Główne argumenty człowieka, który namawia mnie na wymianę pompy to:
"No i Diagnoza Uszkodzona Pompa paliwowa Daję Cały czas 4,83 bara podczas pracy na benzynie nie zależnie od obrotów silnika przyśpieszania i hamowaniu silnikiem , po przełączeniu na gaz ciśnienie nie rośnie wyżej , Czujnik jest sprawny po odłączeniu pompy paliwa ciśnienie zaczynało spadać , czasem chwile po odpaleniu pompa daję prawidłowe ciśnienie (około 2,7bara) po czym zaczyna rosnąc do 4,83 bara . Auto wywala błąd ciśnienia paliwa zbyt wysokie i korekty na benzynie idą w stronę -10%
Wykasowano także adaptacje z ECU i sprawdzono, jak się pompa zachwuje - nie pomogło.
Zalecenie - wymienić pompę paliwa i odciąć ja podczas pracy na lpg by się nie męczyła"
-
Czyli masz źle założoną instalacje lpg!
Jeśli masz czujnik ciśnienia listwy i brak powrotu (tak jak w 3.0l) to musisz mieć emulator ciśnienia pb i wyłączoną pompę.
Inaczej nigdy nie dojdziesz do prządku z trimami , a przy ciśnieniu ponad 4 bary jest nie możliwe że wyszło ci tylko -10% czy to l.trim czy s.trim bo to prawie 100% więcej niz założył konstruktor i takich poprawek kom ci nie zrobi napewno.
-
Ten znajomy mówi, że odcięcie pompy paliwa trzeba zrobić - wtedy na PB będzie działać, a na LPG nie. Tylko, że mówi, że to trzeba zrobić jak wymienię pompę - bo ta wg niego jest zepsuta, bo daje tak wysokie ciśnienie, więc wg niego nie ma sensu robić odcięcia dla tej pompy.
-
nie wiem czy dobrze rozumiem wątki o takiej tematyce (wyłacznie osobiste zdanie)
panowie i panie ,jeśji kupujecie Jaguara po co pytacie zamienne oczęści z innych samochodów ?
kupcie sobie mondeo i po problemie ,
wiele razy był poruszany ten temat ,osobiście jestem przeciwnikiem jakichkolwiek innych części niż oryginalne,
prawdopodobnie to zdanie spotka się z wieloma sprzeciwami ,ale jaguar wymaga... kogo nie stać niech odpuści
i pozostawi go w sferze marzeń ,a kogo stać niech kupuje oryginały ,
tylko tak zapewnimy ciągłość życia prawdziwego Jaguara.
-
Dla Twojej wiadomości, niestety lub stety, ale Jaguar X-Type i Ford Mondeo ma całkiem niemało wspólnych cześci. To znaczy, że dokładnie ta sama część trafia do Mondeo i X-Type. To nie jest wsadzanie innej części od innego samochodu do wspaniałego Jaguara, jakieś kombinowanie. To jest wsadzanie dokładnie tej samej, takiej samej części do właściwego samochodu, tylko płacenie mniejszej ceny. Tyle. Z resztą, w branży samochodowej to oczywistość od dziesiątek lat, że jedna część, np. dajmy na to łożysko koła idzie do bardzo wielu samochodów różnych marek. Jedyne co ją różni, to cena i czasem nr części, w zależności do jakiego samochodu idzie:) Globalizacja, nic więcej.
-
wiec do Twojej wiadomości ,nie podoba mi się ta globalizacja ,ale to nie powód do sporów ,
chyba napisałem wyraźnie ,że to "osobiste zdanie " ...
-
Przecież my się nie spieramy:) Wymienilismy się jedynie nieco innymi poglądami - trzeba się różnić, ale robić to pięknie:)
-
:-za mozemy się nie zgadzać , ale z klasą :-tylko
-
nie ma to jak dobry moderatorski :-off
buahahahahaha :-R :-hehe :-hehe :-hehe
Pozdrawiam !
ps do 2,5 i 3,0 pompa na 99,9 % jest ta sama
-
no ,kochany ,wypraszam sobie ;D ;D ;D
w kazdym wątku występuje :-off wszyscy na to przymykamy oko ,
rzecz polega na dyskusji :-za ja osobiście jestem zwolennikiem oryginału z napisem "Jaguar "
jeśli ktoś się nie zgadza jego prawo ,
tu nie ma dyskryminacji :-R :-R :-R za post :-K
-
i całe szczescie ze sie przymyka (pozdrawiam modów! )... :D forum bez offtopa - byłoby nudne >:D
A co do części to ja tez wole te z napisem Jaguar, ale jak mam dwie IDENTYCZNE czesci od tego samego producenta i różnią sie tylko napisem i ceną ... hmmm az tak zatwardziałym to nie jestem :)))
ps. czyli profanacją mozna by nazwac założenie do Jaga klocków hamulcowych np, Boscha, TRW, czy Ferodo :-gwizd
-
TWR były w Jgu od początku...
-
TWR były w Jgu od początku...
ehh ;D nie lap mnie za slowo ... :P
no to pomijajac TRW ... (na ktorym kupujac w sklepie tez nie ma napisu Jaguar)
-
nie łapię ,to szczera prawda w karzdym uk serwisie polecają TWR ,jako polecane przez Jaguara... cóż poradzić... ;D
-
:-off
;D ktr, numer pompy ktora podales, jest prawdziwa. x-type dieselek ma identyczna pompa jak mondeo, jednak
w benzyniak pompa siedzi w baku i jest inna niz w mondeo. w europie raczej kupisz tylko "orygynalna", nie
moglem znalesc zadnych zamienikow. w usa sie sprzedaje jeden zamiennik, jednak po 600 dolarow za sztuke,
to sie nie oplaca ;)