FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Janek w Grudzień 27, 2010, 18:30:55 pm
-
Witam !
Mam pytanie do ludzi obeznanych z tym samochodem. Jak wygląda kwestia awaryjności X-typa i koszt części. Rozumiem, że przednie zawieszenie to istny Mondeo. Czy istnieją zamienniki ? Jak wypada to auto pod względem eksploatacyjnym przy innych samochodach tej klasy ? (Volvo s60 itp) Czy napęd 4x4 daje dużo większy komfort jazdy ? Pasażerowie z tyłu mają trochę miejsca ? Czy są problemy z serwisowaniem Jaga ?
Będę niezmiernie wdzięczny za poważne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
-
Mam napęd 4x4 teraz zima a ja sobie parkuję gdzie chcę.Jestem panem zaspy :-tylko Zimą mam kapryśną elektronikę, ale idzie ten problem oblaskawić jak wiesz co może być za niespodzianka.. Samochód jest ciasny, ale jak go poznasz po odkupieniu od kogoś i zrobisz co trzeba to jest niezawodny. Jeżeli stać cię na większe koszty przy tankowaniu to masz niezłą zabawę. Nie popiszczysz kólkami ale jak już wyrwiesz do przodu to ci te 196 koni starczy. Z częściami nie ma problemu ale jak już wjedżasz do mechanika to za samą nazwę wozu płacisz więcej. Zamienniki to nie problem jednak przy tarczy sprzęgla nie ma że boli. Musisz jednak pamiętać : ,,tanie mięso jedzą psy...." Myślę że pod względem eksploatacji to to samo co w innych samochodach tej klasy. Nie wiem jak ze sprzedażą , ale z tego co wiem samochody z 6 V trudniej sprzedać - hmmm za to jaka zabawa. Pamiętaj jednak jak jesteś w trasie , to nie masz problemu z tym czy wyprzedzisz te trzy TiRy jadące razem czy nie, a od tego zależy często twoje życie :-wings. Ufam temu samochodowi - choć raz mnie zawiódł, ale była to wina nieuczciwego mechanika :-thumpdown i tu jest większy problem niż z eksploatacją i servisem tego cacka. Pozdrawiam.
-
Witam
Co do przedniego zawieszenia to nie do końca jest to modneo, mianowicie amortyzatory nie pasują ponieważ potrzebny jest odstęp na łożysko które umieszczone jest w poduszce amortyzatora.
-
Dzięki.... może jakieś inne sugestie ?
-
powiem tak, mimo ze od czasu do czasu jakis problem wyjdzie i tak będziesz zadowolony z tego samochodu, przynajmniej ja tak to sobie tłumacze :))
-
Witam,
Moja rada, to nie szukaj ideału za 20-25tys. zł, bo takiego nie kupisz. Za egzemlplarz w dobrym stanie technicznym trzeba zapłacić 30-35 tys.. Najlepiej kupuj z osobą, która miała do czynienia z X-Type'm i ma cokolwiek pojęcie o mechanice. Z mondeo pasuje kilka rzeczy, ale nie sugerował bym sie tym przy zakupie ;)
Z zamiennikami jest ciężko, ale pod względem eksploatacji porównując inne marki wypada moim zdaniem :-super
Napęd 4X4 jest boski, najwięcej frajdy daje w zimie ;D idzie po śniegu jak szalony. Dodając do tego system DSC, to po prostu bajka.
Pasażerowie z tyłu nie mają zbyt wiele miejsca, ale u mnie jeszcze nikt nie powiedział, że mu ciasno.
Zresztą, w S-Type'ie nie ma go sporo więcej, a jest o klasę wyższy.
Co do serwisów, to najlepiej sprawdź na forum lub popytaj gdzie jest najbliższy Ciebie i jakiej jakości usługi gwarantuje.
Pozdrawiam.
-
No i chyba zapomnieliśmy powiedzieć koledze o hamulcach. Delikatnie mówiąc to przy masie 1,5 tony te hamulce nie są najlepsze - można się nabrać...
-
Ja nie wiem co Wy macie z tymi hamulcami, ja jak kupowałem to miałem wymienione klocki tarcze oraz płyn i moje hamulce są znakomite, nawet nie muszę się szczególnie wysilać żeby skutecznie zahamować. Mój kumpel miał słabe hamulce w seacie i wszyscy mówili mu że te samochody tak mają, jednak wystarczyła zmiana płynu hamulcowego i teraz są jak brzytwa. Więc proponował bym zacząć od wymiany płynu. Pozdrawiam
-
Jeśli chodzi o ha,ulce, to faktycznie nie ma rewelacji. Wymieniłem tarcze i klocki BOSCH-a, przeczyszczone zaciski, nowy płyn hamulcowy... Ale dalej hamuje średnio jak na takie autko. Jesli się mocno "depnie", to auto staje w miejscu.
Moje podejrzenia padają na servo, bądź minimalna nieszczelność w układzie podciśnienia ??????
-
Mam doswiadczenie jesli chodzi o x-type ale tylko z silnikiem diesla 2.0d ( ford tdci )
Bardzo EKONOMICZNE i bezawaryjne silniki . Po przebiegach 160000 - 220000tys km pojawia sie jak w kazdym
dieslu problem z turbiną ( regeneracja 550zl ) czy z wtryskami . Tu sprawa nie jest ciekawa - są drogie .
ALE WSZYSTKO WYNAGRODZI EKONOMIA I PRESTIŻ
-
Ja mam 3,0 automat -w zimie rewelacja,latem rewelacja.
Awaryjnosć-odpukać mój jest OK
Pali dużo bo około 16 po mieście-ale idzie jak pocisk.
Jak szukasz taniego w eksploatacji samochodu to niestety nie ten typ.
Jak słyszę ,zapytania części odnośnie Mondeo to dla mnie tragedia.
Jak nie masz pieniędzy to nie wysilaj sie na dobry i markowy samochód.
JAGUAR to samochód z charakterem dla indywidualistów i tylko ktoś taki powinien go kupować.
Poczekaj jeszcze parę lat jak twoje zarobki znacznie wzrosną i wtedy wróć do tematu.
BŁAGAM nie niszczcie wyjątkowości tej marki-SKĄPCY zostawcie JAGUARA w spokoju
Czeka na was VW Golf IV
-
Czeka na was VW Golf IV
A co myślisz ten samochód się nie psuje, a naprwy i części są za darmo... :-nuts
-
Czyli tak: jak nie masz problemu, to kup sobie samochód ;D
-
Pali dużo bo około 16 po mieście-ale idzie jak pocisk.
Jaguar to nie wyścigówka, na pseudo lans to sobie można audi kupić.
Jak słyszę ,zapytania części odnośnie Mondeo to dla mnie tragedia.
Pytam, gdyż niekiedy ciężko dostać oryginalne części.
Jak nie masz pieniędzy to nie wysilaj sie na dobry i markowy samochód.
JAGUAR to samochód z charakterem dla indywidualistów i tylko ktoś taki powinien go kupować.
Poczekaj jeszcze parę lat jak twoje zarobki znacznie wzrosną i wtedy wróć do tematu.
BŁAGAM nie niszczcie wyjątkowości tej marki-SKĄPCY zostawcie JAGUARA w spokoju
Czeka na was VW Golf IV
----
Wracając do tematu. Jaki rocznik najlepiej kupić ? Jest jakiś felerny ? Jak wyglądają problemy z zawieszeniem na polskich drogach ? Czy za 25k można kupić ten samochód w rozsądnym stanie ?
post poprawiony na prośbę wstawiającego
-
Czy za 25k można kupić ten samochód w rozsądnym stanie ?
NIE
-
witajcie , jezdziłem vw do tej pory jednak przyszedł myslę że, taki czas przychodzi na kazdego z nas styl życia piorytety itp
kot doskonale uzupełnia moje życie > nabiera się dystansu , i takich innych rzeczy, więc bez nienawiśc do innych jag daje radość, o to że zamiast 0.5 wódki czy czteropaku piwa kupuje świece i dobrze mi słuchając v 6 :-A
-
a wracają do tematuponizej 30 tysi ciężko zdobyć kota w stanie zadawalającym , poniżej tej cyfry musisz liczyć się z kilkoma naprawami , więć cena musi być odpowiednio niska bez osoby zaprzyjążnionej znającej charakter kota nie podchoć .
radości z łowów ;D
-
Ok, dzięki. To w takim razie na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu X-typa ?
-
Ok, dzięki. To w takim razie na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu X-typa ?
1. Stan skrzyni automatycznej
2. Stan tylniego zawieszenia
3. Sprawdź kody błędów, nawet zwykłym skanerem OBDII
4. Przejedź się kotem na dystansie 50-60km (wiem, że to może być drażniące dla sprzedawcy, ale przecież zwrócisz za paliwo)
5. Sprawdź działanie napędów 4X4 (trzeba podnośnik, 4 koła powinny się kręcić)
6. Sprawdź czy nie ma wycieków przy: redyktorze, skrzyni biegów, tylnim moście
7. Stan reflektorów przednich (często są urwane mocowania i nie ma możliwości regulacji)
8. Stan nadkoli i osłon pod silnikiem
To tak z grubsza ;)
-
A co powiecie o tej ofercie ?
http://moto.allegro.pl/cudny-x-type-sport-3-0-navi-skory-xenony-lpg-i1381626508.html (http://moto.allegro.pl/cudny-x-type-sport-3-0-navi-skory-xenony-lpg-i1381626508.html)
W ogóle to bardzo dziękuję robertth za wskazówki.
Na co jeszcze patrzeć w jagach z przebiegiem 100k km + ?
-
przebieg nie wydaje mi się podejrzany
sprawdz systemy czy działają esp
jaki gaz jedz do gazownika kiedy był zagazowany jak nie dawno to sprawa podejrzana
może nie trafili z gazem i chce sie pozbyć
spinki mocowania nadkoli
tarcze hamulcowe w jakim stanie - powinny być przy tym przebiegu drugie w połowie grubości
mocowania elementów z przodu ssilnika najlepiej zaprzyjażniony lakiernik rzut okiem :-W
zmieniarka w kufrze obsługuje :o
felgi opony stan dużo mówi o jeżdzie :-yipee
powinna już być przytarta kierownica normalna sprawa
normalne wypracowanie skóry też na miejscu
obejrzyj dwa razy
-
Może mi ktoś jeszcze powiedzieć od jakiego roku są montowane nawigacje wraz z komputerem w jagach ?
-
Od poczatku X czyli 2001r
-
Czy jeżeli Jag nie jest 4 x 4 to ma napęd na przód czy tył ? Chodzi mi o wersje rok 2003+.
-
Czy jeżeli Jag nie jest 4 x 4 to ma napęd na przód czy tył ? Chodzi mi o wersje rok 2003+.
Bez względu na rocznik napęd jest wtedy tylko na przód.
-
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mam ostatnie pytanie przed zakupem samochodu. Czy jest jakaś część tego modelu, która się szczególnie psuje ? Taka, z którą praktycznie każdy X-type ma problem ? Dla porównania w Passatach B5 siada (tylne )zawieszenie, w Fordach rdzewieje karoseria, w Renault siada elektronika. Z tego co udało mi się przeczytać na forum, to w Jagach są słabe hamulce.
-
hamulce wedlug mnie jeszcze ujda, ale swiatla to kompletna katastrofa. Wczoraj jechalem w takim polmroku i kompletnie nic nie widzialem, musze kupic jakies dobre zarowki co polecacie? Jezeli to nic nie pomoze to chyba zaloze zestaw HID bo nie widze innego wyjscia. Chcialem zaznaczyc ze swiatla mam dobrze wyregulowane
-
światła to standard...
a co do powszechnych usterek to możesz jeszcze mieć drobny problem z dolotem do turbiny. Zalatwienie sprawy ok. 400zl.
-
Mam ostatnie pytanie przed zakupem samochodu. Czy jest jakaś część tego modelu, która się szczególnie psuje ? Taka, z którą praktycznie każdy X-type ma problem ? Dla porównania w Passatach B5 siada (tylne )zawieszenie, w Fordach rdzewieje karoseria, w Renault siada elektronika. Z tego co udało mi się przeczytać na forum, to w Jagach są słabe hamulce.
Słabe hamulce, to nie rzecz która się psuje, tylko tak jest. Chociaż w większej części przważa za tym odczucie i masa auta.
Rzeczy o których pisałem wcześniej, są typowymi usterkami X-Type'a.
X też rdzewieje na dole przednich słupków, ale to jest nie widoczne. Zakrywa to błotnik i nadkole. To jest typowa przypadłość.
-
Słabe hamulce to w moim odczuciu mit. Kupiłem samochód faktycznie ze słabymi hamulcami, ale okazało się że tarcze są krzywe i za cienkie. Po wymianie na solidne (nawiercane) przejechałem już 10 tyś i jest lepiej niż dobrze.
Jeśli chodzi o lampy to firmowe rozwiązanie jest faktycznie beznadziejne, ale jest na to prosty sposób. Po pierwsze "szkła" (są plastikowe) bardzo łatwo rysują się i stają się matowe. W takim przypadku trzeba je polerować, koszt niewielki, około 50 zł, a efekt doskonały. Są jak nowe. Dodatkowo zamontowałem żarówki Philips Diamond Vision. W efekcie tych zabiegów światła są bdb.
-
Po pierwsze "szkła" (są plastikowe) bardzo łatwo rysują się i stają się matowe. W takim przypadku trzeba je polerować, koszt niewielki, około 50 zł, a efekt doskonały.
Możesz napisać coś więcej na ten temat? Czasami jak jadę moim X'em, to mam wrażenie, że mam wyłączone światła - niby klosze wydają się czyste i w miarę dobre, a mimo wszystko widzialność jest kiepska :(
-
Jeszcze nie polerowałem u siebie reflektorów, ale jak nadejdzie wiosna na pewno to poczynię. A więc potrzebne nam będzie:
Papier ścierny wodny o gramaturze od 500 (jeśli kosze bardzo zniszczone), 1000, 2000, 2500 - każdego po 2 arkusze. Drewienko podbite filcem
Pastę polerską lekko ścierną do ostatecznego efektu
do tego koło polerskie podbite filcem
Najpierw papierem wodnym na mokro polerujemy klosze, zależy od stopnia zużycia lampy używamy interesującą nas gramaturę. Np. od 1000 a kończymy na 2500. Podobno reflektor jest w tedy biały. Nakładamy pastę polerską i polerujemy filcem aż do uzyskania satysfakcjonującego nas efektu. Pozdrawiam
-
Instrukcja polerowania w 100% profesjonalna :-super
Jednak bez wymiany żarówek na bardziej efektywne będzie i tak słabo. Dodatkowo, ze względu na swą konstrukcje lampy X-TYPE wymagają bardzo częstego czyszczenia.
-
Jeśli chodzi o hamulce, to z początku myślałem że są bardzo słabe/"miękkie"/. Wymieniłem tarcze i klocki . Auto dalej hamuje średnio w porównaniu do aut tej klasy, ale wtedy gdy naciskamy pedał hamulca powoli i łagodnie.
Całkowicie zmieniłem zdanie gdy musiałem nagle zahamować .
Mocne I ZDECYDOWANE "depnięcie" powoduje, że auto staje prawie w miejscu. :-tylko :-A