FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: czapka w Wrzesień 12, 2008, 22:40:35 pm
-
Ponieważ mam w planie troche pobawić się elektroniką w XJR8 a nie miałem z tym wiele doczynienia, pytam:
- po czym rozpoznać wersje oprogramowania ECU (wiem, że było kilka)
- czy ktoś już próbował oszukać w jakikolwiek sposób komputer
- czy ktoś dysponuje dokładniejszymi danymi ECU
-
z tego co sie orjetuje wczesne modele nie mozna bylo programować.(dopiero AJ27)
dane z komputera mozna otworzyć używając WDS otwierajac dane komputera.
ale to były tysiące numerow i liter w rzędach okolo 5 stron A4.
Jaguar mial problem z przepustnica i trzeba było sprawdzić jakiś numer aby stwierdzić czy przepustnica jest dobra czy zla.
ale nic poza tym numerem eksperci nam nic nie podali. (mozliwe ze jakis ekspert od programowania moglby to rozczytać.
-
Niestety mój komputer jest nietykalny. Facet z naprawdę dużą wiedzą (David Marks, zorientowani wiedzą kto to) widział to pierwszy raz w życiu, nawet z jakims swoim specem z Turcji nie dali rady przywrócić ustawień fabrycznych.
Dlatego też mam na myśli zmodyfikowanie sygnałów z czujników np. temperatury powietrza. A im wiecej mam danych tym lepiej.
-
obserwowałem prace czujników przez WDS . jeśli odłączysz np czujnik płynu chlodniczego ECU zapalić lampkę Check engine i zaczyna pobierać informacje z czujnika temperatury oleju. (obserwując CTS po odlaczeniu przewodów scan pokazuje dalej wzrost temperatury !
Nowa generacja komputerów i programów.
Ale jest możliwość prze programowania mialem kiedyś S-typa (V-8) ktory mial program transmisji na V-6 . experci z Jaguara przyjechali i przeprogramowali używając specjalnie zaprogramowany scan (gds 510).Jak rowniez WDS moze programować ale tylko fabryczne programy.