FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jannaf w Wrzesień 08, 2008, 13:38:13 pm
-
PROBLEM !!! Od jakiegoś czasu muszę uzupełniać płyn HSMO w układzie wspomagania/levelingu. Dziś wlazłem pod samochód i stwierdziłem "pocenie się" lewego tylnego amortyzatora. Czy jedyne wyjście to zakup zestawu do konwersji i pozbycie się nivomatu, czy można coś tam jeszcze próbować uratować. Poza nieszczelnością system wydaje się być sprawny i przez 7 m-cy od zakupu nie mogłem złego słowa o zawieszeniu powiedzieć. Nie wiem czy było już coś w układzie robione, ale amortyzatory są chyba firmy BOGE. Trochę mi żal czynić drastyczne kroki, a jeszcze bardziej szkoda wykładać sporą kasę. Co wy na to???
-
Można zakupić nowe nivo, ale to większy wydatek niż zestaw do konwersji, no chyba, że wymienisz tylko 1.
-
Poprzedni właściciel przy sprzedaży zarzekał się, że wymieniał tylne amory po sprowadzeniu auta, stąd moje pytanie czy fabryczne były BOGE czy inne. Może istnieć jakaś inna przyczyna nieszczelności ?? (podłączenie przewodu czy cóś takiego???)
-
Tak, fabrycznie były BOGE.
-
:-zly
-
Witam.----w jaki sposób uzupełnia się ten płyn w NIVO i gdzie go się nalewa---u mnie też tak mi się wydaje,że od pewnego czasu jest coś nie tak z zawieszeniem z tyłu?!?! Pozdrawiam Chris.
-
Chris - zależy który masz rocznik auta. Roczniki '90 do '92 mają zbiornik (taka czarna trumna) na prawym przednim nadkolu (wspólny ze wspomaganiem kierownicy) , a od '93 trochę mniejszy zbiornik (oddzielny niż od uładu wspomagania kiery) z zielonym dekielkiem, umiejscowiony w podobnym miejscu. Lejesz oczywiście tylko płyn hudrauliczny CASTROL HSMO.
Jeżeli masz model sprzed modernizacji '90 (z płaskimi kluczykami od drzwi i stacyjki) to zbiorniczek jest chyba też wspólny z wspomaganiem ale nieco mniejszy niż w modelach '90-'92.
;D To jest moja 200 wiadomość ;D
-
Jannaf-dzięki za info.Mam Daimlera XJ40 z 1989r.---pierwsza rejestracja w 1990r. ma już kluczyk Forda okrągły.Mam najprawdopodobniej jeden zbiornik(czarny)na prawym nadkolu i rzeczywiście dolewam do niego czasami po trochu płynu,ale wydawało mi się do tej pory,że jest to zbiornik od wspomagania kierownicy,bo dla odmiany cieknie mi trochę pompa,ale teraz muszę zwrócić też uwagę na NIVO.Jutro zobaczę co i jak i dam znać.Pozdrawiam Chris.