FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wojt w Wrzesień 30, 2010, 17:05:06 pm
-
Może ktoś z was miał podobny problem i podpowie mi co zrobić!
Brak u mnie automatycznej regulacji kierownicy i fotela po wyjeciu kluczyka-bezpieczniki sprawne.
Ręczna działa góra dół,fotel również,oprócz przycisku lędzwiowego ??????
-
Hejka
Po pierwsze sprawdz czy przelacznik na kolumnie kierownicy jest ustawiony na auto a nie na manual ,bo piszesz ze recznie idzie ja ustawiac .Ustaw na manualu tak jak ci przypasuje a pozniej zapisz ustawienia poprzez manual 1 lub 2 w pamieci komputera i przestaw ten wlacznik na auto.Powinno dzialac bez zazutow jesli nie to hmmmm grubsza sprawa .
Pozdrawiam z .... ( chwilowo z pyrlandji ) dziej
-
Witam nie działa mi ustawianie kierownicy to znaczy góra/dół chodzi bez problemu na off czy manual . Ale nie reaguje kierownica na przesuniecia do mnie i ode mnie słychać cykanie przekaźnika przy próbie przybliżenia kierownicy ręcznie pokrętłem czy coś tam można zreperować i gdzie czy trzeba szukać nowego przekaźnika i gdzie go można dostać?
-
To cykanie to pewnie przekaźnik własnie, więc nie działa silnik bo albo on padł albo przekaźnik po mimo że cyka nie podaje napięcia.
-
Da się to ręcznie zreperować ? czy trzeba gdzieś szukać po świecie takiego przekaźnika
-
No przekaznika nie naprawisz. Można najwyżej na chwile zworke zrobić i zobaczyć czy silniczek sie odezwie czy nie. Aczkolwiek stawiam na zjarany silniczek
-
Pytam z czystej ciekawości - czy ustawianie kierownicy ma dwa osobne silniczki, czyli jeden dla sterowania góra/dół a drugi dla sterowania do mnie/ode mnie?
-
Dobre pytanie myślę że wszystko jest na jednym i padł tylko przekaźnik bo tego może uda się zreanimować na jakiś inne bo jak się okaże że jest to silniczek Kierownicy to pewnie będzie nie dostępne na Polskim rynku :-boks
-
U Ciebie działa góra/dół, więc to mnie zaczęło zastanawiać. Jeśli jest na jednym silniczku to raczej też na jednym przekaźniku. MOże coś się "pokruszyło" w mechanizmie sterowania do mnie/ode mnie. To tylko spekulacje, ale coś musi wprawiać kierownice w ruch. Może jest tam jakiś mechanizm śrubowy i uszkodził się gwint i blokuje.
-
Mądrze powiedziałeś nie długo zwolni się miejsce w znajomym warsztacie i tam w kącie będę mógł spróbować jakoś to ogarnąć najgorzej że w tej chwili kierownica jest w położeniu max dociśniętej do deski to też nie wiem jak tam będzie z odkręceniem osłonek kolumny
-
Poszukałem trochę na forum i znalazłem wątek dotyczący XJ (możliwe, że s-type ma tak samo) - http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2488.0
W jednym poście piszą o dwóch silniczkach "na kolumnie sa zamocowane dwa motorki (patrzac od strony kierowcy )jeden na dole kolumny dokręcony w poprzek reguluje kierownice góra dol
drugi na gorze kolumny nasadzony na plastikowa obejma podluznie do kolumny. reguluje wysuwanie i wsuwanie kierownicy. Dolne silniczki były ulepszane ze 3 razy
aktualnie sprzedaja silniczek z modulem-kompem Duze $.
Lepsza sprawa wygląda z górnym motorem polaczony jest z mechanizmem metalowym kablem dlugosci okolo 10cm(kabel na koncach jest spłaszczony -na kwadrat.(kabel ten rozpada sie) (...) "
A to już kolumna kierownicy s-type'a (przedlift) i wygląda jakby rzeczywiście były 2 silniczki
-
Masakra to sobie chyba nie poradzę z tym :(