FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pablo w Lipiec 30, 2008, 13:26:30 pm
-
MOje auto jezdzac normalnie wciaga do 18 litrow , jezdzac na sporcie i dociskajac grobo ponad 20 litrow - to chyba za duzo....:(
Ile pala wasze auta ???
-
sprawdziłem - miasto - cuś okolo 13l
w trasie (prędkość stał ok 120km) poniżej 9 się nie da, wychodzi około 10l :-A
-
Wiec moze ktos wie czemu moj tak chla ??
przypominam 3.0 benz
-
ciężka nóżka.... :-R
a tak na poważnie - koty lubią sobie popić, co prawda twój wynik jest porażający :o
może ktoś miał podobnie??
-
Umiem jezdzic ekonomicznie, zawsze mialem duze silniki .... wiem ze jak sie wstawia to ma prawo wciagnac ...no ale jak sie go tylko muska no to powinien wziasc max 12 litr ......................... :-thumpdown
-
sprawdź sondy lambda, w tych autach padają jak muchy.
-
Mam zamontowany gaz , wiec lambdy jakby nic do spalania nie maja....
-
wręcz przeciwnie...
-
Gdy silnk przelaczy sie z benzyny na gaz , odczyt sady nie jest brany pod uwage, sada pracuje ale do spalania nic niema, nie raz nawet "rysuje" sie obraz sady w komuterze do gazu ...
-
masz instalację gazową bez komputera??? nie sądzę.
-
z komputerem....
-
instalacja sekwencyjna korzysta z sygnału z wtryskiwaczy, a ten jest podawany na podstawie danych pochodzących z sond lambda.
-
Owszem masz racje, ale pozostaje jeszcze czujnik wzbogacania mieszanki , sady z tamtad biara odczyt....
...............
Jesli sady - to powiedz jak sprawdzic ktora sie spalila ? sa 4 ... Komputer widzi dwie ...........
-
Owszem masz racje, ale pozostaje jeszcze czujnik wzbogacania mieszanki , sady z tamtad biara odczyt....
...............
możesz rozwinąć tę nowatorską teorię?
-
sada pobiera min odczyc z czujnika wzbogacania mieszanki, jesli ten bedzie wadliwy to i sada bedzie dawala zly odczyt
-
niestety, kolego, Twoja teoria jest równie słaba jak ortografia...
-
Kolego, delikatnie mowiac jestes niemily , cwaniakujesz niemajac wiedzy ... Ja to co napisalem wiem od profesjonalistow ktorzy sie pol zycia tym zajmuja , wiec jak chcesz obalic moja wypowiedz polecam dobra szkole gdzie mozesz sie doksztalcic
-
Oj akurat Jagoholic ma trochę wiedzy:) i ma całkowitą rację, sonda lambda to tylko taki czujnik, który sprawdza zawartość tlenu w spalinach i tylko z nich może "brać odczyt", natomiast koledze Pablo chodziło chyba o to, iż komputer sterujący wtryskami może, po przejściu na gaz, odczytywać niezbędne dane do prawidłowego działania i wytwarzania stechiometrycznej mieszanki paliwowej z czujnika położenia przepustnicy, temperatury powietrza dolotowego i urządzenia zwanego potocznie przepływomierzem, który to bada masowe/objętościowe natężenie przepływu powietrza zasysanego w danym momencie przez silnik. Sondy lambda choć do prawidłowej pracy potrzebują wysokiej temperatury (300-350°C) to zbyt wysoka im szkodzi i padają, a ma to często miejsce w samochodach zasilanych gazem LPG ze względu na wyższą temperaturę spalin wydechowych.
-
:):):) no wlasnie