FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: koko88 w Kwiecień 20, 2018, 20:49:32 pm

Tytuł: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: koko88 w Kwiecień 20, 2018, 20:49:32 pm
Witam, mam xj40 sovereign 4.0 z 93', moj parownik klimy jest nie szczelny I potrzebuje nowego,  zastanawiam sie.gdzie takowego szukac? Warto kupic uzywany sprawny czy nie.bardzo? Mozna ewentualnie go.zastapic parownikiem z jakiegos.innego samochodu/modelu?
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Maciejcat w Kwiecień 20, 2018, 23:19:24 pm
 Myślisz o osuszaczu ? Kupiłem wczoraj osuszacz  do S type 110 zł brutto . Może poszukaj w firmach które zajmują się sprzedażą cześci do klimy.
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: chris1796 w Kwiecień 21, 2018, 22:56:52 pm
Osuszacz a parownik (chłodnica) klimatyzacji to zupełnie dwie rożne części. Osuszacz wygląda zazwyczaj jak filtr a parownik jak chłodnica silnika.
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Kwiecień 22, 2018, 20:54:11 pm
Chlodnica to skrapracz. Parownik to jest to co miesci sie pod deska rozdzielcza.
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: koko88 w Kwiecień 25, 2018, 18:57:01 pm
To jest to co znajduje sie pod deska rozdzielcza, jakies pomysly gdzie to dostac? Jak ewentualnie  sprawdzic szczelnosc uzywanego parownika?
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Unitronic w Kwiecień 25, 2018, 21:48:21 pm
Jak coś ja mam sprawny parownik. Co prawda samochodem nie jeździłem. Ale demontowalem sprezarke i chlodnice i musialen odsysac gaz. Także uklad szczelny.
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Kwiecień 26, 2018, 00:28:42 am
Szczelnosc bardzo latwo. Podlaczasz sprezone powietrze i zanurzasz w wodzie.
Tytuł: Odp: Parownik klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 27, 2018, 19:31:11 pm
W Jagach xj40 z 1993-1994  były duze problemy ze szczelnością  parownika.  Fabryka używała jakieś złe kleje do sklejania tych rurek .  kupić urywany  to moze być tez problem jedynie gdy ktoś wymienił  na nowy . Ja swego czasu  kupiłem w 2000 roku nowy Parownik ale nigdy go nie montowałem . Ponad rok temu wysłałem znajomemu do Polski i  jak mechanicy  go montowali to stwierdzili ze ciągle trzyma podciśnienie . Fabryka montowała gumowe korki  na końcach  rurek .
 Wyjęcie parownika jest  bardzo pracochłonne  tak ze jak  juz wymieniać to być pewnym czy ten drugi jest szczelny.
 tak jak sebek1111  pisze  warto sprawdzić gdzie cieknie . Ja czasami używam azot sprawdzając szczelność A/C.