FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Andrzej4563 w Styczeń 14, 2015, 21:36:55 pm
-
Od kilku dni zauważyłem ,że ogrzewanie zaczyna szwankować . Aż przestało całkowicie grzać , w samochodzie chłodnia . Na forum znalazłem kilka przydatnych sugestii w tym temacie. Okazało się że elektrozawór odmówił posłuszeństwa , podobno częsta usterka w S-typach. Tak więc zamówiłem nowy. Dziś dotarł do mnie 498 złociszy ( nówka ) . Szybka akcja wymiany , ponieważ już wiedziałem jak się do tego zabrać . Około 1,5 godziny pracy. Napełnienie układu płynem , odpalenie silnik . Jest sukces ( ale nie do końca ) . Elektrozawór działa , ponieważ węże za nim już są gorące . Ale grzeje wewnątrz jakoś słabo. Być może jeszcze nie jest do końca odpowietrzony ? Lub nagrzewnica jest zasyfiona ?? Jutro walczę dalej . pozdrawiam :-A :-A :-A
-
A gdzie ten elektrozawor sie znajduje? przy chłodnicy wody z prawej strony?
-
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm (http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm)
-
masz trzy przewody po prawej stronie grodzi pod podszybiem to wejście do nagrzewnicy możesz tam sprawdzić drożność nagrzewnicy i ją ewentualnie przepłukać
-
Tak też uczyniłem. Dostałem się do nagrzewnicy , zalałem ją roztworem ( ocet + kwasek cytrynowy ) . Ale chyba za krótko czekałem na efekty. Po około 1 godzinie przepłukałem nagrzewnicę wodą . Prawa strona grzeje już dużo lepiej , lewa nie bardzo. Widocznie jest solidnie zasyfiona . Za parę dni powtórka z rozrywki . Tyle że będę starał się dobrać mocniejszy środek czyszczący.
-
Próbuj napewno sie uda
-
Walka z nagrzewnicą została pomyślnie zakończona. Obie strony grzeją . Przy okazji zajrzałem pod deskę rozdzielczą , okazało się że już ktoś tam grzebał . Rury z nawiewów były rozłączone , przez co strona pasażer miała zmniejszony nawiew. Poskładałem to i jest dużo lepiej. Kolejny feler został wyeliminowany . Nagrzewnicę zalałem ponownie octem + kwasek cytrynowy . Roztwór podgrzałem do temperatury wrzenia , no i zalałem nim ( nagrzewnicę ) . Zostawiłem na całą noc . Następnego dnia , płukanie gorącą wodą + dmuchanie kompresorem. Jest ok . :-V :-V :-V
-
to dobrze tak rzymać
-
Andrzeju, mam prośbę, czy mógłbyś mi podać oznaczenie silnika 2.5? To taka biała nalepka w okolicach koła pasowego, mam problem z identyfikacją swojej jednostki i szukam porównania, dzięki z góry!
-
Kiedyś miałem też problem podobny - przy zbiorniczku od płynu chłodzącego pękł króciec z powrotem (ten na górze), lecz nie odpadł a płyn kapał sobie... prosto na przyłącze do elektrozaworu.
Przewody wchodzące do wtyczki umieszczone są w silikonowych uszczelkach - nie wytrzymało to uszczelnienie i powstało zwarcie - efektem był uszkodzony sterownik (ten za schowkiem pasażera) - wystarczyło przelutować dwie ścieżki, które odparowały.