FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Andrzej4563 w Styczeń 14, 2015, 21:36:55 pm

Tytuł: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Styczeń 14, 2015, 21:36:55 pm
Od kilku dni zauważyłem ,że ogrzewanie zaczyna szwankować . Aż przestało całkowicie grzać , w samochodzie  chłodnia . Na forum znalazłem kilka przydatnych sugestii w tym temacie. Okazało się że elektrozawór odmówił posłuszeństwa , podobno częsta usterka w S-typach. Tak więc zamówiłem nowy. Dziś dotarł do mnie 498 złociszy ( nówka ) . Szybka akcja wymiany , ponieważ już wiedziałem jak się do tego zabrać . Około 1,5 godziny pracy. Napełnienie układu płynem , odpalenie silnik . Jest sukces ( ale nie do końca ) . Elektrozawór działa , ponieważ węże za nim już są gorące . Ale grzeje wewnątrz jakoś słabo. Być może jeszcze nie jest do końca odpowietrzony ? Lub nagrzewnica jest zasyfiona ?? Jutro walczę dalej . pozdrawiam  :-A :-A :-A
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: michalek w Styczeń 15, 2015, 16:09:04 pm
A gdzie ten elektrozawor sie znajduje? przy chłodnicy wody z prawej strony?
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Styczeń 15, 2015, 18:07:16 pm
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm (http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm)
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 15, 2015, 20:04:09 pm
masz trzy przewody po prawej stronie grodzi pod podszybiem to wejście do nagrzewnicy możesz tam sprawdzić drożność nagrzewnicy i ją ewentualnie przepłukać
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Styczeń 16, 2015, 19:32:29 pm
Tak też uczyniłem. Dostałem się do nagrzewnicy , zalałem ją roztworem ( ocet + kwasek cytrynowy ) . Ale chyba za krótko czekałem na efekty. Po około 1 godzinie przepłukałem nagrzewnicę wodą . Prawa strona grzeje już dużo lepiej , lewa nie bardzo. Widocznie jest solidnie zasyfiona . Za parę dni powtórka z rozrywki . Tyle że będę starał się dobrać mocniejszy środek czyszczący.
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 16, 2015, 21:53:28 pm
Próbuj napewno sie uda
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Styczeń 29, 2015, 12:24:31 pm
Walka z nagrzewnicą została pomyślnie zakończona. Obie strony grzeją . Przy okazji zajrzałem pod deskę rozdzielczą , okazało się że już ktoś tam grzebał . Rury z nawiewów były rozłączone , przez co strona pasażer miała zmniejszony nawiew. Poskładałem to i jest dużo lepiej. Kolejny feler został wyeliminowany . Nagrzewnicę zalałem ponownie octem + kwasek cytrynowy . Roztwór podgrzałem do temperatury wrzenia , no i zalałem nim ( nagrzewnicę ) . Zostawiłem na całą noc . Następnego dnia , płukanie gorącą wodą + dmuchanie kompresorem. Jest ok . :-V :-V :-V
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 30, 2015, 23:30:44 pm
to dobrze tak rzymać
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz_K w Styczeń 31, 2015, 12:02:10 pm
Andrzeju, mam prośbę, czy mógłbyś mi podać oznaczenie silnika 2.5? To taka biała nalepka w okolicach koła pasowego, mam problem z identyfikacją swojej jednostki i szukam porównania, dzięki z góry!
Tytuł: Odp: wymiana elektrozaworu nagrzewnicy Jaguar S-type 2003 V6 2,5 litra
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz_K w Styczeń 31, 2015, 14:16:40 pm
Kiedyś miałem też problem podobny - przy zbiorniczku od płynu chłodzącego pękł króciec z powrotem (ten na górze), lecz nie odpadł a płyn kapał sobie... prosto na przyłącze do elektrozaworu.

Przewody wchodzące do wtyczki umieszczone są w silikonowych uszczelkach  - nie wytrzymało to uszczelnienie i powstało zwarcie - efektem był uszkodzony sterownik (ten za schowkiem pasażera) - wystarczyło przelutować dwie ścieżki, które odparowały.