FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: KarolKazik w Kwiecień 19, 2020, 17:45:27 pm
-
Witam
Cały czas mam problem z lekkim wybijaniem plynu przez korek zbiorniczka wyrownawczego.
Pompa wody ciekła, więc została wymieniona. Zbiorniczek też został wymieniony na nowy oczywiście. Dzisiaj odkryłem, że gdy silnik chodzi na wolnych obrotach nie leci ciepłe powietrze z nawiewów. Jak potrzymam go chwilę na 2-3tys obrotów to zaczyna lecieć gorące powietrze i już normalnie grzeje. Po przejechaniu 2-5km znowu leci zimne powietrze.
Czy to wina elektrozaworu ogrzewania?
Pozdrawiam
-
Zapowietrzony eskę nie tak łatwo odpowietrzyć. Później szukaj problemów z zaworem.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Ok. Widzę że ciężko jest odpowietrzyc ten układ
-
A.jaki to silnik? 3.0 łatwo się odpowietrzaja, 4.2 masakra
-
2.5
-
Czyli podobny do 3.0. odpal auto po lewej stronie zbiorniczka masz rurke powrotna z przepustnicy ,na górze jest zaworek ( najlepiej uzyc monety) nie może tam być bąbelków powietrza. Zluzuj kilkakrotnie ,dodatkowo możesz zmieniać nastawy temp od min do max aby zawór się przełączył. Wszystko rób na odkreconym korku poziom powinien się unormować po środku oznaczeń wew zbiorniczka. sprawdź poziom na drugi dzień.
-
Okej.
Dziękuję bardzo za wytłumaczenie :)
-
Chyba znalazłem problem..
Mianowicie stojąc na światłach zauważyłem że z pod maski wydobywa się para wodna. Na 99% chłodnica do wymiany.
Możecie mi powiedzieć gdzie najlepiej kupić chłodnicę do 2.5 v6 automat 6 biegów 2005r
Duzo jest rodzaj chłodnic? Idzie dobrać po vinie?
-
Wątpię żeby to chłodnica była częściej zbiorniczki pękają. Tylko orginal jeśli chcesz mieć spokój , podróba może rób wytrzyma. Kupisz w naszym sklepie v12.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Zbiorniczek wymieniony właśnie
-
Chłodnica wymieniona.
Ucieszony myślę sobie pojadę na autostradę wytestowac.
I problem.
Powyżej 150km/h zaczęła rosnąć temperatura. Więc stanąłem na awaryjnych i poczekałem aż się schłodzi.
Dolalem powoli plynu odrazu odpowietrzajac.
Teraz pytanie czy przez zapowietrzony układ mogą dziać się takie rzeczy?
Bo jeśli nie to chyba problem z uszczelką
-
Nie wiem jak to jest w kotach ale na 99% musisz odpowietrzyć układ bo inaczej będzie się grzał (termostat się nie otwiera) bynajmniej tak to działa w Mazdach v6 ale myślę że tu będzie to samo.
-
No właśnie. Tylko jak go odpowietrzyc dziada jednego.
Wczoraj z 2 godziny walczyłem. Ale odpowietrznikiem dalej leciało powietrze
A i jeśli mam odkręcony odpowietrznik i odpalony silnik.
To odpowietrznikiem wylatuje mi cały czas płyn z powietrzem
-
Jeśli masz możliwość to spróbuj wykonać test na zawartość CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Możesz wydawać pieniądze na zbiorniczki i inne części, które nie rozwiążą problemu, a okaże się, że jest do zrobienia uszczelka pod głowicą.
W pierwszej kolejności proponuje wykonać ten test ażeby wyeliminować najbardziej kosztowną zabawę :)
-
A więc niedawno kupiłem test. Zrobiłem i płyn pozostał niebieski. Silnik był rozgrzany do temp roboczej, i obroty potrzymałem na około 2-4 tys. Także wyszło, że nie ma CO2.
Olej wlany jest nowy motul i dalej wygląda jak nowy, układ chlodniczy był płukany.
Nie ma wody w oleju, ani oleju w wodzie.
-
W weekend będę wymieniał elektrozawór więc pewnie też mnie czeka odpowietrzanie układu, przyjrzę się temu bliżej to będę wiedział jak to jest w tych silnikach.
-
Zawór wymieniony, układ odpowietrzony chociaż po pierwszym odpaleniu myślałem że nie dam rady bo się zaczął grzać, ale w końcu się odpowietrzył :
Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego ( nic innego nie znalazłem, chłodnica nie ma korka wlewu, ja dodatkowo uzupełniałem płyn górnym wężem chłodnicy ) włącz auto i zostaw na wolnych na jakieś 5min. patrz na temperaturę, jeśli zacznie rosnąć ponad połowę wyłącz i poczekaj aż trochę ostygnie, dolej płyn do zbiorniczka, zakręć go i odpal ponownie, znowu czekasz z 5 min i obserwujesz temperaturę, gasisz czekasz aż ostygnie po czym odkręcasz po woli korek zbiorniczka wyrównawczego powinno pójść powietrze, jeśli jest mało płynu dolewasz, włączasz i patrzysz czy nie wyrzuca płynu, jak jest ok zakręcasz i po temacie, u mnie się po takim zabiegu odpowietrzył więc możesz spróbować.
-
No ostatnio trochę powalczyłem z tym odpowietrzaniem.
I niestety po dobrym nagrzaniu jest straszne ciśnienie w układzie. Zrobiłem test na CO2 i odrazu kolor zrobił się zielony. Także uszczelka pod głowicą lub peknieta głowica..
Teraz mam pytanie na jakie koszty się szykować?
I co warto zrobić
-
Szukać silnika że sprawdzonego źródła
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
-
Gdzie najlepiej szukać?
-
Czy 3.0 podejdzie bez problemu?
-
montuj 3.0 tylko pewnie jeszcze do tego musisz sterownik i kluczyk ze stacyjką wymieniać chyba że wystarczy sam ster. w co wątpię
-
W swoim Jagu robiłem uszczelki i nie żałuję, ponieważ kupując silnik nie wiesz ile Ci jeszcze to będzie poprawienie pracować.
Kompleksowa wymiana uszczelek w V6 wraz z pompą wody to jakieś 8 tysięcy złotych.
-
Syla ma rację kupując używkę nigdy nie wiesz ile jeszcze pojeździ, remontując swój przynajmniej masz spokojną głowę że silnik będzie sprawny, rozbierz go i zobacz co jest może tylko uszczelkę wydmuchało.
-
Muszę się zastanowić nie mam ochoty pakować 5-7tys w ten silnik. Albo kupię anglika na przekładkę. To odrazu mógłbym mu sprawdzić kompresje itd
-
Nic nie trzeba przekładac z elektoniki ,wkładasz silnik i tyle.
-
Chyba się skuszę na 3.0
Tylko gdzie warto kupić?
-
A jak z takimi rzeczami jak alternator pompa wody itp? Pasuje?
-
No to jak już to najlepiej Anglika jakiegoś kup przy okazji będziesz miał inne części na podmiankę i pewność że nie był żyłowany na gazie.
-
I tak zrobię
-
podrzuci ktos gdzie sie znajduje elektrozawor nagrzewnicy ? pod zbiorniczkiem ?
-
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/