FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: borys003 w Luty 24, 2011, 08:37:15 am

Tytuł: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: borys003 w Luty 24, 2011, 08:37:15 am
Witam
Czy z wymianą świec związany jest demontaż kolektora ( tak uważa mechanik ) ??
Przepytałem szukajke ale nie znalazła odpowiedzi.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: TYGRYS3 w Luty 24, 2011, 08:41:03 am
no a jaki silniczek i kotek ?
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: wojt w Luty 24, 2011, 09:45:09 am
w 3l V6 jest konieczna+najlepiej nowe uszczelki pod kolektor :-W
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 24, 2011, 11:16:13 am
Można wykręcić śruby z kolektor, uchylić go i też się da, ale prościej jest ściągnąć. Szczególnie jak to się robi pierwszy raz. Uszczelek nie musisz wymieniać jak gumy mają ciągłość. Jeśli już będziesz kupował to w serwisie maja taniej niż w polskich sklepach internetowych ale i tak cena jest przesadnie wysoka jak za uszczelkę.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: wojt w Luty 24, 2011, 12:10:47 pm
Komplet uszczelek kolektora górnego i dolnego to 62zł, koszt niewielki i dlatego żeby uniknąć niespodzianek proponuję wymienić :)
rodger,W serwisie taniej?
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: bobibmw w Luty 24, 2011, 12:49:59 pm
TRZEBA SCIĄGNĄĆ,W ZESZŁYM TYGODNIU ROBIŁEM
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 24, 2011, 13:00:23 pm
Wymieniałem wszystkie 4, a jak kupuje uszczelki to tylko oryginały ( bujałem się z lewym powietrzem i przerywaną praca silnika). W serwisie oryginał 52,50 za sztukę w sklepie internetowym coś około 70 netto plus czekanie tydzień na dostawę. Tez mi się nie logiczne wydaje. Ale czasem sprzedawca myśli że zrobi z Ciebie wała, takie życie. Do serwisu zadzwoniłem w akcie desperacji i zaskoczyli mnie.
Co do moich wymienionych uszczelek, po naprawie awarii ( odnalezienie przyczyny źródłowej ) wiem że niepotrzebnie wymieniałem uszczelki.
Co do kolektora i wymiany świec, Kolektor ściągałem z 10x a świece 2x: nie ma potrzeby ściągania kolektora wystarczy odkręcić śruby i go uchylić do góry.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: Intruz w Luty 24, 2011, 15:17:53 pm
jutro biorę sie za zdjęcie kolektora- zobacze jak pójdzie...A nie wiecie czy fordowskie uszczelki kolektora np. od mondeo 3.0 v6 będą takie same jak w s-typie?
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 24, 2011, 15:31:53 pm
Tez nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie pomimo że szukałem. Na uszczelce jest znak Forda i numer produkcyjny, jednak w sklepie który zajmuje się tylko Fordem, facet powiedział mi, że niema pojęcia od czego to jest.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: Intruz w Luty 24, 2011, 16:08:47 pm
to podaj ten nr. Ja pracuje u dealera Forda i sprawdzę ten nr...
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 24, 2011, 16:32:14 pm
Za kilka godzin będę w domu to wrzucę.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Luty 24, 2011, 17:31:04 pm
Między kolektorem a listwą wtryskową (góra): Ford USA Part No.:XW4E-9H486-AC ; Jaguar Part No.: XR85294
Między listwą wtryskową a głowicą (dół):Ford USA Part No.:XW4E-9439-AD ; Jaguar Part No.: XR85398
Na http://www.britishparts.co.uk są po 6EUR z hakiem. nie wiem ile się czeka, nie kupowałem tam nic.
Są dostępne same gumki ale w moich nie dało by się tego założyć bo są zalewane a nie wciskane.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: borys003 w Luty 25, 2011, 07:17:42 am
dzięki chłopaki za szybka pomoc
Przy okazji malutki OT. Kupiłem używany alternator, ponieważ w moim padł regulator napiecia i ładowanie na poziomie między11-13. Po wymianie ładowanie na poziomie 13,4 - 13,7 . Jakie powinno być prawidłowe ładowanie ??
Pozdrawiam. Borys
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: moryc25 w Luty 25, 2011, 07:27:53 am
Prawidłowe napięcie ładowania nie może być wyższe od 14,4v i nie niższe niż 13,7-13,8. Gdy jest za wysokie, paruje za szybko elektrolit, gdy za niskie akumulator zasiarcza się jest ciągle niedoładowany i skraca sią jego żywotność . 13,7V to jest jest dopuszczalny, ale to minimum.

Mierzyłeś z obciążeniem czy bez?
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: borys003 w Luty 25, 2011, 08:08:45 am
Muszę jeszcze raz posprawdzać. Podjadę dwóch różnych osób i sprawdzę czy wyniki są podobne. Jak tylko będą wyniki podzielę się nimi. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: Intruz w Luty 28, 2011, 09:37:22 am
Między kolektorem a listwą wtryskową (góra): Ford USA Part No.:XW4E-9H486-AC ; Jaguar Part No.: XR85294
Między listwą wtryskową a głowicą (dół):Ford USA Part No.:XW4E-9439-AD ; Jaguar Part No.: XR85398
Na http://www.britishparts.co.uk są po 6EUR z hakiem. nie wiem ile się czeka, nie kupowałem tam nic.
Są dostępne same gumki ale w moich nie dało by się tego założyć bo są zalewane a nie wciskane.
Te długie numery- zaczynające sie od XW nie pokrywają się z fordowskimi, ale tzw. nr bazowy- czyli srodkowa część numeru jest taka sama jak w uszczelkach fordowskich. mamy te uszczelki na stanie- trzebaby porównac je ze sobą na wygląd , żeby mieć pewnośc, że są takie same...Masz może swoje stare uszczelki? Gdybys miał, to mógłbym je wziąć do sklepu i porównać.
Tytuł: Odp: Szybkie pytanko - wymiana świec
Wiadomość wysłana przez: rodger w Marzec 03, 2011, 17:59:49 pm
Mam, jak będę jechał do Krakowa to dam znać.