FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bart01 w Kwiecień 08, 2017, 18:46:10 pm
-
Witam, próbował ktos z posiadaczy X w benzynie podnieść moc silnika?
-
Byl temat poruszany. Maks 10-15 kucy i to po zmianie wydechu, dolotu i strojeniu. Nie odczuwalna zmiana a kasy zostawisz górę
-
ok, dzieki za info.
pozdr
-
Gdzieś jak dzwoniłem do któregoś z tunerów to powiedział mi do 3.0 V6 przyrosty rzędu 15-18KM i koło 40Nm. Cena 1800zł obejmująca hamowanie, wyjęcie i włożenie ECU a także wgranie nowej mapy silnika. Czy się opłaca ? To już niech każdy sam sobie stwierdzi, dla mnie modyfikowanie silników wolnossących to raczej sprawa nieopłacalna.
-
Może mały refresh.
Doloty do X-type, macie może jakieś namiary gdzie takie można kupić? (Sportowe)
Co do tunera, mogę prosić o namiar? Zamontowałem do xType wydech w firmie EL-TEC, jest na prawdę fajnie. Ale brakuje mi efektu "popcorn", a to już uzyskuję się samym oprogramowaniem jak wiadomo.
-
Hmmm, ja mam od kuna więcej, ale zastanawiam się nad wiecznym tematem filtru powietrza...czy jest sen wkładania w ori puchę K&N do TDCi? I oczywiście nie pytam czy w ogóle tylko czy do naszych FORD/Jaguar wtykać takie "wynalazki"?
Pzdr.
-
Tak serio to na dłuższą metę sens jest wyłącznie ekonomiczny, mocy nie przybędzie
-
No i właśnie...mniej wysiłku przy zasysie, ale czy wystarczająco filtrowane? Czemu dodają fizelinę (czy jak to się tam nazywa) do filtrów dieslowskich a nie sam papier jak przy benzynie?
Pzdr.
-
filtry k&n są filtrami o trochę innej zasadzie działania. W klasycznych papierowych filtrach masz materiał który filtruje i tyle, w filtrach wielorazowych jak np. k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej. Na takiej samej zasadzie działają filtry gąbkowe.
-
k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej.
Przepływomierz, który jest zaraz za filtrem nie będzie zadowolony.
-
No i właśnie. Miałem przedstawiciela grupy VAG który dostał takowy filtr obsłużony takim że dedykowanym olejem i na zdrowie to nie wyszło..."kaszel", utrata mocy, potem spalanie V12 a na koniec wymiana przepływki bo przy próbie wyczyszczenia jej równie dedykowanym sprayem, poszła w śmietnik bo PONOĆ się jej w ogóle nie czyści...wiem, w pewnym sensie sam odpowiedziałem sobie na pytanie czy warto stosować sportowe filtry bo przecież jeżdżą i jet dobrze...
Pzdr.
-
Mam w swoim aucie K&N, czyściłem przepływki bo były naprawdę brudne, w pewnym momencie miałem błąd "maf sensor". Trzeba uważać z tymi filtrami.
-
Dla przykładu...
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/jaguar/x-type/cf1-2001-2010/3-0-v6-sport-231-km-169-kw
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/jaguar/x-type/cf1-2001-2010/v6-2-5-196-km-144-kw
A piniądz jaki zostawisz oscyluje w okolicach 1k - 1.5k...
Czy warto? Nie mnie to oceniać. Dla przykładu diesel...
https://www.v-tuning.pl/pojazd/jaguar/x-type/x-type/2-0-d-130-km-96-kw
W necie można znaleźć inne firmy, ta była akurat z brzegu, ale ceny są w zasadzie te same...
Pzdr.
P.S. Pamiętaj że warunkiem podniesienia mocy jest zdrowe serce bo inaczej...z resztą są filmiki na znanym portalu...