FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: 1234qwe w Luty 09, 2011, 15:39:32 pm

Tytuł: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: 1234qwe w Luty 09, 2011, 15:39:32 pm
Witam wszystkich od niedawna poważnie rozważam zakup X-Type'a i w związku z tym mam pytanie. A mianowicie jakie są różnice miedzy 3.0 V6 USA w stosunku do wersji europejskiej. Oraz jak silniki 3.0 V6 znoszą instalacje LPG?.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Artur G. w Luty 09, 2011, 19:04:48 pm
Z Zewnątrz:
1.  obrysówki świateł  postojowych  w  zderzakach po ich bokach
2. kot  ma  pokrywie silnika
3.  tylne  klosze (mogą mieć czerwone odblaski  zamiast pomarańczowych

Wnętrze:
1.  licznik  w  milach

co do reszty    mogę się wypowiedzieć bardziej doświadczeni  ode mnie... ja mam  europejski,   hmm,  nawet  polski  kupiony w PL  w W-wie na Grójeckiej  :-super
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 09, 2011, 19:52:55 pm
Prawdopodobnie wersje z USA sa gorsze do zagazowania, przez jakis dodatkowy czujnik
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: piotr170169 w Luty 09, 2011, 22:58:18 pm
W wersji europejskiej komputer pokazuje ile Kot pali litrów benzyny na 100 km, a w wersji USA pokazuje ile kilometrów przejechałeś na jednym litrze.
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Rob_W w Luty 09, 2011, 23:33:01 pm
W wersji europejskiej komputer pokazuje ile Kot pali litrów benzyny na 100 km, a w wersji USA pokazuje ile kilometrów przejechałeś na jednym litrze.

Pierwsze słyszę - mam wersję USA i pokazuje mi spalanie na 100km oraz zasięg na pozostałej części paliwa.

Poza tym co napisał Artur:
- przełącznik mile/km
- przełącznik stopni C/F
- konieczność przestrojenia radia, żeby łapało wszystkie polskie stacje FM - robi się to jakąś kombinacją klawiszy - już nie pamiętam :-)
- mnóstwo naklejek ostrzegających o wszystkim
- nie zawsze da się sprząc przyciski do otwierania drzwi garażowych / bram z europejskimi systemami
- konieczność przestawienia świateł mijania, żeby doświetlały pobocze a nie świeciły równomiernie na wprost

Nt gazowania nie wypowiadam się - nie chciałbym tego zrobić mojemu kociakowi :)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: dedel w Luty 10, 2011, 00:07:21 am
Inny moduł sterujący parktronika.
Generalnie różnice istotne dla użytkownika są minimalne.  :)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Artur G. w Luty 10, 2011, 08:11:51 am
Poza tym co napisał Artur:
- przełącznik mile/km
- przełącznik stopni C/F

przełączniki te  mam i u siebie w europejskiej ...
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: piotr170169 w Luty 10, 2011, 09:59:21 am
U mnie w wersji USA 2001r. pokazywał ile przejeżdżam kilometrów na jednym litrze benzyny. Trochę to było uciążliwe.
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Artur G. w Luty 10, 2011, 11:42:32 am
A jeszcze słyszałem (czytałem) nie  pamiętam  szczegółów o chłodnicy  oleju  skrzyni biegów automatycznej,  że  w europejskiej wersji  chłodnica  taka  jest a  w  usa  nie ma... jak  to jest w rzeczywistości?  czy to prawda?
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Qwerty256 w Luty 10, 2011, 14:55:19 pm
Moze tez sie roznic iloscia katalizatorow, bo w niektorych stanach sa duzo wyzsze normy dotyczace spalin, ale nic jakiegos rażącego jesli chodzi o uzytkowanie.

Moze tylko to, ze z praktyki 90% samochodow z USA to zlomy :)
via: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/nabity-w-jaguara,1592664 (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/nabity-w-jaguara,1592664) na przykład, albo http://www.knappe.pl/2010/09/sprzedam-bezwypadkowe-bmw-m6-z-usa-czyzby/ (http://www.knappe.pl/2010/09/sprzedam-bezwypadkowe-bmw-m6-z-usa-czyzby/)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: 1234qwe w Luty 10, 2011, 17:08:48 pm
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi. Z tego co piszecie wnioskuje że serwisowanie wersji USA u nas w kraju nie jest takie trudne  ;). A co myślicie na temat tego konkretnego kotka?
http://moto.allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-4wd-2004-z-gazem-skory-xenony-i1439507217.html (http://moto.allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-4wd-2004-z-gazem-skory-xenony-i1439507217.html)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Luty 10, 2011, 17:48:34 pm
za tani ;) i slabo wyposazony.. ksenony to zwykle hidy.. model 04 a stara kierownica..bez navi dalem za swojego troszke wiecej a mam lepiej wyposazony diesel i mlodszy.. ja bym jeszcze poszukal dalej.. :-tylko
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: 1234qwe w Luty 10, 2011, 18:39:11 pm
Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy samochód miał uszkodzony prawy bok, i prawdopodobnie z tego powodu cena jest taka a nie inna. Co do wyposażenia to navi jest mi wręcz zbędna, natomiast koniecznie musi być skrzynia w automacie  8) i tu niestety odpadają diesle  >:(

PS. a coś takiego http://moto.allegro.pl/x-type-3-0-v6-4x4-stan-idealny-zamiana-i1435543412.html
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Artur G. w Luty 10, 2011, 18:58:01 pm
Dobrze widzę?  żadnej  z  nich  nie  posiada  dynamicznej  kontroli  stabilności (DSC).
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: 1234qwe w Luty 10, 2011, 19:56:20 pm
DSC to ESP tylko w wydaniu Jag'a tak? czy mają nie wiem w wyposażeniu jest napisane że tak, jak jest w rzeczywistości nie wiem  ??????.
Co do złotego kotka to w niedługim czasie pojadę go zobaczyć na żywo. Jest coś na co trzeba zwracać szczególną uwage przy oględzinach x-type'a?
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: vanMax w Luty 10, 2011, 20:22:27 pm
wersja US jest przeważnie lepiej wyposażona !
skóra, drewno w standardzie...
posiada przełącznik mil/km, F/C itp
co do problemów zgazowania to nie zgadzam sie poieważ KAŻDE AUTO NA GAZIE TO PROFANACJA POJAZDU !
coś za coś, a z pustego to i Salomon nie naleje...
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Rob_W w Luty 10, 2011, 21:26:34 pm
za tani ;) i slabo wyposazony.. ksenony to zwykle hidy.. model 04 a stara kierownica..bez navi dalem za swojego troszke wiecej a mam lepiej wyposazony diesel i mlodszy.. ja bym jeszcze poszukal dalej.. :-tylko

Nie jest zły, a kierownica jest ok - nowe były od 01.2005 :)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Artur G. w Luty 11, 2011, 09:08:46 am
Wspominałem, że  przełącznik mile/km i  to  zarówno  w komputerze  pokładowym  jak i  na  konsoli środkowej.  to  są  i u mnie   kupionym  w salonie w PL.
 Co do  DSC -  to jest kontrola  trakcji, w obu brak jest  włącznika/wyłącznika  tego systemu (pomiędzy  fotelami,  w   pokazanych  są miejsca  na  monety,  co  za  tym idzie  wg mnie nie mają kontroli. trakcji.)
Mam instrukcję po PL i  tam jest napisane, DSC- jeśli  samochód  jest  w  nie wyposażony.  czyli nie wszystkie to miały.
Oczywiście  brak  nie dyskwalifikuje  samochodu ...
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Rob_W w Luty 11, 2011, 10:00:43 am
Poza wersją Sport (i może Sovereign) DSC było zawsze jako opcja - poza tym dobrze, że jest ten przełącznik - zawsze można to wyłączyć i wtedy na śniegu jest 2x więcej frajdy :)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Luty 11, 2011, 16:19:43 pm
Nie wszystkie Sport-y mialy DSC ja mam anglika w wersji sport bez DSC
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: pah w Luty 15, 2011, 21:49:31 pm
brak regulacji ustawienia świateł w kabinie - w US świeca prosto i nie przestrawia ich się... czyli można oślepiać he he
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Rob_W w Luty 16, 2011, 11:14:39 am
brak regulacji ustawienia świateł w kabinie - w US świeca prosto i nie przestrawia ich się... czyli można oślepiać he he

Da się przestawić - temu służy blaszka za żarówką :) U mnie bez problemów dało się przestawić :)
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: pah w Luty 16, 2011, 14:48:57 pm
tak, tak, ale nie ma regulacji z kabiny, więc jak obciążysz tył to podniesiesz kierunek świecenia bez możliwości opuszczenia, choć szczerze przy tym zawieszemniu nie udało mi się jeszcze tak go obciążyć
Tytuł: Odp: Wersja USA
Wiadomość wysłana przez: Exstream w Luty 19, 2011, 11:48:13 am
Regulacja występuje tylko w wersji standardowych halogenów. Przy ksenonach są czujniki poziomujące (w zawieszeniu), i komputer ustawia wysokość świateł. Powinny być wtedy również spryskiwacze.
Niestety, aby zaoszczędzić na naprawie wstawiane są po stłuczce halogeny zamiast ksenonów i zderzak bez spryskiwaczy. Czujniki są wymontowywane, ale nikt już nie zakłada przełącznika z regulacją świateł.
Taka historia przydarzyła się mojemu kotkowi  :-cry