FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: 1234qwe w Luty 09, 2011, 15:39:32 pm
-
Witam wszystkich od niedawna poważnie rozważam zakup X-Type'a i w związku z tym mam pytanie. A mianowicie jakie są różnice miedzy 3.0 V6 USA w stosunku do wersji europejskiej. Oraz jak silniki 3.0 V6 znoszą instalacje LPG?.
Pozdrawiam.
-
Z Zewnątrz:
1. obrysówki świateł postojowych w zderzakach po ich bokach
2. kot ma pokrywie silnika
3. tylne klosze (mogą mieć czerwone odblaski zamiast pomarańczowych
Wnętrze:
1. licznik w milach
co do reszty mogę się wypowiedzieć bardziej doświadczeni ode mnie... ja mam europejski, hmm, nawet polski kupiony w PL w W-wie na Grójeckiej :-super
-
Prawdopodobnie wersje z USA sa gorsze do zagazowania, przez jakis dodatkowy czujnik
-
W wersji europejskiej komputer pokazuje ile Kot pali litrów benzyny na 100 km, a w wersji USA pokazuje ile kilometrów przejechałeś na jednym litrze.
-
W wersji europejskiej komputer pokazuje ile Kot pali litrów benzyny na 100 km, a w wersji USA pokazuje ile kilometrów przejechałeś na jednym litrze.
Pierwsze słyszę - mam wersję USA i pokazuje mi spalanie na 100km oraz zasięg na pozostałej części paliwa.
Poza tym co napisał Artur:
- przełącznik mile/km
- przełącznik stopni C/F
- konieczność przestrojenia radia, żeby łapało wszystkie polskie stacje FM - robi się to jakąś kombinacją klawiszy - już nie pamiętam :-)
- mnóstwo naklejek ostrzegających o wszystkim
- nie zawsze da się sprząc przyciski do otwierania drzwi garażowych / bram z europejskimi systemami
- konieczność przestawienia świateł mijania, żeby doświetlały pobocze a nie świeciły równomiernie na wprost
Nt gazowania nie wypowiadam się - nie chciałbym tego zrobić mojemu kociakowi :)
-
Inny moduł sterujący parktronika.
Generalnie różnice istotne dla użytkownika są minimalne. :)
-
Poza tym co napisał Artur:
- przełącznik mile/km
- przełącznik stopni C/F
przełączniki te mam i u siebie w europejskiej ...
-
U mnie w wersji USA 2001r. pokazywał ile przejeżdżam kilometrów na jednym litrze benzyny. Trochę to było uciążliwe.
-
A jeszcze słyszałem (czytałem) nie pamiętam szczegółów o chłodnicy oleju skrzyni biegów automatycznej, że w europejskiej wersji chłodnica taka jest a w usa nie ma... jak to jest w rzeczywistości? czy to prawda?
-
Moze tez sie roznic iloscia katalizatorow, bo w niektorych stanach sa duzo wyzsze normy dotyczace spalin, ale nic jakiegos rażącego jesli chodzi o uzytkowanie.
Moze tylko to, ze z praktyki 90% samochodow z USA to zlomy :)
via: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/nabity-w-jaguara,1592664 (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/nabity-w-jaguara,1592664) na przykład, albo http://www.knappe.pl/2010/09/sprzedam-bezwypadkowe-bmw-m6-z-usa-czyzby/ (http://www.knappe.pl/2010/09/sprzedam-bezwypadkowe-bmw-m6-z-usa-czyzby/)
-
Dziękuje wszystkim za wypowiedzi. Z tego co piszecie wnioskuje że serwisowanie wersji USA u nas w kraju nie jest takie trudne ;). A co myślicie na temat tego konkretnego kotka?
http://moto.allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-4wd-2004-z-gazem-skory-xenony-i1439507217.html (http://moto.allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-4wd-2004-z-gazem-skory-xenony-i1439507217.html)
-
za tani ;) i slabo wyposazony.. ksenony to zwykle hidy.. model 04 a stara kierownica..bez navi dalem za swojego troszke wiecej a mam lepiej wyposazony diesel i mlodszy.. ja bym jeszcze poszukal dalej.. :-tylko
-
Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy samochód miał uszkodzony prawy bok, i prawdopodobnie z tego powodu cena jest taka a nie inna. Co do wyposażenia to navi jest mi wręcz zbędna, natomiast koniecznie musi być skrzynia w automacie 8) i tu niestety odpadają diesle >:(
PS. a coś takiego http://moto.allegro.pl/x-type-3-0-v6-4x4-stan-idealny-zamiana-i1435543412.html
-
Dobrze widzę? żadnej z nich nie posiada dynamicznej kontroli stabilności (DSC).
-
DSC to ESP tylko w wydaniu Jag'a tak? czy mają nie wiem w wyposażeniu jest napisane że tak, jak jest w rzeczywistości nie wiem ??????.
Co do złotego kotka to w niedługim czasie pojadę go zobaczyć na żywo. Jest coś na co trzeba zwracać szczególną uwage przy oględzinach x-type'a?
-
wersja US jest przeważnie lepiej wyposażona !
skóra, drewno w standardzie...
posiada przełącznik mil/km, F/C itp
co do problemów zgazowania to nie zgadzam sie poieważ KAŻDE AUTO NA GAZIE TO PROFANACJA POJAZDU !
coś za coś, a z pustego to i Salomon nie naleje...
-
za tani ;) i slabo wyposazony.. ksenony to zwykle hidy.. model 04 a stara kierownica..bez navi dalem za swojego troszke wiecej a mam lepiej wyposazony diesel i mlodszy.. ja bym jeszcze poszukal dalej.. :-tylko
Nie jest zły, a kierownica jest ok - nowe były od 01.2005 :)
-
Wspominałem, że przełącznik mile/km i to zarówno w komputerze pokładowym jak i na konsoli środkowej. to są i u mnie kupionym w salonie w PL.
Co do DSC - to jest kontrola trakcji, w obu brak jest włącznika/wyłącznika tego systemu (pomiędzy fotelami, w pokazanych są miejsca na monety, co za tym idzie wg mnie nie mają kontroli. trakcji.)
Mam instrukcję po PL i tam jest napisane, DSC- jeśli samochód jest w nie wyposażony. czyli nie wszystkie to miały.
Oczywiście brak nie dyskwalifikuje samochodu ...
-
Poza wersją Sport (i może Sovereign) DSC było zawsze jako opcja - poza tym dobrze, że jest ten przełącznik - zawsze można to wyłączyć i wtedy na śniegu jest 2x więcej frajdy :)
-
Nie wszystkie Sport-y mialy DSC ja mam anglika w wersji sport bez DSC
-
brak regulacji ustawienia świateł w kabinie - w US świeca prosto i nie przestrawia ich się... czyli można oślepiać he he
-
brak regulacji ustawienia świateł w kabinie - w US świeca prosto i nie przestrawia ich się... czyli można oślepiać he he
Da się przestawić - temu służy blaszka za żarówką :) U mnie bez problemów dało się przestawić :)
-
tak, tak, ale nie ma regulacji z kabiny, więc jak obciążysz tył to podniesiesz kierunek świecenia bez możliwości opuszczenia, choć szczerze przy tym zawieszemniu nie udało mi się jeszcze tak go obciążyć
-
Regulacja występuje tylko w wersji standardowych halogenów. Przy ksenonach są czujniki poziomujące (w zawieszeniu), i komputer ustawia wysokość świateł. Powinny być wtedy również spryskiwacze.
Niestety, aby zaoszczędzić na naprawie wstawiane są po stłuczce halogeny zamiast ksenonów i zderzak bez spryskiwaczy. Czujniki są wymontowywane, ale nikt już nie zakłada przełącznika z regulacją świateł.
Taka historia przydarzyła się mojemu kotkowi :-cry