FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: poliarny w Listopad 28, 2008, 22:53:36 pm

Tytuł: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: poliarny w Listopad 28, 2008, 22:53:36 pm
Witam
-Jakis ciężki czas nastał dla mojego kota.Mianowicie od czasu do czasu jak musze sie zatrzymac na swiatlach i silnik pracuje na biegu jalowym PRZYGASA obroty spadaja ale nie gasnie ,podkreslam ze od czasu do czasu kiedy silnik jest juz rozgrzany/zimny nie ma reguły .Swiece / filtry sa wymienione nie dłużej jak pół roku temu.

-Czy ciągła (linki)  które prowadza do półksiężyca tego co jak sie nim porusza to wzrastają obroty maja byc napiete czy mogą być luźne.

Pozdrawiam :'(
Tytuł: Odp: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: poliarny w Listopad 29, 2008, 10:54:57 am
Witam
Zrobie tak jak radzisz.Jeszce musze wiedziec jak sie dostac do tego silniczka krokowego i gdzie sie on znajduje.Oraz w jaki sposob sprawdzic te szczelnosc między przepływomierzem a przepustnicą.
Pozdrwaiam
Tytuł: Odp: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: Jakub32 w Listopad 29, 2008, 11:49:50 am
Znajdź kabelek z napisem Idle, dochodzą one do wtyczki silniczka krokowego. Odkręć całą podstawę silniczka mocowaną na 4 śrubki. Potem odkręć sam silniczek i dobrze całość wyczyść. Wyczyść też przepustnicę.
Tytuł: Odp: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: Jakub32 w Listopad 29, 2008, 15:02:08 pm
To w takim razie co to jest na 99%, jeśli coś przeczuwasz to podziel się ze wszystkimi.
Tytuł: Odp: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: Jakub32 w Listopad 29, 2008, 15:25:50 pm
Zgadza się, za obroty wolne odpowiada silnik krokowy, ale jego dysfunkcja daje dość charakterystyczne wachlowanie obrotów. O przepustnicy napisałem, aby przy okazji ją przeczyścić.
Tytuł: Odp: Niestabilne Obroty
Wiadomość wysłana przez: Jakub32 w Listopad 29, 2008, 15:44:02 pm
Ja w swoim XJ40 czyściłem przepustnicę i nie stanowi to żadnego problemu, a TPS to jest w każdym aucie z wtryskiem, czasem może być układ binarny, taki ma np. Lancia Thema. książka Haynesa podaje wartości sygnału dla zamkniętej i otwartej przepustnicy.