FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Chris w Wrzesień 04, 2008, 18:41:06 pm
-
Witam.Posiadam Daimlera xj40 z 1989r i mam mały problem---słychać (trochę) jak klepią zawory i mam pytanie,czy istnieje jakaś regulacja,czy może są na samoregulatorach,a może są na płytkach i jaki powinny mieć ewentualnie luz?Pozdrawiam Chris. :)
-
tak sa na plytkach, niestety nie latwo regulowac. poszukam dokladnie dane
i niebawem podam ....
-
Dzięki za odpowiedż i czekam na ewentualne informacje.---Pozdro....Chris.
-
Zabierałem się do samodzielnego sprawdzenia klawiatury jakiś czas temu. CZytając zaprzyjaźnione forum V12 nie mogłem zrozumieć dlaczego wszyscy piszą, że regulacja jest trudna we własnym zakresie. W końcu zdjąłem pokrywę zaworów - I WSZYSTKO STAŁO SIĘ JASNE. Śruby mocujące głowicę do bloku silnika jednocześnie mocują wsporniki wałków rozrządu, które trzeba zdemontować do wymiany płytek zaworowych.
-
I co,zdjołeś to jakoś? Jak poluzowane zostają (z tego co wiem) śruby głowicy to trzeba ją zdjąć i wymienić napewno uszczelkę pod głowicą---zrobiłeś może coś takiego,i jaki był efekt---- Nie pamiętasz może jaką te płytki mają średnicę i czy wszystkie są takiej samej średnicy.---Chris.
-
Puściłem Ci na maila fragment o regulacji zaworów z Haynesa. Jak będziesz miał pytania to odpowiem w wolnej chwili.
-
Dzięki za te zdjęcia,(napisałem ci na twój priwat) ogłądałem je z moim mehanikiem i jeszcze nie wiem czy się za to weżmie?----w servisie chcą jakieś ogromne pieniądze!---narazie nie mam pomysłu gdzie to ewentualnie naprawić----mam tylko nadzieję że się nic nie rozleci?!?!----jak masz jakieś dobre namiary na kogoś zdolnego to jak możesz to daj mi z nim jakiś kontakt.Ja jestem z pod Warszawy.Pozdrawiam Chris. :D
-
Chris - Czy zdejmowałeś już pokrywę zaworów i oglądaleś jak się sprawy mają?? To jest bardzo prosta i szybka czynność i masz piękne dojście do sprawdzenia luzów. Jak zjąłem pokrywę z głowicy, to bylem zauroczony piękną mechaniką systemu rozrządu, a i mile zaskoczony, bo wszystko wyglądało idealnie - JAK NOWE :) . Robiłem kiedyś głowicę w innym moim aucie i wszystko pod pokrywą było "zasyfiałe" jakimś nagarem, a w Jagu - jakprosto z fabryki :o (auto ma 17 lat).
-
nagar tworzy sie jeśli nie zmienia sie często oleju.
-
Do---jannaf-a, i Do---jarek-jarryjag----jeszcze nie zdejmowałem pokrywy zaworów i nie mam pojęcia co tam zastane?---mam tylko nadzieję,że jest całkiem o.k. bo auto mam sprowadzone prosto ze Szwajcarii od pierwszego właściciela,a pewnie nie zaglądał tam żaden kowal ??? Jak zdejme dekiel w wolnej chwili,a niewiem dokładnie kiedy to będzie i zobacze co tam jest ewentualnie nie tak to wam napiszę.----jannaf jeszcze do ciebie jedno pytanko?--czy wiesz jakie powinny być luzy zaworowe? Chris.----------jagoholic--dzęki za listę warsztatów w stolicy :-V
-
Luzy zaworowe na zimnym silniku .0,012- 0,014 inch a w milimetrach 0,30-0,35mm
-
Potwierdzam ;D
-
Do jarek-jarryjag i Do jannaf-a----dzięki za informacje! Pozdrawiam Chris. :D