FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: Vincent w Luty 24, 2018, 15:42:29 pm
-
Witam
Co myślicie o załączonym egzemlarzu
XJR 4.0 367 KM r 1998 przebieg 280 000 km wystawiony w Pobiedziskach
https://www.olx.pl/oferta/jaguar-xj-xjr-4-0v8-367km-zadbany-i-sprawny-CID5-IDslaxf.html#803fbe47db
-
W tych pieniądzach wygląda poprawnie. Kierownica jest z innego samochodu.
Sprzedający jest zawodowym sprzedawcą samochodów używanych w VW, więc poproś o raport z przeglądu.
Tablice wskakują, że odkupił go od właściciela, który miał go przez ostatnie 5 lat. Choć ja nigdy nie spotkałem w Sosnowcu tej XJRki.
-
Witam
Co do osoby sprzedającego to znam go osobiście, zresztą sam też zadzwonił proponując mi tego Jaga.
Ja z kolei najpierw skonsultowałem się z GRU (dziękuję za pomoc) później postanowiłem auto skonsultować szerzej a dzisiaj chcę jechać zobaczyć auto osobiście.
Wiem, że w zawieszeniu jest coś do robienia oraz że ogrzewanie na zmianę to działa to nie działa (może termostat).
Co do kierownicy to oczywiście od razu to zauważyłem i pomyślałem tak jak Ty Gonzo7 ale dzisiaj zrobiłem "research" na www.autoscout24.ch i jak się okazuje ponad połowa XJR ma dokładnie tak samo inny odcień kierownicy względem deski - szczególnie wersje z ciemnymi aplikacjami. Zapisałem sobie zresztą 8 takich dowodów zdjęciowych :) 8 na jakieś 15 sztuk wystawionych XJR...
Uważam zatem na tej podstawie, że coś jest na rzeczy i może tak też jest w oryginale ale tu odwołuję się do doświadczenia kolegów.
Reasumując po dzisiejszych oględzinach i jakiś dodatkowych opiniach szanownego forum być może wrócę do dumnego grona posiadaczy Jaguara ;)
-
Kierownica do X300/X308 była z dwoma wersjami drewna - orzech i tzw. "ciemne drzewo".
Zatem w omawianym modelu kierownica na pewno nie jest oryginalna.
Druga sprawa, przebieg 280 tysiecy km (byc może dla mnie) to troche dużo,szczególnie w przypadku XJR.
-
280kkm to dużo? ;D W 20-letnim aucie?
Jednak nasi handlarze wiedzą, co robią. Magia cyferek działa ;)
Auto za półdarmo.
Jeśli nie było składane z trzech, jedzie prosto a silnik wykazuje chęć do życia warto brać jako projekt.
-
Napisalem swoja opinie, oczywiscie subiektywna - uwazam ze z tym przebiegiem i w tej cenie nie da sie kupic nic sensownego.
"Auto za pół darmo" - nie wierze w okazje.
I dla jasnosci - nie kupuje od polskich handlarzy :)
A jesli chodzi o roznice, to uwierz mi ze widac czy Jaguar ma przebieg 280tys czy 120tys ;) Wiec nie rozumiem co ma do tego "magia cyferek".
Wszystko zalezy od tego czego zainteresowana osoba szuka i jakie stawia wymagania odnosnie kupowanego auta.....
-
Właśnie jechalem. :) i juz wiem co wincent zrobi z Tym autem. :)
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Powiem Wam tak.
Byłem, zobaczyłem, pojeździłem i wróciłem do domu.
Lecz pojechałem jednym autem z Anną i wróciłem jednym autem bez Anny.
Tzn. ja wracałem XJR em a Anna w służbowym Audi.
Tak więc powróciłem do dumnego grona użytkowników i posiadaczy Jaguarów i to tym razem w wyjątkowym XJR.
Wcześniej przejechałem nim ok 100 km po częsci w doborowym towarzystwie GRU, który był tym złym który miał nie kupować emocji a rzeczowy samochód. Oględziny i testy moje, GRU oraz na podnośniku wykazały auto warte zachodu i swojej ceny.
Jag nie jest idealny ale mankamenty są banalne na pierwszy rzut oka i według opini GRU oraz Marani którym dziękuję serdecznie za rady i pomoc w ocenie samochodu.
Co jest do zrobienia to :
- ogrzewanie, które raz działa raz nie działa
- stuki w zawieszeniu, niezbyt uciążliwe ale czuć że są. Poza tym kierownica jest krzywo tak więc po ingerencji w zawieszenie obowiązkowo zbieżność i geometra
- delikatna rdza na nadkolach i słupku kierowcy. Rdza w podwoziu jest pod postacią powierzchownego nalotu. Zamierzam zlecić oczyszczenie i zakonserwowanie podwozia
- wyciek z miski skrzyni biegów
Co do historii samochodu to rok 1998 ze Szwajcarii.
04. 2007 I rejestracja w Polsce - Bydgoszcz.
08 2007 rejestracja Bydgoszcz
2013 r rejestracja Sosnowiec
Książka serwisowa do przebiegu 194 200 w Szwajcarii, potem jeden przegląd w nieautoryzowanym warsztacie Sopocie przy przebiegu 210 000 km.
Tu historia się urywa. Obecny przebieg 290 800 km. Stan wewnętrzy i zewnętrzy pojazdu w zasadzie bez uwag.
Co do handlarzy... sam jestem sceptyczny ale tu sytuacja była inna. Auto odkupione i kompletnie nie odpicowane na sprzedaż. A i tak przekonuje do siebie.
Jak powiedział GRU - Ktoś musiał je kochać i dbać o nie... nawet podsufitka trzyma się jak nowa.
Więcej w przyszłości w osobnym wątku :)
Pozdrawiam i raz jeszcze witam ponownie w gronie aktywnych Klubowiczów ;)
-
Gratuluje ! Najważniejsze abys Ty był zadowolony :-tylko
-
Gratulacje!!! Jak za tą cenę, to jeśli nic grubego nie wyjdzie to rewelacja. Nawet jeśli teraz włożysz 10-15k w doprowadzenie go do ideału to sumarycznie masz za super cenę XJRa. Zazdroszczę... :)
-
Ja też gratuluję i zazdroszczę ale pozytywnie :)
Ja swojego parcha kupiłem za tyle samo 4 lata temu, wpakowałem już dobrze ponad 12 tysi albo i więcej, przestałem już liczyć i cały czas żałuję że nie wytrzymałem wtedy parcia i kupiłem żałosne to 3.2 - to był błąd i tyle..
Powodzenia
Piotr
-
Witam
Temat ogólnie jest do zamknięcia, ja jednak pragnę wrócić jeszcze do kwestii kierownicy gdyż bardzo mnie on nurtuje.
W załączeniu wstawiam 5 różnych zdjęć aktualnie ogłaszanych na www.autoscout24.ch egzemplarzy XJR. To ponad połowa z ofertowanych do sprzedaży egzemplarzy.
Większość z nich ma układ kolorystyczny kierownicy i dekorów identyczny z moim samochodem.
O ile więc można sądzić że w jednostowym samochodzie mogła być przekładana kierownica to czy masowość tego zestawienia kolorystycznego nie świadczy raczej o jego oryginalności?
-
W moich dwóch tak samo jak na Twoich załączonych zdjęciach.
-
I to nie sa kierownice wkladane przez fabryke - na ebay mozna kupic kierownice do X300 i X308 w kolorze ciemnego drewna.
Co innego odcien - kierownica ze wzgledu na inne słoje drewna zawsze miała inny odcień niż reszta drewna, a co innego rodzaj drewna.
Nie wierze w to, że mając dostepną kierownice w odpowiednim kolorze, ktoś w fabryce Jaguara założył inną.
Prawda jest taka że kierownica w kolorze orzechowym była/jest łatwiej dostępna, więc dlatego ludzie je zakładali.
Przykład oryginalnej kierownicy, numer częsci zgodny z zastosowaniem do XJR:
https://www.ebay.pl/itm/JAGUAR-XJ-XK8-XJR-XKR-WOODEN-STEERING-WHEEL-HJE9181EA/182752059860
RyanDriver: w Twoim aucie na pierwszym zdjeciu jest wszystko ok, masz w całym aucie drewno orzechowe więc kierownica jest zgodna
-
W znacznej większości przypadków kolor drewna na kierownicy i na desce będzie się różnił.
Wynika to przede wszystkim z różnych gatunków drewna użytych do produkcji. Ale również z innego użytkowania kierownicy i deski, nasłonecznienia.
Jednak różnice nie powinny być tak wyraźne jak na zdjęciach. Myślę, że w znacznej większości są to dokładane kierownice. Takie, które najłatwiej dostać.
Standardowo XJR wychodził z kierownicą skórzaną lub z czarnym drewnem, dopasowanym do koloru deski. Na rynku US było nieco inaczej.
-
Jak się interesowałem, to pamiętam, że całe drewno = jeden typ.